|
Klikbare links? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Er det på din Nexus, at du skriver herinde og laver links? Og/eller hvilket fabrikat, type og model bruger du, og hvilket styreprogram benytter den? |
||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Er det virkelig så stort et problem, at der er links man ikke kan klikke på?!
Det er jo nemt at markere linket; selv på tablet eller telefon. |
||||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, det er nemt at gøre på android og applesstyresystemer, men nogle herinde bliver sure, når linket ikke er klik/touchbart. Men måske skal de sure mennesker bare købe nyt udstyr, hvor det er nemt at stryge og dermed læse ikke-klikbare links. Så bliver disse mennesker også glade og tilfredse . Fra til Redigeret af bentpetersson - 08-Juni-2016 kl. 10:04 |
||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ingen tid! Hvorfor er det så så svært at få folk til at gøre det? Når man læser om dette og hint, og besked skriveren henviser til en hjemmeside for at underbygge sine påstande. Så er beskeden først fuldkommen, når linket til hjemmesiden er klikbart, så læseflowet ikke bliver afbrudt. |
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Er det et stort problem når kaffedåsen er tom? Næh, så henter man en ny pose. Er det et stort problem når toiletrullen er tom? Ja, for så er det for sent at hente en ny! Det her med klikbare links handler i bund og grund om at gøre det nemt for læseren. At udvise den form for medhjælp som er en lettelse for andre. |
||||
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du vælger at sammenligne at et link ikke er klikbart, med at mangle toiletpapir, så kan jeg da godt forstå at det er en svær tid for dig herinde. Det eneste der bliver en smule "for sent" er din tid på denne side, da da du skal bruge 5-10 sekunder på at følge det på anden vis. Hvis det er et problem, så må det kunne betegnes som et luksusproblem. |
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja så har du da helt misset pointen! Jeg mener, hvis vi gør de små ting i hverdagen, der glæder andre. Så får vi det igen i en eller anden form. Hvis vi ikke gør det, får vi sure miner og i sidste ende skændrier. Nok værd at tænke over |
||||
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så altså karma. Det er næppe validt at vurdere et klikbart eller ikke klikbart link ud fra om det giver god karma eller ej. Og ja, det er netop en meget lille ting; klikbart eller ej. Hvad forventer du, at den der laver klikbare links får igen, om hvem får sure miner hvis de ikke er klikbare? |
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ignorence gir ihvertfald ikke god karma
|
||||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Globussen virker fint her hos mig, selv om jeg ikke er windows bruger.
Jeg kan ikke svare for andre, men jeg deltager her på forummet 100% for min egen fornøjelses skyld, læser de tråde jeg gider og svarer på det jeg har lyst til - hvis andre mener det forstyrrer deres læseflow eller whatever, så er det deres mavesår, ikke mit.. Hvis det betyder at du ikke gider checke det jeg linker til, så er det helt fint med mig.
Tjaae, for mit vedkommende er det noget med, at når det begynder at lugte af et krav så går jeg i æsel-mode og tænker, hvorfor fanden jeg skal bruge 5 sekunder på at lave et link klikbart fordi du ikke gider bruge 5 sekunder på at markere url'en og paste den i en browser? En del browsere har sågar en "Go to.." funktion når du markerer noget der ligner en url. Jeg kan ikke lige lure hvorfor dine 5 sekunder er mere dyrbare end mine 5 sekunder?
|
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Måske fordi forfatterens 5 sekunder kun skal bruges én gang, mens læserens 5 sekunder skal bruges én gang per læser altså potentielt langt flere gange. Det samme gælder generelt for alt muligt andet end klik-bare links, når en forfatter vil spare sin egen tid på bekostning af læsernes tid. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det mest tåbelige i denne debat er sådan set at forum softwaren opfører sig forskelligt afhængigt af hvilen browser/os kombination man bruger og afhængigt af hvad man skriver (besvar eller citer).
Nu laver jeg så et "besvar" indlæg, trykker jeg på link knappen, indsætter den næsten det rigtige Tryk "citer" på mit indlæg, så kan i se at det der kommer er [ og URL et = tegn, et mellemrum og ] i mit link. moppe.dk Nu bliver linket oprette med teksten moppe.dk, men den linker til et mellemrumstegn, hvilket sender browseren til denne side. Jeg er lidt uforstående overfor, hvorfor sådan en fatal fejl ikke bliver rettet! Klaus |
||||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |