recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:38
Så er de kommet op og hænge. De hænger over den franske dør der deler vores to stuer:



Skudt fra en lidt anden vinkel kan man lige skimte en baghøjtaler og en stor sort fronthøjtaler igennem døren:






TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:41

Ser godt ud Kent!

Jeg må desværre selv vente med at hænge sådan nogle billeder op, til jeg får lavet mit hjemmebio-loft.

Er sikker på jeg vil blive kastreret af konen, hvis jeg hænger dem op i stuen

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ser godt ud Kent!

Jeg må desværre selv vente med at hænge sådan nogle billeder op, til jeg får lavet mit hjemmebio-loft.

Er sikker på jeg vil blive kastreret af konen, hvis jeg hænger dem op i stuen



Jeg er også selv ganske tilfreds med projektet.

Desuden tror jeg ikke du skal være så bange for fruentimmeret. Jeg selv sagde til hende, at jeg ville lave det her biograflir, nu hvor jeg/vi havde investeret 16K i et nyt tv. Det kostede 3 x 79,95 for sorte rammer, samt 25 kr. pr. billede, så lige omkring 300 kr. for de tre billeder. Altså ikke nogen voldsom udskrivning. Da de havde ligget på et bord i weekenden, skruede jeg tre skruer i væggen i dag, efter at have målt meget præcist op og satte dem op.

Konen var faktisk øjemåler på det, og hun gav gode råd omkring afstanden imellem de tre billeder. For som udgangspunkt ville jeg sætte det midterste præcist i midten af døren, og så ellers lade de to yderste flugte med yderkanten af dørkarmen. Men det sagde hun var for stor afstand, så jeg rykkede dem ind indtil hun syntes at det så fint ud, og så skruede boremaskinen de sidste to skruer i gipsen. Selve ophængningen tog vel fem minutter fra start til vi stod og kiggede på det færdige arbejde.

Her til aften sidder vi så og spiser ved stuebordet, hvor vi kan se op på billederne. Og så siger konen sgu, at hun synes det ser lidt sjovt ud, men på den gode måde! Selvom hun egentlig synes det er sådan lidt drengerøvsagtigt, så synes hun alligevel ikke det ser så tosset ud, men at det ser "sjovt ud på den gode måde".

Så trods en latent tilbageholdenhed fra min bedre halvdel, så viser det sig faktisk, at det alligevel sagtens kunne gennemføres uden fnysende kvindemenneske de næste uger.

Morale: Bare sæt i sving. Hun vil elske det.


TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:03

Så har Otto fra AV Precision været forbi. Han legede med mit fjernsyn i en times tid, og efter han havde sagt farvel var der tilføjet to nye muligheder i AV-menuen under farveindstillinger.

TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:06

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Tilykke med kalibreringen! Glæder mig til jeg selv skal have det gjort

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
MDHell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDHell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Det behøver vi jo ikke, i er jo selv klar over det



Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Det behøver vi jo ikke, i er jo selv klar over det

Klar over hvad? Genskin.. Never heard of it

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Tilykke med kalibreringen! Glæder mig til jeg selv skal have det gjort

 Kan godt se det ikke ser alt for godt ud, men som man kan se på tidspunktet, så er det lige over middag, og skærmen vender faktisk stik mod syd, og hele vores sydvendte væg er vinduer. Så om man malede væggen sort med tavlelak, så ville der stadig være genskin, så her kan LCD-folket ikke hjælpe mig det helt store, om så de slukkede for fjernsynet.

Og så for at komme indretningsfolkene i forkøbet; jo, jeg kunne måske godt have placeret hjemmebiografen anderledes, men så ville resten af stuen være ufremkommelig, så det er det bedste der er. Med gardiner trukket for, og efter kl. 18, så er der ingen problemer. Jeg ser alligevel ikke film før det, så jeg har ikke problemer med genskin når først jeg sætter mig ned for at se en film.

Og tak. Jeg glæder mig rigtig til at få afprøvet det her i weekenden.

TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Tilykke med kalibreringen! Glæder mig til jeg selv skal have det gjort

Tja et tydeligt billede på hvor ringe 428 er i dagslys.
Kan se det har samme dejlige feature som mit 427.







Redigeret af lahan - 02-Oktober-2008 kl. 16:17
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 13:30
Så fik jeg opdateret hjemmebiografen med en Panasonic Blu-Ray afspiller. Købte den i Nørresundby (SparShop.dk) til 2995,- . Det synes jeg ikke var så slemt. 

Billedopdatering på side 1 følger senere i dag.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 14:17
Så er der et close-up billede i trådens første indlæg. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 14:20
Det er der vist en som skal se lidt blueray i aften, du kan godt begynde og glæde dig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu