recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køling i skab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køling i skab

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 15:10
Sæt en jalousilåge i skabet istedet for den der er der. Det skal naturligvis være en med rigtige tremmer på skrå med luft imellem.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 15:43

Hej.

Når jeg kigger på dit billed mener jeg at hylden mellem oveskab og underskab er en del af problemet.
Du har placeret de ting der varmer i den øverste mindre del af skabet og de ting der ikke varmer i den store nederste halvdel af skabet. Hvis du ønsker at lave luft gennemstrømning i hele skabet skal hylden enten fjernes eller perforeres.

Hvis du bare håber at du kan nøjes med den luft der kommer ind omkring den utætte dør, kan du forøge mængden af luft ved at fjerne hylden.

Hilsen Carsten. 
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

lige et indspark angående din switch.

det er meget normalt at de ligger med 68+ grader internt, det er de angiveligt lavet til.

Min US-16-150W ligger typisk på omkring 68 grader internt, og blæseren begynder slet ikke før 70 grader.

er det en US-24-250w  du har? I så fald mener jeg ikke den er designet til nogensinde at slukke blæseren. 

Er det en us-16-150w du har, så kan det tænkes du mangler en firmware opdatering til den, de har ændret i det for relatvivt nyligt fordi den rapportere temp warnings alt for tidligt.

At hæve den lidt op kunne muligvis også gøre lidt for den interne temp. 

Det er en US-16-160w jeg køre med og har version: 3.7.51.6230 og jeg kan se at temp intern falder til ca. 61-63grader hvis jeg åbner lågen, og selv her starter blæserne. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 16:02
Jeg har 2 store skabe ved siden af hinanden i mit bryggers som står ved siden af hinanden.... I det skab hvor mit udstyr i øverst, har jeg hele min el-tavle lige under. også har jeg 2 hylder under min el-tavle. 

At skulle lave gennemstrøm igennem vil måske blive lidt svært, eller hvad tænker i her?? :) 

Jeg kan se i skriver jalousilåge med stof.... hvordan fungere det og hvordan ser det ud?? :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Jeg kan se i skriver jalousilåge med stof.... hvordan fungere det og hvordan ser det ud?? :) 

Hej.

Det var mig der foreslog højttaler stof i stedet for den øverste hylde.
Hølttaler stof er noget man kan købe løst. Her er det første google link:


Men alt stof vil virke. Jeg tror at noget der er groft vil være bedst. Noget med millimeter store huller i.
 
Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 04-April-2017 kl. 16:28
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Det er en US-16-160w jeg køre med og har version: 3.7.51.6230 og jeg kan se at temp intern falder til ca. 61-63grader hvis jeg åbner lågen, og selv her starter blæserne. :) 

Spøjst - mon det er noget hw revision der er forskellig. Mine blæsere har ikke kørt endnu, og den idler typisk omkring 67-69 grader. (har 5x Poe cams + 1x poe switch med poe passthrough til et uap-ac-pro)

Samlet poe draw om natten (ir dioder) ligger på ca 34W
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 16:29
De to hylde tager du ud, saver de bagerste 5 cm af hylden og monterer de afskårne stykker som "bagstykke" på hylderne. Så har du en 4 cm "luftkanal" bagerst i skabet og bagstykket hindrer at ting skubbes ned i luftkanalen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Jeg har 2 store skabe ved siden af hinanden i mit bryggers som står ved siden af hinanden.... I det skab hvor mit udstyr i øverst, har jeg hele min el-tavle lige under. også har jeg 2 hylder under min el-tavle. 

At skulle lave gennemstrøm igennem vil måske blive lidt svært, eller hvad tænker i her?? :) 

Jeg kan se i skriver jalousilåge med stof.... hvordan fungere det og hvordan ser det ud?? :) 

En jalousi låge er med vandrette skråtstillede lameller med luft imellem. Ingen indkig, men masser af luftsprækker i hele lågens højde.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 18:11
Inden du nu begynder på det helt store projekt, så tag lige et termometer og mål temperatur forskellen mellem rummet (uden for skabet) og inde i skabet.
Måske har du slet ikke noget problem med temperatur inde i skabet.


Mvh Jesper
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Inden du nu begynder på det helt store projekt, så tag lige et termometer og mål temperatur forskellen mellem rummet (uden for skabet) og inde i skabet.
Måske har du slet ikke noget problem med temperatur inde i skabet.



Jeg kan mærke at temp at lidt højere inde skabet over min switch mv... Men det er ikke vildt meget.. altså set i forhold til min rum temp. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Det er en US-16-160w jeg køre med og har version: 3.7.51.6230 og jeg kan se at temp intern falder til ca. 61-63grader hvis jeg åbner lågen, og selv her starter blæserne. :) 

Spøjst - mon det er noget hw revision der er forskellig. Mine blæsere har ikke kørt endnu, og den idler typisk omkring 67-69 grader. (har 5x Poe cams + 1x poe switch med poe passthrough til et uap-ac-pro)

Samlet poe draw om natten (ir dioder) ligger på ca 34W

Ja det er muligt at det er en anden hw version.. 


Men temp er lidt høj lige nu, og fan state er on... :) og rent power laver den jo nada :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

De to hylde tager du ud, saver de bagerste 5 cm af hylden og monterer de afskårne stykker som "bagstykke" på hylderne. Så har du en 4 cm "luftkanal" bagerst i skabet og bagstykket hindrer at ting skubbes ned i luftkanalen.

Klaus

Jeg kan se at de nederst 3 hylder faktisk er smallere end den øverste hvor mit udstyr står på... Den øverste går helt ud til lågen hvor de andre faktisk har et gab foran på små 2-3 cm. så kunne jo godt skære lidt af den hylde og lave lidt luft bagved... 

I morgen får jeg lavet total om i rummet da der kommer ny fiberboks mv op... så mindre udstyr og lidt mere plads.. :) 

Tænker at jeg vil tag lidt længere kabler på 1m ca også få trukket alle kabler ud langs siden i stedet for, så det kan give lidt mere luft i rummet .... så alle kabler ikke stikker ud som de gør nu.. :) 

Men ja lidt luft cirkulation vil nok være god ide her.. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu