recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det er der vist en som skal se lidt blueray i aften, du kan godt begynde og glæde dig


Det gør jeg skam også.

Synes bare ikke det lyder som det skal.

Findes der ikke en dummy-guide på nettet til os med en gammel forstærker, hvor afspilleren skal dekode, og afspille i 5.1 surround? Hvor det er udførligt forklaret hvad der skal stå i samtlige lyd-indstillinger?

For jeg er sgu på dybt vand...
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 15:20
Husk og sætte din pan til PCM,
på min BD50 er det under audio, herefter digital audio
her er der nogle forskellige opsætninger, der skal du bare vælge
en med pcm hele vejen ned.
jeg ved så ikke om det er lavet om på en BD55.


Redigeret af xcardman - 31-Oktober-2008 kl. 16:00
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 16:39
Okay. Tak for det, xcardman. Vil lige prøve at sætte det hele til PCM, og lytte om ikke det lyder mere 'rigtigt'. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 16:46

Så decoder BD55, om det så er HDMI eller analog du bruger

ved brug af analog
Husk at sætte dine analog kabel rigtig hvis du bruger 5.1 fremfor 7.1



Redigeret af xcardman - 31-Oktober-2008 kl. 16:51
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:04
Hvordan kan man sætte phono-kablerne forkert?

Har jo bare plugget dem i afspilleren og ditto indgange i forstærkeren. Jeg har godt nok banket alle otte kabler i, selvom jeg kun kører 5.1, men det betyder jo ikke noget, når jeg har sat afspilleren til 5.1. Det er i hvert fald sådan jeg har sat afspilleren op i 'Setup', og under 'Test' kom der lyd ud de rigtige steder.


TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 19:39
Tror jeg har fundet løsningen på mit problem med, at det ikke lyder helt "rigtigt". Det er Iron Man jeg har købt som min første BD-film, og i en anmeldelse står der:

At first, my experience with the audio was problematic. On my first play through the movie, I had to bump the volume 7db over my normal calibrated settings, and still the sound was compressed, as if I had “midnight mode” engaged on my receiver (tinny, subdued sound). After checking that Dynamic Range Compression (DRC) was still disabled after a recent firmware update of my player (it was), I restarted the film. Shockingly, it sounded 100% better. After confirming similar observations from several other Blu-ray reviewers, Ive reached the conclusion that this track (in addition to being mastered at lower volume) has the DRC flag present in the audio stream. So those who are bit-streaming the audio will want to watch for the DRC light on their receiver, and re-disable it manually. Those of you using internal decoding on your player will also want to make sure that DRC is disabled in the players setup menu.

Så jeg er åbenbart ikke den eneste der har haft problemer med lyden på Iron Man. Jeg gjorde som der står. Min DRC var faktisk "On", så den blev naturligvis sat til "Off", og så var der markant mere punch i det totale lydbillede. Specielt centeren blev meget mere livlig i actionscenerne.

Derfor håber jeg da, at jeg efterhånden har fået sat afspilleren korrekt op. Ellers må folk lige melde ind hvis de har tips og tricks.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 20:07

på et 7.1 hedder baghøjtaler surround back, men skal ikke bruges på et 5.1 anlæg. foreksempel center tilsluttes til center osv.
men det har du sikkert fuld kontrol over.
men lyden burde være meget bedre end på dvd.
jeg skal også have iron man på et tidspunkt, den skulle have et rigtig godt billede.

Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 09:44
Tid til endnu en lille billedopdatering. Der er kommet Blu-Ray, så der skal lige postes lidt detaljer:

Fronten fra siden:

Og man kan skam skimte mine gamle Formel 1 reviews på VHS ude til venstre i alteret.

Front forfra:


Kabelhelvedet bag alteret. Bemærk de 8 x phono fra øverste blu-ray der samler sig i et regulært magasin af kabler i forstærkeren.


Her kan man også se, at jeg ikke bruger Surround Back endnu. Opgraderingen fra 5.1 til 7.1 kommer i 2009. Jeg køber to Dali center-højtalere og lidt kabel. Skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg hænger dem op i loftet, samt hvordan de bliver vinklet rigtigt ned mod lyttepositionen.

Altid rart med et projekt til hjemmebiografen, nu hvor Blu-Ray er færdiggjort.

Close-up af HDMI, SCART og phono-kabler fra Blu-Ray (øverst) og DVD afspillerne.


Og genskin fra en morgensol der titter nådesløst ind af vinduerne overfor hjemmebiografen. En hjemmebiograf der først åbner om eftermiddagen her i vintermånederne, for solen er lav, skarp og tillader ikke at plasma'en tændes. Også godt nok, for så kommer jeg ud og får den friske luft i stedet for at sidde og lure film om formiddagen.


Her skæmmer VHS ovenpå CD-afspiller ude til venstre en del. Jeg fjerner det nok i næste uge, for nu hvor Blu-Ray også er kommet hjem, så overtager den eller dvd-afspilleren cd'ens funktion, og VHS bruger vi bare næsten aldrig mere. Kun når jeg får et nostalgisk trip og vil se Formel 1 fra 80'erne og 90'erne.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asklepios Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 09:55
Ser sgu godt ud...

Har du overvejet lidt krympeflex eller en kabelsok til at holde dine 8 * phonokabler sammen, så det bliver mere overskueligt?

Mange hilsener

Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ser sgu godt ud...

Har du overvejet lidt krympeflex eller en kabelsok til at holde dine 8 * phonokabler sammen, så det bliver mere overskueligt?

Mange hilsener

Simon


Takker. Er også glad for udstyret.

Og ja, jeg har faktisk haft en del oprydningsplaner i hovedet. Det ligner en krigszone bag fjernsynet, så på et tidspunkt skal jeg have kabelskinner, krymp, strips og andet i gang. Ikke mindst fordi vi har en lille dreng på 9 måneder som ikke bliver mindre aktiv med tiden.

Så selve kabelorganiseringen er bestemt også et projekt der fortjener lidt opmærksomhed.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:46
Så kan jeg varmt anbefale www.cableorganizer.com

Har selv købt derfra, og det er møg billigt!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asklepios Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så kan jeg varmt anbefale www.cableorganizer.com

Har selv købt derfra, og det er møg billigt!


Det er sgu et godt link...!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu