recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klikbare links?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klikbare links?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 03:28
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg kan ikke lige lure hvorfor dine 5 sekunder er mere dyrbare end mine 5 sekunder?

Måske fordi forfatterens 5 sekunder kun skal bruges én gang, mens læserens 5 sekunder skal bruges én gang per læser altså potentielt langt flere gange.

Det samme gælder generelt for alt muligt andet end klik-bare links, når en forfatter vil spare sin egen tid på bekostning af læsernes tid.

Lige nøjagtig! Så når man ikke gider bruge 10-15 sekunder på at lave et klikbart link, er der måske 1000 andre brugere, som skal "spilde" 10-15 sekunder af deres tid!

I f.eks. salgsannoncer, hvor der linkes til dba eller lign., men uden et klikbart link, springer jeg ganske enkelt annoncen over = et muligt mistet salg for sælger...

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 07:40

Klaus[/QUOTE]
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det mest tåbelige i denne debat er sådan set at forum softwaren opfører sig forskelligt afhængigt af hvilen browser/os kombination man bruger og afhængigt af hvad man skriver (besvar eller citer).
Nu laver jeg så et "besvar" indlæg, trykker jeg på link knappen, indsætter den næsten det rigtige
Tryk "citer" på mit indlæg, så kan i se at det der kommer er [ og URL et = tegn, et mellemrum og ] i mit link.

moppe.dk

Nu bliver linket oprette med teksten moppe.dk, men den linker til et mellemrumstegn, hvilket sender browseren til denne side.
Jeg er lidt uforstående overfor, hvorfor sådan en fatal fejl ikke bliver rettet!

Klaus

Der findes åbenbart to måder at anskue Klik problemet på:

1. At det er recordere.dks fejl, som Klaus anfører.

eller

2. At det er brugeren, der ikke gider, som Henrik fx beskriver.

For mit vedkommende har jeg det som Klaus beskriver. Det er ikke mig, der ikke kan, men systemet der ikke virker.

Der findes citermuligheden og svarmuligheden. Følg Klaus ' gode beskrivelse.

Enten fremkommer der intet link, når globen bruges - se igen Klaus ' beskrivelse

eller også fremkommer, der et link, når det offentliggøres. Det dannede link, der synligt ser ud til at virke, er dog altid tomt.

Disse to forskelle, der som Klaus så rigtigt beskriver, beviser, at fejlen ligger hos recordere.dk og ikke lader sig løse.

Og så kan brugere da fx skælde mig og andre ud ligeså meget de lyster. For det lader sig ikke gøre.

Fejlen ligger i at recorderes kodning ikke er egnet til fx android. For ca 80 % af brugerne, der benytter Tablet eller mobiltlf kan det ikke lade sig gøre, mens det fx for de 2-4 % windows mobilbrugere ingen problem er.

Citat "Det mest tåbelige i denne debat er sådan set at forum softwaren opfører sig forskelligt afhængigt af hvilken browser/os kombination man bruger og afhængigt af hvad man skriver (besvar eller citer). Citat slut

Enig i citatet

.....

Nu redigerer jeg dette indslag, idet jeg vil indsætse et link med et skærmfoto fra en anden tråd. Bruger globe og indsætter. Nu fremkommer der slet intet

Så I får linket på denne måde: dvs at ca 96-98% kan paste det og dermed nå webside tråd. MEN SE DETTE SKÆRMFOTO på linket!

http://forum.recordere.dk/pana-cx800-serien-og-hdr-update_topic146925_page4.html

Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 08:13
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Klaus

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det mest tåbelige i denne debat er sådan set at forum softwaren opfører sig forskelligt afhængigt af hvilen browser/os kombination man bruger og afhængigt af hvad man skriver (besvar eller citer).
Nu laver jeg så et "besvar" indlæg, trykker jeg på link knappen, indsætter den næsten det rigtige
Tryk "citer" på mit indlæg, så kan i se at det der kommer er [ og URL et = tegn, et mellemrum og ] i mit link.

moppe.dk

Nu bliver linket oprette med teksten moppe.dk, men den linker til et mellemrumstegn, hvilket sender browseren til denne side.
Jeg er lidt uforstående overfor, hvorfor sådan en fatal fejl ikke bliver rettet!

Klaus

Der findes åbenbart to måder at anskue Klik problemet på:

1. At det er recordere.dks fejl, som Klaus anfører.

eller

2. At det er brugeren, der ikke gider, som Henrik fx beskriver.

For mit vedkommende har jeg det som Klaus beskriver. Det er ikke mig, der ikke kan, men systemet der ikke virker.

Der findes citermuligheden og svarmuligheden. Følg Klaus ' gode beskrivelse.

Enten fremkommer der intet link, når globen bruges - se igen Klaus ' beskrivelse

eller også fremkommer, der et link, når det offentliggøres. Det dannede link, der synligt ser ud til at virke, er dog altid tomt.

Disse to forskelle, der som Klaus så rigtigt beskriver, beviser, at fejlen ligger hos recordere.dk og ikke lader sig løse.

Og så kan brugere da fx skælde mig og andre ud ligeså meget de lyster. For det lader sig ikke gøre.

Fejlen ligger i at recorderes kodning ikke er egnet til fx android. For ca 80 % af brugerne, der benytter Tablet eller mobiltlf kan det ikke lade sig gøre, mens det fx for de 2-4 % windows mobilbrugere ingen problem er.

Citat "Det mest tåbelige i denne debat er sådan set at forum softwaren opfører sig forskelligt afhængigt af hvilken browser/os kombination man bruger og afhængigt af hvad man skriver (besvar eller citer). Citat slut

Enig i citatet

.....

Nu redigerer jeg dette indslag, idet jeg vil indsætte et link med et skærmfoto fra en anden tråd. Bruger globe og indsætter. Nu fremkommer der slet intet.

Se tråden pana-cx800-serien-og-hdr-update på side 4

Og endnu en fejl. Man kan ikke paste en recordere.dk side. Prøv nedenfor øverst, men til min egen hjemmeside ses nederst, er det muligt.

http://forum.recordere.dk/pana-cx800-serien-og-hdr-update_topic146925_page4.html

http://www.psymagine.dk/index.php

[/QUOTE]

Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 08:29
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 08:18
Jeg læser aldrig links som er indsat forkert. For besværligt når man sidder på en mobil enhed.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 08:33

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Undskyld mig - "bruger tid på linkdannelse" ! Det ta'r jo ingen tid, at gøre som Klaus skriver.
Ellers må jeg sige, så er folk godt nok kommet i stressmode, hvis dette her er et problem.

Er det på din Nexus, at du skriver herinde og laver links? Og/eller hvilket fabrikat, type og model bruger du, og hvilket styre program benytter den?
Nu bruger jeg kun min Nexus 7 (Android 5.1.1 og Dolphin) og min HTC One Mini 2 (android 4.4.2 og Dolphin) til, at læse/skimme artikler og indlæg i forumdelen.
En sjælden gang i mellem skriver jeg små korte indlæg på ovennævnte.
Edit: Har lige tjekket på de to android og kan sagtens lave klikbare link.
Men der er s.. noget omstændigt, når touch og store gamle krogede pølsefingre skal fungere ordentligt. Wink 
Til mere udførlige indlæg bruger jeg min PC med Win 7 og IE 11 og har efter sidste opdatering af forum, ingen problemer med at lave klikbare link.
Chrome har jeg bandlyst, da den efterhånden er blevet så sløv og ringe, især på android. Men heller ikke noget at råbe hurra for på PC'en !

Redigeret af Roland - 09-Juni-2016 kl. 08:53
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 09:30

Undskyld mig - "bruger tid på linkdannelse" ! Det ta'r jo ingen tid, at gøre som Klaus skriver.
Ellers må jeg sige, så er folk godt nok kommet i stressmode, hvis dette her er et problem.

Er det på din Nexus, at du skriver herinde og laver links? Og/eller hvilket fabrikat, type og model bruger du, og hvilket styre program benytter den?

Nu bruger jeg kun min Nexus 7 (Android 5.1.1 og Dolphin) og min HTC One Mini 2 (android 4.4.2 og Dolphin) til, at læse/skimme artikler og indlæg i forumdelen.
En sjælden gang i mellem skriver jeg små korte indlæg på ovennævnte.
Edit: Har lige tjekket på de to android og kan sagtens lave klikbare link.
Men der er s.. noget omstændigt, når touch og store gamle krogede pølsefingre skal fungere ordentligt. Wink 
Til mere udførlige indlæg bruger jeg min PC med Win 7 og IE 11 og har efter sidste opdatering af forum, ingen problemer med at lave klikbare link.
Chrome har jeg bandlyst, da den efterhånden er blevet så sløv og ringe, især på android. Men heller ikke noget at råbe hurra for på PC'en !

Tak for svaret Roland. En windows PC kan nemt klare at lave læsbare kliklinks.
Men hvor mange bruger den gamle pc i dag? Ikke mange, hvilket også ses af salget. Det er mobile enheder, hvilket eksakt er smartphones og Tablets.
Problemet herinde omkring links ligger udelukkende i at recordere.dk ikke er egnet til at kunne klare de forskellige styresystemer, hvoraf 96-98% medfører problemer.
Hvis recordere ønsker det har jeg een, som vil kunne klare det og muligvis gratis.

PS omkring chrome er det på både min android: Tablet, smartphone - og på vor apple Ipad samt på vore PC windows 10 enormt hurtigt

Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 10:01
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 09:35
Underligt at forum-softwaren ikke selv laver links klikbare, det er jo ikke raket-videnskab. Når jeg sætter links ind gør jeg det bare, så må det falde tilbage på recordere.dk at de har slået det fra/ikke implementeret det/ikke kan finde ud af det ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 09:55
absolut enig

Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 10:00
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lav forummet så alle andre end windows brugere også kan lave klikbare links vha globussen.

Globussen virker fint her hos mig, selv om jeg ikke er windows bruger.

<span style="line-height: 16.8px;">

</span><span style="line-height: 16.8px;">Når man læser om dette og hint, og besked skriveren henviser til en hjemmeside for at underbygge sine påstande. Så er beskeden først fuldkommen, når linket til hjemmesiden er klikbart, så læseflowet ikke bliver afbrudt.
</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Jeg kan ikke svare for andre, men jeg deltager her på forummet 100% for min egen fornøjelses skyld, læser de tråde jeg gider og svarer på det jeg har lyst til - hvis andre mener det forstyrrer deres læseflow eller whatever, så er det deres mavesår, ikke mit.. Hvis det betyder at du ikke gider checke det jeg linker til, så er det helt fint med mig.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">
</span>
<div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">

</span><span style="line-height: 16.8px;">Ingen tid! Hvorfor er det så så svært at få folk til at gøre det?</span><span style="line-height: 16.8px;">
</span>
Tjaae, for mit vedkommende er det noget med, at når det begynder at lugte af et krav så går jeg i æsel-mode og tænker, hvorfor fanden jeg skal bruge 5 sekunder på at lave et link klikbart fordi du ikke gider bruge 5 sekunder på at markere url'en og paste den i en browser? En del browsere har sågar en "Go to.." funktion når du markerer noget der ligner en url. 

Jeg kan ikke lige lure hvorfor dine 5 sekunder er mere dyrbare end mine 5 sekunder?

Så fordi det virker hos dig, er der ikke et problem.

Altså en nyder og ikke en yder.

Det er ikke altid let at markere og kopiere et link på mobile enheder.

Æsler er ikke mennesker.

Du bruger 5 sek. 500 læsere bruger 41 min af deres dyrebare tid.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 13:22

Til stor irritation for mange er det ikke muligt at lave klikbare links på en hurtig og fornuftig måde, ihvertfald ikke fra iPad, iPhone og Macbook.

Globen med kæden virker tilsyneladende, men linket viser til en tom side.

Jeg er lidt uklar på, hvad du mener kampus. På den ene side siger du, at det er umuligt med globen. På den anden side, at det er besværligt. Men at du ikke gider når det er æselmode, men at man dog skal yde.

Øhhh. Undskyld. Jeg bliver mindst firedobbelt forvirret.

Forstår jeg dig ret. Du kan heller ikke med apples styreprogram få recorderelinks frem via globeikonet, uanset du benytter citer eller svar?

Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 13:23
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 14:42

Til stor irritation for mange er det ikke muligt at lave klikbare links på en hurtig og fornuftig måde, ihvertfald ikke fra iPad, iPhone og Macbook.

Globen med kæden virker tilsyneladende, men linket viser til en tom side.

Jeg er lidt uklar på, hvad du mener kampus. På den ene side siger du, at det er umuligt med globen. På den anden side, at det er besværligt. Men at du ikke gider når det er æselmode, men at man dog skal yde.

Øhhh. Undskyld. Jeg bliver mindst firedobbelt forvirret.

Forstår jeg dig ret. Du kan heller ikke med apples styreprogram få recorderelinks frem via globeikonet, uanset du benytter citer eller svar?

Det ER umuligt med globen! Jamen JEG gider jo, det er ikke det der problemet. Problemet er de 5 sek ekstra arbejde at skrive URL med klammer i begge ender af linket, som mange siger at det ikke er deres problem. Det er nok snarere 15 sek arbejde for den enkelte, men timer for 500 brugere tilsammen.

Redigeret af Kampus - 09-Juni-2016 kl. 14:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 14:46
Med klammer på android bliver det vist et rigtigt farvet link. MEN. Desværre uden indhold.
Jeg har personligt brugt timer på forsøget at få til virke
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu