|
Klage/indberette Yousee ??? |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | |||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Jeg har familie som jeg syntes har en god ordning. De betaler 73 kr om måneden for Antennestik og Bredbåndsstik over huslejen. Hvis de betaler, kan de købe YouSee kabel TV med rabat. Hvis de betaler, kan de købe hurtigt bredbånd hos Dansk Kabel TV Yderlig kan de købe Mobil Telefoni hos YouSee eller VoIP hos Dansk Kabel TV. http://antenneforeningenbrondby.dk/priser/ Hos dem er Installationen skilt ud og betales over huslejen og forbruget er så noget man bestiller og betaler for. Hvis man er tvunget til at være medlem af en antenneforening syntes jeg at det er i orden, hvis man kun er tvunget til de faste udgifter og er frit stillet med hensyn til et evt. forbrug. Hilsen Carsten. |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor SKAL du have en boks?
Boksen er et tilbud - ikke et krav. |
|||
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man kan vel ikke klage over noget som man selv kan vælge Til eller fra om man vil have. Hvis man bor et sted hvor man skal være medlem er det vel foreningen man skal brokke sig til.
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ikke alle steder! Jeg SKAL f.eks. betale for YouSee's grundpakke - uanset om jeg sætter egen antenne op, eller skifter udbyder. Det har udlejer lavet en aftale med først WAOO, og nu YouSee om. Hvori ligger det rimelige i dette? M.v.h. |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig! Der kan ikke være et krav om boks, højst brug af kortlæser/kort... M.v.h. |
|||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Alle skriver jo under på en lejekontrakt, inden de flytter ind og burde være bekendt med, hvad det er de skriver under på !! Der til er det skisme trist, at en fhv. lille skare af ligusterhæk egoister og ditto politikere - er ved at smadre alt det, som mange antenneforeninger (med mange titusindvis af brugere) har opnået igennem deres opbygning af beboerdemokratiske foranstaltninger og aftaler. Det er s.. sørgeligt, som egoismen griber om sig i vores samfund. Det handler efterhånden mest om "mig, mig og mig" og "jeg kræver . . . ", "jeg vil ikke . . ." osv. Det er dæleme en sørgelig tendens/retning vores samfund er på vej til !!
|
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
Flemming K. Jensen
Junior bruger Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lidt off topic, men jeg vil til dels give dig ret. Jeg tror bare ikke at den fhv. lille skare, er så lille mere. I dag er udvalget, specielt via streaming, meget større end det var for få år siden. Mange af TV stationerne, har deres egen streaming service, med TV arkiv mm. DR, TV2 Play, Viaplay osv. Dertil kommer Netflix, HBO Nordic, som også er blevet meget populært. Der er flere i dag, der ser mindre flow TV. Tiderne ændre sig fra de faste TV pakker, som den eneste løsning på at se TV, og lige nu er vi i overgangs fasen. I vores ejerforening med lidt over 1000 lejligheder, har vi en fælles aftale til en fornuftig pris med YouSee, men vi kan godt hver i sær fravælge dem, hvis vi vil. Aftalen lyder på at det er dem der leverer signalet til stikket i lejligheden, resten er så op til den enkelte beboer. |
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Måske fordi din udlejer ikke selv har ville betale for en renovering af antennenettet og derfor har indgået en aftale med WAOO eller Yousee, hvor man har bundet sig i et antal år, for at de opdragerede nettet. De penge skal de selvfølgelig have igen. Dette er desværre sket mange steder.
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så må du finde en udlejer med beboer demokrati. I de fleste boligforeninger, er der Afdelingsmøder, hvor en binding til YS vil være til afstemning. Bor selv i rækkehus med 17 enheder, hvor vi har Afdelingsmøde en gang årligt, og bestyrelsesmøder 3-4 gange. |
|||
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg forstår godt frustationen og nedenstående er ikke ment som min egen præference, men som en forklaring, da jeg tidligere har været formand i en ejerforeningen - og ja, ejere er ikke nødvendigvis bedre stillet end lejere her!
Mange ejerforeninger (primært lejligheder) har i tidernes morgen lavet en aftale med YouSee (da det hed KTAS Kabel TV eller Tele Danmark Kabel TV), som gør at YouSee leverer en vare til alle enheder i foreningen og ofte er der en lang opsigelse på (som desværre er blevet godkendt af myndighederne pga store investeringer i teknik (påstår selskaberne)). Foreningen har nemlig lov til at tage på foreningens vegne og har ofte haft et stort flertal bag sig for mange år siden. I den forening, hvor jeg var formand fik alle YouSees grundpakke til 40-50 kr/md. og fordelingen i kontrakten var, at prisen ikke kunne ændres uden at lave en ny kontrakt. Da jeg undersøgte muligheden for at få bedre priser på mellem- og fuld-pakke, fandt jeg hurtigt ud af, at det ikke kunne betale sig, for så blev prisen på grundpakken opdateret til nutidige priser OG samtidig var vores forening så lille at det ikke ville betyde nedsættelse i prisen for mellem- og fuld-pakke. Personligt bryder jeg mig ikke om disse lange kontrakter, som giver YouSee og Stofa store fordele, da mange foreningen har svært ved at få deres ejere, andelshavere og lejere til at forstå at deres priser vil stige, hvis de vil ændre kontrakten. Det eneste alternativ er ofte at få lagt f.eks. fiber ind, men det kræver en stor investering i nye kabler og bokse.
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis leverandøren har lavet en stor investering i foreningens antenneanlæg, så er det vel meget naturligt, at foreningen ikke bare kan skifte leverandør? Ihvertfald ikke uden at miste anlægget. Det er jo ikke bare selve signalet, men også den almindelige teknologiske udvikling, som denne leverandør har påtaget sig ansvaret for. Fx udstyr til skift fra analog til digitale kanaler. Så det reelle spørgsmål, som egentlig er ret relevant er, hvem ejer anlægget, og hvor stor en andel er det. Er det helt ind til slutbrugeren eller til skillepunkt/forstærkere/fordelere? Her tror jeg rigtig mange foreninger har begået en fejl. Eller rettere, det var ikke en fejl da de tog beslutningen, men tiderne har formet sig anderledes, og udbuddet blevet større. Den del tror jeg man overså den gang man indgik dvs aftaler med leverandørene. Og jo mere udbuddet har ændret sig, desto større problemer giver det i en forening, hvor man skal være fælles om det. Den eneste mulighed jeg umiddelbart ser, det er ved at have en form for 'interface' mellem omverden og foreningen, hvor der individuelt er plads til forskellige leverandører for hver enkel husstand. Men dette 'interface' skal jo dels være der, og så skal det vedligeholdes af nogen. Det kan kun være foreningen. Og så er vi tilbage til ejerskabet af eksisterende anlæg (coax anlæg formoder jeg, men reelt er det ligegyldigt om det er coax, fiber eller andet. Pointen er, ejerskabet og opbygning). |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvem ejer anlægget der hvor du bor, Kampus?
|
|||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |