recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
5.1 analog understøtter ikke true HD lyd.
Hvorfor ikke!Confused
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
5.1 analog understøtter ikke true HD lyd.
Hvorfor ikke!Confused
Du har ret så fremt man afkoder i afspilleren. Behøver man ikke HDMI.
 
 
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:52
@ -C5-
 
De billeder er fra dengang jeg havde min gamle VSX-1011K afspiller. Den var for gammel til HDMI, men havde dog 7.1 discrete input. Så jeg købte en Bluray-afspiller, der kunne dekode HD-lyden og brugte så analoge kabler til at overføre HD-signalet med.
 
Men det er skam ændret. Nu har jeg en VSX-920 og den har HDMI 1.4, så nu kører jeg naturligvis HDMI-kabler fra både PS3, BluRay-afspiller, TDC HomeTrio-box osv. ned igennem forstærkeren og et enkelt HDMI-kabel fra forstærker til TV.
 
De billeder du har quotet er altså fra min tidligere opsætning, og dengang gjorde jeg det kun på den måde fordi det på daværende tidspunkt var min eneste mulighed for at få HD-lyd. Jeg havde kun råd til at købe en afspiller, så jeg valgte en med indbygget dekoder til Dolby TrueHD og DTS MA.
 
I 2010 blev det så til endnu en opgradering, og da var det naturligvis den gamle forstærker, der stod for skud.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 15:17
7 år senere og Både Pioneer plasma og forstærker er udskiftet.

Nu er det en klassisk Denon-Dali kombination, der fylder hjemmebiografen med lyd, som man kan se fra signaturen.

Derudover købte jeg i foråret en OLED skærm i Elgiganten og parrede den med en AppleTV 4K-boks, der håndterer alle apps. En LG C7 55", som jeg er blevet rigtig glad for. Direkte fra kassen havde den jo et fremragende billede, der kun blev bedre af at blive indstillet korrekt.

I går, søndag d. 16. september 2018 havde jeg så TV Kalibrering på besøg, der fik justeret skærmen så den viser signal og farver 1:1 på alle parametre. I forhold til den standard-ISF indstilling, der er på LG'en, så er det ikke nær så markant en forskel, som det var for 10 år siden da jeg fik kalibreret min Pioneer-plasma, men forbedringerne var alligevel så tydeligt, at jeg ikke behøvede at skifte mellem profilerne for at se det. Alene menuen på AppleTV-boksen med alle apps kunne jeg se havde ændret farven en lille smule. Særligt den røde er blevet mere afdæmpet. 

Lækkert! Thumbs Up
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:54
Kent, hvordan har du det med lyden fra appletv, sammenlignet med en afspiller (fysiske medier)? 

Jeg er stadig på 4K/UHD/ eller alm. BD fysiske medier, hvis det er en titel jeg gerne vil nyde i fulde drag. iTunes er lidt en tynd kop te (audio)....
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kent, hvordan har du det med lyden fra appletv, sammenlignet med en afspiller (fysiske medier)? 

Jeg er stadig på 4K/UHD/ eller alm. BD fysiske medier, hvis det er en titel jeg gerne vil nyde i fulde drag. iTunes er lidt en tynd kop te (audio)....

Jeg har ikke lavet en side-by-side sammenligning endnu, da jeg endnu ikke har købt mig en UHD-afspiller. Jeg leder efter én, der både kan Dolby Vision osv. (æder alle lyd- og billedformater) og så køber jeg en af de film, jeg har købt på iTunes i 4K. For jeg tror faktisk, du har ret i, at lyden nok er en anelse tynd i forhold til fysiske medier. Det er blot en teori, som jeg ikke har noget belæg for. Mon man kan google sig frem til, hvilken bitrate Apple kører med på lydsiden?

Billedet fejler i hvert fald ikke noget. Jeg har 'Justice League', 'Arrival' og 'Jack Reacher: Never Go Back' i 4K Dolby Vision på iTunes og billederne er næsten for gode, så skarpt står det. LOL
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 11:32
Opdatering:

Mit LG 55" C7 OLED begyndte at få burn-in for et års tid siden, og stille og roligt falmede den gule og røde farve. Det blev rigtig slemt da fjernsynet under en opdatering selv kørte en "pixel-rens" eller hvad det nu hedder, og så begyndte det at se helt skævt ud. Jeg kontaktede først producenten LG og Elgiganten, hvor jeg købte skærmen. Ingen af dem kunne/ville hjælpe, da der var gået mere end 2 år fra købet. Jeg kontaktede mit forsikringsselskab og forelagde dem min problematik. Jeg syntes, at 3 år er for tidligt et tv går i stykker når man har betalt 11.000 kroner for det. Forsikring valgte at dække, og jeg kunne købe et LG B1 65" OLED i Elgiganten til 9999,- 

Det er umiddelbart rigtig flot lige ud af kassen. Jeg har sat det til "IFS dag" som billedprofil og det viser både Dolby Vision og HDR pænt. Nu overvejer jeg om ikke der skal kastes en kalibrering efter det, præcis som jeg gjorde ved både min Pioneer KURO 42" plasma og det første LG C7 OLED tv. 


Redigeret af KongKent - 14-Marts-2022 kl. 11:32
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu