recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klage/indberette Yousee ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klage/indberette Yousee ???

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Jeg bor selv i lejlighed hvor jeg er tvunget til medlemsskab i en antenneforening og hvis jeg valgte at bruge det var jeg også tvunget til at bruge yousee. 
Jeg vælger ikke at bruge det, men jeg skal være medlem af antenneforeningen.

Det er kort sagt for ringe, jeg er selv så sur over at jeg er tvunget til at være medlem af noget som jeg ikke ønsker.

Men der er ikke noget at gøre desværre, det er ikke ulovligt og du må bare betale.

Hej.

Jeg har familie som jeg syntes har en god ordning.

De betaler 73 kr om måneden for Antennestik og Bredbåndsstik over huslejen.

Hvis de betaler, kan de købe YouSee kabel TV med rabat.

Hvis de betaler, kan de købe hurtigt bredbånd hos Dansk Kabel TV

Yderlig kan de købe Mobil Telefoni hos YouSee eller VoIP hos Dansk Kabel TV.

http://antenneforeningenbrondby.dk/priser/

Hos dem er Installationen skilt ud og betales over huslejen og forbruget er så noget man bestiller og betaler for.

Hvis man er tvunget til at være medlem af en antenneforening syntes jeg at det er i orden, hvis man kun er tvunget til de faste udgifter og er frit stillet med hensyn til et evt. forbrug.

Hilsen Carsten.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 21:46
Hvorfor SKAL du have en boks?

Boksen er et tilbud - ikke et krav.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 22:02
Man kan vel ikke klage over noget som man selv kan vælge Til eller fra om man vil have. Hvis man bor et sted hvor man skal være medlem er det vel foreningen man skal brokke sig til.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 02:56
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmnn, hvor nævner jeg at yousee skal ha den forpligtelse. Jeg mener det må være en menneskeret at se public service kanalerne ,som sjovt nok også er gratiskanalerne, uden at skulle betale for en TV pakke oveni.

Du kan da også se public service kanalerne uden at skulle købe andre pakker, der er da ingen der fratager dig retten til at sætte en stueantenne op og tage FTA kanalernerne

Ikke alle steder! Jeg SKAL f.eks. betale for YouSee's grundpakke - uanset om jeg sætter egen antenne op, eller skifter udbyder. Det har udlejer lavet en aftale med først WAOO, og nu YouSee om. Hvori ligger det rimelige i dette?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 02:58
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvorfor SKAL du have en boks?

Boksen er et tilbud - ikke et krav.

Enig! Der kan ikke være et krav om boks, højst brug af kortlæser/kort...

M.v.h.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 03:36
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det har da i allerhøjeste grad samfunds interesse!

Hvis man bor til leje, skal man have samme frihed til at vælge som husejerne har. Vi betaler i forvejen en høj licens for at se DR's kanaler + TV2 regionerne. Disse stationer skal uden yderligere omkostninger viderebringes til borgerne, lejere som ejere. Udlejere bestemmer jo at der ikke må opsættes udvendige antenner og paraboler. Så skal der sørges for et fællesantenne anlæg med "gratiskanalerne".

Jeg forstår din frustration men, hvor kommer Yousee ind i billedet?

Hvis du som lejer ikke har ret til at opsætte en antenne, så syntes jeg du skal klage til din udlejer. Det er jo ikke Yousee's skyld.
Hvis du som lejer bliver tvunget til at vælge en pakke fra Yousee, så skal du igen have fat i din udlejer og opsige dit lejemål, eller kræve tvangen ophørt.

Man kan da ikke kræve at Yousee, skal lave bestemte pakker blot fordi du har indgået en lejekontrakt, som du ikke er tilfreds med. 

Alle skriver jo under på en lejekontrakt, inden de flytter ind og burde være bekendt med, hvad det er de skriver under på !!

Der til er det skisme trist, at en fhv. lille skare af ligusterhæk egoister og ditto politikere - er ved at smadre alt det, som mange antenneforeninger (med mange titusindvis af brugere) har opnået igennem deres opbygning af beboerdemokratiske foranstaltninger og aftaler.
Det er s.. sørgeligt, som egoismen griber om sig i vores samfund. Det handler efterhånden mest om "mig, mig og mig" og "jeg kræver . . . ", "jeg vil ikke . . ." osv.
Det er dæleme en sørgelig tendens/retning vores samfund er på vej til !!
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Flemming K. Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-April-2014
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming K. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 04:35

Citér
Der til er det skisme trist, at en fhv. lille skare af ligusterhæk egoister og ditto politikere - er ved at smadre alt det, som mange antenneforeninger (med mange titusindvis af brugere) har opnået igennem deres opbygning af beboerdemokratiske foranstaltninger og aftaler.
Det er s.. sørgeligt, som egoismen griber om sig i vores samfund. Det handler efterhånden mest om "mig, mig og mig" og "jeg kræver . . . ", "jeg vil ikke . . ." osv.
Det er dæleme en sørgelig tendens/retning vores samfund er på vej til !!

Lidt off topic, men jeg vil til dels give dig ret. Jeg tror bare ikke at den fhv. lille skare, er så lille mere. I dag er udvalget, specielt via streaming, meget større end det var for få år siden. Mange af TV stationerne, har deres egen streaming service, med TV arkiv mm. DR, TV2 Play, Viaplay osv. Dertil kommer Netflix, HBO Nordic, som også er blevet meget populært. Der er flere i dag, der ser mindre flow TV.

Tiderne ændre sig fra de faste TV pakker, som den eneste løsning på at se TV, og lige nu er vi i overgangs fasen.

I vores ejerforening med lidt over 1000 lejligheder, har vi en fælles aftale til en fornuftig pris med YouSee, men vi kan godt hver i sær fravælge dem, hvis vi vil. Aftalen lyder på at det er dem der leverer signalet til stikket i lejligheden, resten er så op til den enkelte beboer. 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hmnn, hvor nævner jeg at yousee skal ha den forpligtelse. Jeg mener det må være en menneskeret at se public service kanalerne ,som sjovt nok også er gratiskanalerne, uden at skulle betale for en TV pakke oveni.

Du kan da også se public service kanalerne uden at skulle købe andre pakker, der er da ingen der fratager dig retten til at sætte en stueantenne op og tage FTA kanalernerne

Ikke alle steder! Jeg SKAL f.eks. betale for YouSee's grundpakke - uanset om jeg sætter egen antenne op, eller skifter udbyder. Det har udlejer lavet en aftale med først WAOO, og nu YouSee om. Hvori ligger det rimelige i dette?

M.v.h.

Måske fordi din udlejer ikke selv har ville betale for en renovering af antennenettet og derfor har indgået en aftale med WAOO eller Yousee, hvor man har bundet sig i et antal år, for at de opdragerede nettet. De penge skal de selvfølgelig have igen.

Dette er desværre sket mange steder.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Så må du finde en udlejer med beboer demokrati. I de fleste boligforeninger, er der Afdelingsmøder, hvor en binding til YS vil være til afstemning. Bor selv i rækkehus med 17 enheder, hvor vi har Afdelingsmøde en gang årligt, og bestyrelsesmøder 3-4 gange.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 11:08
Jeg forstår godt frustationen og nedenstående er ikke ment som min egen præference, men som en forklaring, da jeg tidligere har været formand i en ejerforeningen - og ja, ejere er ikke nødvendigvis bedre stillet end lejere her!

Mange ejerforeninger (primært lejligheder) har i tidernes morgen lavet en aftale med YouSee (da det hed KTAS Kabel TV eller Tele Danmark Kabel TV), som gør at YouSee leverer en vare til alle enheder i foreningen og ofte er der en lang opsigelse på (som desværre er blevet godkendt af myndighederne pga store investeringer i teknik (påstår selskaberne)). Foreningen har nemlig lov til at tage på foreningens vegne og har ofte haft et stort flertal bag sig for mange år siden.
I den forening, hvor jeg var formand fik alle YouSees grundpakke til 40-50 kr/md. og fordelingen i kontrakten var, at prisen ikke kunne ændres uden at lave en ny kontrakt. Da jeg undersøgte muligheden for at få bedre priser på mellem- og fuld-pakke, fandt jeg hurtigt ud af, at det ikke kunne betale sig, for så blev prisen på grundpakken opdateret til nutidige priser OG samtidig var vores forening så lille at det ikke ville betyde nedsættelse i prisen for mellem- og fuld-pakke.

Personligt bryder jeg mig ikke om disse lange kontrakter, som giver YouSee og Stofa store fordele, da mange foreningen har svært ved at få deres ejere, andelshavere og lejere til at forstå at deres priser vil stige, hvis de vil ændre kontrakten. Det eneste alternativ er ofte at få lagt f.eks. fiber ind, men det kræver en stor investering i nye kabler og bokse.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Mange ejerforeninger (primært lejligheder) har i tidernes morgen lavet en aftale med YouSee (da det hed KTAS Kabel TV eller Tele Danmark Kabel TV), som gør at YouSee leverer en vare til alle enheder i foreningen og ofte er der en lang opsigelse på (som desværre er blevet godkendt af myndighederne pga store investeringer i teknik (påstår selskaberne)). Foreningen har nemlig lov til at tage på foreningens vegne og har ofte haft et stort flertal bag sig for mange år siden.

Hvis leverandøren har lavet en stor investering i foreningens antenneanlæg, så er det vel meget naturligt, at foreningen ikke bare kan skifte leverandør? Ihvertfald ikke uden at miste anlægget.
Det er jo ikke bare selve signalet, men også den almindelige teknologiske udvikling, som denne leverandør har påtaget sig ansvaret for. Fx udstyr til skift fra analog til digitale kanaler. 

Så det reelle spørgsmål, som egentlig er ret relevant er, hvem ejer anlægget, og hvor stor en andel er det. Er det helt ind til slutbrugeren eller til skillepunkt/forstærkere/fordelere?
Her tror jeg rigtig mange foreninger har begået en fejl. Eller rettere, det var ikke en fejl da de tog beslutningen, men tiderne har formet sig anderledes, og udbuddet blevet større. Den del tror jeg man overså den gang man indgik dvs aftaler med leverandørene.

Og jo mere udbuddet har ændret sig, desto større problemer giver det i en forening, hvor man skal være fælles om det. Den eneste mulighed jeg umiddelbart ser, det er ved at have en form for 'interface' mellem omverden og foreningen, hvor der individuelt er plads til forskellige leverandører for hver enkel husstand. Men dette 'interface' skal jo dels være der, og så skal det vedligeholdes af nogen. Det kan kun være foreningen. Og så er vi tilbage til ejerskabet af eksisterende anlæg (coax anlæg formoder jeg, men reelt er det ligegyldigt om det er coax, fiber eller andet. Pointen er, ejerskabet og opbygning).
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2016 kl. 13:42

Så må du finde en udlejer med beboer demokrati. I de fleste boligforeninger, er der Afdelingsmøder, hvor en binding til YS vil være til afstemning. Bor selv i rækkehus med 17 enheder, hvor vi har Afdelingsmøde en gang årligt, og bestyrelsesmøder 3-4 gange.

Hvem ejer anlægget der hvor du bor, Kampus?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu