|
koble 2 router sammen? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Di Gio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er enlig meget enkel opsætning som det er nu. Jeg har yousee routeren koblet til hovedekablet fra yousee. Den har 2 udgange hvor lan udgang 1 er koblet en alm switch til. Lan udgang 2 er koblet en router til.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Hvis det var simpelt, så virkede det også ![]() Anyway. 1. Yousee routeren skal du IKKE røre ved (i første omgang). 2. Det kabel der går fra Yousee routeren LAN 2, det skal på LAN indgang til din anden router. IKKE til WAN indgangen. (Bemærk forskel på WAN og LAN. Den er alt afgørende). 3. På din anden router SKAL du slå DHCP serveren fra. Så bør det virke.
|
||
![]() |
||
|
Min opsætning er præcist som du beskriver det. Routeren er self genstartet efter jeg har slået dhcp fra. Netværket virker perfekt, bare ikke internettet.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Dejligt, så er det igang med fejlsøgning
![]() Du siger at netværket virker, men internettet ikke virker.
1. Hvor virker netværket? (Hvordan kan du se det) 2. Hvor virker internettet ikke? En måde at teste det på: Forbind en trådløs enhed til din Yousee router (trådløst self). Kan den komme på internettet? Hvis ja, så virker den del ihvertfald. Hvis nej, så har jeg en temmelig stærk mistanke om, at din anden router enten ikke er forbundet til en LAN port, ELLER at din Yousee router LAN 2 ikke er en LAN port. Jeg kender desværre ikke Yousee routeren. Men hvis det er LAN porte, så bør ovenstående virke. |
||
![]() |
||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 802 |
|
Har du tjekket dette:
|
||
![]() |
||
|
Det burde resultere i en IP konflikt..Men ja, det er nærliggende at tænke, at de begge måske køre med 192.168.0.1 eller lign. da mange køre dette.
|
||
![]() |
||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 802 |
|
Da konflikten er mellem routerne, vil Windows ikke sige noget om det. Så fejlen vil ligge i det skjulte :-)
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
|
Da dette normalt også vil være gateway-adressen harmonerer det meget godt med, at lokalnettet fungerer mens internetforbindelsen fejler.
Redigeret af dkscan - 09-September-2014 kl. 16:16 |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
|
TOP DOLLAR.... ! :D
begge router kørte med samme IP-adresse 192.168.0.1, så ændrede router 2 til 192.168.0.2 Siger tusind tak for hjælpen...
|
||
![]() |
||
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
|
jeg ville ændre den helt væk fra range 192.168.0.XXX til eventuelt 192.168.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx
|
||
![]() |
||
|
Nu er jeg nysgerrig.. Hvad skulle det gøre godt for?
|
||
![]() |
||
|
Det ville jeg ikke gøre. Den er en del af det samme subnet, så skal den også have en ip på det. Det letter også setuppet, når den skal administreres.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |