recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 30>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Det synes jeg nok er noget af en udskrivning for en upgrade.
Kan betale for en processor af andet mærke på et rimeligt ok niveau.

Man får ikke mange 16 kanals processorer til den pris 🤔

Jeg har haft rigtig mange forskellige processorer igennem de sidste 10 år og en del receivere med pre outs. Min oplevelse er at der er super meget forskel på deres lyd og kvalitet og det er ikke altid bare pris der afgør det. 

I min optik er en processor fundamentet for god lyd og lyngdorf leverer virkelig på den del ud over bare at være stabil og brugervenlig.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 21:36

Med det sagt er en dyr processor aldrig pengene værd.
Man betaler meget for den sidste del
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2022 kl. 11:58

Så kom der en MP50 retur og det er tydeligt at det er en reel konverting til en MP60. 
Den dukker op på netværk som MP60, ligner en MP60 og fungerer med features som en MP60. 

På bagsiden er den helt ændret. Alt er placeret anderledes som kan ses på billederne: 











Det store forskel rent praktisk er håndtering af "native" 16 kanaler som for mig betyder tilføjelse af Wide kanaler og 6 atmos speakers. Jeg mangler stadig at samle center, så det er 8.1.6 netop nu.
Det er tydeligt at wides IKKE blot er matrix af side og front. effekter kommer helt fint forbi men alt andet kører i eks. fronter. 

Opgraderingen er super fed og "lukker" det største hul mellem speakers i biografen. 

Den anden del er opgradering til at kunne håndtere 18Gbps i stedet for 10Gbps. 
Dette reelt så der kommer et fuldt 4K HDR signal frem til projektorern. 
Dette kan ses i Appen nu.



Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2022 kl. 21:54
Julemanden kom tidligt på besøg hos dig i år 😃 tillykke med din "nye" maskine. Du er dælme hurtig på aftrækkeren når du sætter dig for at opdatere 👍

Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2022 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Julemanden kom tidligt på besøg hos dig i år 😃 tillykke med din "nye" maskine. Du er dælme hurtig på aftrækkeren når du sætter dig for at opdatere 👍

Frank 

Nogle gange lidt for hurtig😂
Ville rigtig gerne have en trinnov men skal det give mening er der en 32 kanal og det bliver for dyrt uanset hvor fed den er!

Der er stadig et stort arbejde i, at få sat alting helt perfekt op mellem enheder etc., men ud af kassen er det faktisk overraskende godt
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 09:16

Har netop sluttet en uge på ISE og taget en masse billeder.

Må desværre erkende at jeg ikke orker processen at dele så elendigt som recordere fungere fra en iPhone 👎

Håber det en dag bliver fikset🙏
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Har netop sluttet en uge på ISE og taget en masse billeder.

Må desværre erkende at jeg ikke orker processen at dele så elendigt som recordere fungere fra en iPhone 👎

Håber det en dag bliver fikset🙏
Der kan jeg kun give dig ret, det er utroligt bøvlet...
Men oversæt lige, hvad er ISE?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Har netop sluttet en uge på ISE og taget en masse billeder.

Må desværre erkende at jeg ikke orker processen at dele så elendigt som recordere fungere fra en iPhone 👎

Håber det en dag bliver fikset🙏

Hvad var dit indtryk af Micro LED skærmene? Især LG 272" 8K skærm.
Get HIFI or die trying c",
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Har netop sluttet en uge på ISE og taget en masse billeder.

Må desværre erkende at jeg ikke orker processen at dele så elendigt som recordere fungere fra en iPhone 👎

Håber det en dag bliver fikset🙏
Der kan jeg kun give dig ret, det er utroligt bøvlet...
Men oversæt lige, hvad er ISE?

ISE er en messe i Barcelona med elektronik til business og privat.
Lyngdorf, trinnov, JBL og alle de andre er dernede og viser deres grej. Super fedt sted og se hvilken retning tingene går i når man taler Home Cinema😍
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Har netop sluttet en uge på ISE og taget en masse billeder.

Må desværre erkende at jeg ikke orker processen at dele så elendigt som recordere fungere fra en iPhone 👎

Håber det en dag bliver fikset🙏

Hvad var dit indtryk af Micro LED skærmene? Især LG 272" 8K skærm.

Samsung og en del andre havde det på tapetet og kvaliteten er helt vildt god. Så ikke LG standen men det var imponerende blandt de andre stande. Specielt teams og front row delen kommer til at benytte LED i 21:9 format. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 21:08
Hørte denne på messen med VETO
Tester alt på anlægget .. mega fedt



Noget af det bedste efter en uges AV messe er en fornyet lyst til at se film og dykke ned i lyden😍


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2023 kl. 12:51
Mens jeg går og venter på en ny forstærker til center går det mere og mere op for mig hvor ligegyldig en center er når man bare har 1-2 stole i midten. Det er vitterligt den mest overvurderede kanal imoBig smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu