recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klikbare links?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klikbare links?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Med klammer på android bliver det vist et rigtigt farvet link. MEN. Desværre uden indhold.
Jeg har personligt brugt timer på forsøget at få til virke

Når du gør sådan her?

[ url ] link [/ url ]   Bare uden afstande. Husk skråstreg
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Måske fordi forfatterens 5 sekunder kun skal bruges én gang, mens læserens 5 sekunder skal bruges én gang per læser altså potentielt langt flere gange.
..men vi er vel enige om, at DU kun behøver bruge 5 sekunder en enkelt gang? Dit eller mit tidsforbrug afhænger ikke af hvor mange eller få andre der er i samme båd.

Hvis vi var en organisation med fælles mål og økonomi holder din betragtning i forholdet til forbrugte mandetimer, men nu er vi jo individualister og uafhængige, så det er et rent spørgsmål om jeg skal bruge 5 sekunder eller om du skal - uafhængigt af alle andre.

Hvis så det viser sig, at din husstand består af 4 personer, som alle absolut føler sig nødsaget til at se hvad jeg linker til, så har du en pointe i, at min 5 sekunders besparelse koster din familie sammenlagt 20 sekunder. På den anden side, så kunne du bruge 5 sekunder på at servere mit link i klikbart format for din familie og derved spare familen for 15 sekunder samlet set - og så er vi tilbage ved hvorfor mine 5 sekunder er mindre værd end dine 5 sekunder?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Måske fordi forfatterens 5 sekunder kun skal bruges én gang, mens læserens 5 sekunder skal bruges én gang per læser altså potentielt langt flere gange.

..men vi er vel enige om, at DU kun behøver bruge 5 sekunder en enkelt gang? Dit eller mit tidsforbrug afhænger ikke af hvor mange eller få andre der er i samme båd.

Hvis vi var en organisation med fælles mål og økonomi holder din betragtning i forholdet til forbrugte mandetimer, men nu er vi jo individualister og uafhængige, så det er et rent spørgsmål om jeg skal bruge 5 sekunder eller om du skal - uafhængigt af alle andre.

Hvis så det viser sig, at din husstand består af 4 personer, som alle absolut føler sig nødsaget til at se hvad jeg linker til, så har du en pointe i, at min 5 sekunders besparelse koster din familie sammenlagt 20 sekunder. På den anden side, så kunne du bruge 5 sekunder på at servere mit link i klikbart format for din familie og derved spare familen for 15 sekunder samlet set - og så er vi tilbage ved hvorfor mine 5 sekunder er mindre værd end dine 5 sekunder?

Ovenstående er reelt bare kværuleren. Faktum er, at mange ikke gider copy/paste links - mig inklusive. Hvorfor ikke bare bruge de få sekunder og lav det aktive link!?

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 17:11

Tjah, jeg har det sådan, at er der en der vil sælge noget, eller vi have hjælp til et produkt og ikke laver klikbare links, så springer jeg over, med mindre at det er helt tosset interessant.

Nogen gange glemmer jeg selv at lave klikbare links, og så forventer jeg samme opførsel fra andre som jeg selv gør.

Jeg forstår dog ikke at forumsoftwaren ikke selv kan detektere links og sætte URL /URL omkring

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så fordi det virker hos dig, er der ikke et problem.
Det er ikke noget problem hos mig, nej. Jeg kan nemt læse både klikbare og ikke-klikbare links, de ikke-klikbare markerer jeg, højreklikker og vælger "Go to.." så popper indholdet op.

Altså en nyder og ikke en yder.

Mener du selv at du er en yder når du argumenterer for at andre skal yde en ekstra indsats så du har nemmere ved at nyde? 

Det er ikke altid let at markere og kopiere et link på mobile enheder.

Hvis ikke du er tilfreds med det din mobile enhed kan, så vælg en anden platform. 

Æsler er ikke mennesker.
Næh, men indimellem møder man mennesker der er æsler, mig selv inklusive.. LOL

Du bruger 5 sek. 500 læsere bruger 41 min af deres dyrebare tid.
Okay, så du skal bruge 41 minutter på at åbne et link fordi der er 500 andre læsere? Skal vi ikke blive enig om, at det samlede tidsforbrug for dig er 5 sekunder, uanset hvor mange andre der deltager? Hvis 500 andre menneskers ve og vel ligger dig på sinde, er der ikke noget der forhindrer dig i at genposte mit link i klikbar version og høste deres anerkendelse.

Jeg har en kammerat der er voldsomt ordblind. Han kunne sagtens argumentere for, at det kunne være møgfedt hvis vi alle sammen gad læse vores skriverier op og vedhæfte lydfiler til vores indlæg. Det ville være superfedt hvis vi allesammen gad yde, så han nemmere kunne nyde.

Spørgsmålet er om det ville være et rimeligt krav? Det ville gøre tingene meget nemmere for ham, og de fleste af os kan tale hurtigere end vi kan skrive alligevel.

Nu viser det sig så, at han har noget talesyntese hvor han bare skal markere den tekst han vil have læst op. Det er ikke voldsomt svært, men kræver dog at han benytter den maskine der har talesyntesen installeret.

Er det rimeligt at han gerne vil have os alle til at indtale vores skriverier fordi han ikke altid synes det er bekvemt for ham at sidde ved pc'en med talesyntese?

Det jeg gerne vil hen til er, at det er ikke rimeligt hvis min kammerat vil have os alle til at bruge tid på at løse et problem han selv har både viden, evne og værktøjer til at løse. Det kan være det låser ham til en bestemt platform, men det er dybest set ikke vores andres problem. Han ved hvad der skal til og han kan selv, hvis han gider.

Fuldstændigt analogt kan jeg ikke se det rimelige i, at vi alle skal bruge tid på at løse et problem du selv kan løse. Du ved godt hvordan du kan læse et link der ikke er klik-bart, du har selv muligheden for at gøre noget ved det. Det er muligt det virker bedre på en anden platform end din favorit, men det er dybest set ikke vores andres problem. Du ved hvad der skal til og du kan selv, hvis du gider.

Med alt det sagt, jeg har ikke noget problem med at lave klikbare links, det har jeg altid gjort - det eneste jeg har et problem med, er når tråde som den her forsøger at gøre det til min "pligt" fordi du eller andre ikke selv gider løse ting I selv kan løse.

Redigeret af strandvasker - 09-Juni-2016 kl. 17:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ovenstående er reelt bare kværuleren. Faktum er, at mange ikke gider copy/paste links - mig inklusive. Hvorfor ikke bare bruge de få sekunder og lav det aktive link!?
..og så er vi tilbage ved, hvorfor er det mig der skal bruge få sekunder på at lave et link klikbart fordi du ikke gider bruge få sekunder på at copy/paste?

Hvis du vil have lov til ikke at gide, så må jeg vel for fanden også have lov til ikke at gide?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 17:47

..og så er vi tilbage ved, hvorfor er det mig der skal bruge få sekunder på at lave et link klikbart fordi du ikke gider bruge få sekunder på at copy/paste?

Hvis du vil have lov til ikke at gide, så må jeg vel for fanden også have lov til ikke at gide?

*Suk*

Argumenter og almindelig sund fornuft er åbenbart spildt på dig...

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 18:44
Strandvasker@ Ja jeg er en yder. Bidrager med viden og erfaring, lige så vel som jeg suger viden og erfaring. Hvordan vil du forklare din tekst anderledes end du er en NYDER!?

Citat:"Jeg kan ikke svare for andre, men jeg deltager her på forummet 100% for min egen fornøjelses skyld, læser de tråde jeg gider og svarer på det jeg har lyst til - "

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 19:34
Jeg er ofte ikke i nærheden af min pc, hvor det er nemt for mig at lave klikbare og brugelige links.

Målet herinde må vel være at få recordere.dk til at blive nutidig. Diskussionen er jo totalt spild af tid, når det for nogle brugere enten ikke er muligt, eller de måske ikke evner at skabe links i en verden, hvor samtlige hjemmesider kan udføre linkdannelsen automatisk. På nær rec......

Tre gange har jeg rost een herinde for at lave links for mig og 7 gange har han været frustreret.

Ihvertfald er der en risikoforskel, om man hjælper, eller man bliver sur

http://newsbreak.dk/slap-vrede-mennesker-doer-tidligere/

Ovennævnte link satte jeg så ind med Kampus anvisning. Tak Kampus. 😊

Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 19:37
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg er ofte ikke i nærheden af min pc, hvor det er nemt for mig at lave klikbare og brugelige links.

Målet herinde må vel være at få recordere.dk til at blive nutidig. Diskussionen er jo totalt spild af tid, når det for nogle brugere enten ikke er muligt, eller de måske ikke evner at skabe links i en verden, hvor samtlige hjemmesider kan udføre linkdannelsen automatisk. På nær rec......

Tre gange har jeg rost een herinde for at lave links for mig og 7 gange har han været frustreret.

Ihvertfald er der en risikoforskel, om man hjælper, eller man bliver sur

http://newsbreak.dk/slap-vrede-mennesker-doer-tidligere/

Ovennævnte link satte jeg så ind med Kampus anvisning. Tak Kampus. 😊

Jeg ved ikke hvad du har gjort, men der havde indsneget sig et "=20%" i det første URL

Redigeret af Kampus - 09-Juni-2016 kl. 20:16
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 20:33
Jeg gik i hurtigt svar. Der er jo også Besvar og Citer.

I denne åbnes klammern i globen, som den ikke gør på een ad de andre

Jeg satte det kopierede link ind. Måtte først åbne det lidt for at gøre plads til Touch pennen, lukkede det igen og tjekkede. Det var rigtigt. Ikke som du nævnte. Det efterlader på Tabletten et link men uden indhold.
Åbner jeg det imidlertid på en anden browser, Chrome er det helt rigtigt.

Du får jo også en fejl. På ios, safari?

Det er simpelthen kodningen herinde som ikke tillader de forskellige browsere OG som også sætter andet ind på forhånd i globen
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 20:47

Argumenter og almindelig sund fornuft er åbenbart spildt på dig...
"Jeg gider ikke, så derfor skal du gøre det for mig." er ikke et argument.

Du gider ikke copy/paste links, helt fint med mig, så lad dog være. Der hvor filmen knækker er når du forventer at andre skal ændre adfærd fordi der er noget du ikke gider.

Citat:"Jeg kan ikke svare for andre, men jeg deltager her på forummet 100% for min egen fornøjelses skyld, læser de tråde jeg gider og svarer på det jeg har lyst til - "
Føler du en forpligtelse til at deltage på forummet her? Bliver du betalt for at deltage? Er der nogen der truer dig til at deltage? Er der nogen der kræver af dig at du deltager?

Tillad mig at antage at svaret på alle fire spørgsmål er nej, du får ikke løn for det, du er ikke forpligtet til det, det er ikke krævet af dig og der er forhåbentlig heller ikke nogen der truer dig til det?!?

Mit bud er, at du, fuldstændigt lige som mig, er her for din fornøjelses skyld, fordi du hygger dig med det. Når nu du ikke får løn for at deltage og ikke er forpligtet til at deltage, vil det da været komplet gak at være her hvis ikke du fik en eller anden fornøjelse ud af det. 

For mig er det noget jeg, ganske ulønnet, bruger min fritid på, så det sekund det holder op med at være hygge eller fornøjelse for mig er jeg i den grad skredet.

Tillad mig at formode, at der er tråde du springer over fordi du finder dem uinteressante og der er ting du undlader at svare på fordi du ikke har lyst til at svare på dem, det er der da intet som helst unormalt i.

Jeg håber inderligt at du deltager her fordi du synes det er fedt, fordi det bringer dig glæde. Det behøver ikke udelukke at dine skriverier også bringer andre glæde, det ved jeg de gør, men jeg er ret overbevist om, at den dag du holder op med at føle glæde ved at deltage på forummet her, så holder du op med at deltage - eller sagt på en anden måde, du er her så længe det bringer dig fornøjelse.

Jeg ved hvorfor jeg er her. Jeg er her 100% for min fornøjelses skyld. Hvis mine skriverier kan bidrage til andres fornøjelse er det en bonus, men det er ikke det der driver mig. Jeg deltager i de tråde der er interessant og skriver det jeg finder interessant - om andre læser eller forstår eller påskønner det er underordnet i forhold til min fornøjelse. 

Jeg er helt med på, at du sandsynligvis ikke finder fornøjelse ved mit indlæg her, men jeg har allerede haft fornøjelsen ved at grave i hvorfor du og Henrik B. og muligvis også andre mener at kunne stille krav til min ulønnede fritidsforlystelse..
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu