recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 12:39
jeg har da en Sony UBPX-700 stående. Kun brugt 2-3 gange, da jeg også har en OPPO og en Pana.
Kan erhverves billigt.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

jeg har da en Sony UBPX-700 stående. Kun brugt 2-3 gange, da jeg også har en OPPO og en Pana.
Kan erhverves billigt.

Er det kun Sony du vil sælge og hvis ja til hvad pris? og er der chip eller andet i/til der kan afspille region A Blu-Ray´s?

Har fundet en Oppo BDP-103D på DBA og snakker med sælger men han virker useriøs han gider ikke tage billeder hverken til salg eller hvis man sprøg det er bare standard billeder fra Oppo han har brugt

Har skrevet en SMS til ham i sidste uge og har ikke fået noget svar så kan godt være det er en svindler

DBA drunker i svindler og fuppere lige i øjeblikket er blevet snydt en gang allerede så det er ikke noget personligt men stoler ikke på noget medmindre jeg ser billeder der beviser at ting rent faktisk virker




Redigeret af ReZel - 01-Marts-2021 kl. 15:31
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 13:10
Kun Sonyen, de andre bruger jeg, aner ikke om den kan gøres kodefri, troede du vidste noget siden du
refererer specielt til den, jeg købte den pga de fine anmeldelser på opskalering, men som sagt bruger 
Oppo og Pana istedet.  Pris er vel 6-700 Kr
Den er skam sat til og kan fremvises i brug.



Redigeret af johnny57 - 10-Marts-2021 kl. 13:11
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 16:30
Har lige modtaget min Panasonic DP-UB450 i dag og har også sendt den retur den var langt under forventninger

Tro jeg dropper og finde noget der er kode frit og bare henter en afspiller hjem fra USA det meste af hvad jeg har er fra USA alligevel

En Panasonic DP-UB820 fra Amazon med told moms og alt det andet fis betalt er ca 3800 kr eller jeg kan gå balls to the walls og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA vil bare koste omkring 8000 kr så det er dobbelt pris for en afspiller og jeg har svært ved at se hvad fordelen ved DP-UB9000 er?
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 00:24
Husk på at de i USA kun har 110-120 volt i stikkontakten, så du skal lige holde øje med om afspilleren kan bruges med 230 volt som vi har i Danmark.

Ole N 84
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Har lige modtaget min Panasonic DP-UB450 i dag og har også sendt den retur den var langt under forventninger

Tro jeg dropper og finde noget der er kode frit og bare henter en afspiller hjem fra USA det meste af hvad jeg har er fra USA alligevel

En Panasonic DP-UB820 fra Amazon med told moms og alt det andet fis betalt er ca 3800 kr eller jeg kan gå balls to the walls og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA vil bare koste omkring 8000 kr så det er dobbelt pris for en afspiller og jeg har svært ved at se hvad fordelen ved DP-UB9000 er?
Hvorfor bøvle med køb i udlandet, når du istedet for kan få 2 års reklamationsret ved at købe i DK. Panasonic afspilleren er det bedste der fås. 
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 15:39
Panasonic UB450 er discount udgaven, UB420/ 820/9000 bruger samme chipset, så samme performance, pånær nogle forskelle i tonemapping features, som aligevel er lidt ligegyldige idag. 
Panasonic er ikke nogen speciel god 4k afspiller, de er nogenlunde, om du køber det ene eller andet er lidt ligemeget, har du råd til en UB9000 vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt OPPO 203/ cambridge CXUHD, er en meget mere fleksibel all round afspiller med hdmi ind og super fil og netværks support.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Har lige modtaget min Panasonic DP-UB450 i dag og har også sendt den retur den var langt under forventninger

Tro jeg dropper og finde noget der er kode frit og bare henter en afspiller hjem fra USA det meste af hvad jeg har er fra USA alligevel

En Panasonic DP-UB820 fra Amazon med told moms og alt det andet fis betalt er ca 3800 kr eller jeg kan gå balls to the walls og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA vil bare koste omkring 8000 kr så det er dobbelt pris for en afspiller og jeg har svært ved at se hvad fordelen ved DP-UB9000 er?
Hvorfor bøvle med køb i udlandet, når du istedet for kan få 2 års reklamationsret ved at købe i DK. Panasonic afspilleren er det bedste der fås. 

Den kan jeg ikke bruge til noget når den er region B og alle mine film er region A Blu-Ray er hardware kode låst så en afspiller fra EU er totalt ubrugelig den kan ikke afspille mine film og kan bruges som brev vægt og ikke noget andet derfor jeg skriver kodefri i tråd navnet

Eneste måde og gøre den kode fri på er og købe en chip fra et firma der hedder rattlebyte og det kræver jeg åbner afspiller op og lodde chippen fast til bundkortet og det mister jeg alt garanti på så det er spild af tid og penge

Selv hvis jeg have en loddekolbe og kunne lodde ville jeg ikke gøre det på en afspiller til 8000 kr og risikere og ødelægge den og jeg mister som sagt alt garanti

Ingen vil røre en opgave med chippen KT Radio NB Radio og AV Connection og alle andre jeg har snakket med nægter og installere chippen selv hvis jeg har chip og tilbyder dem penge for det vil de ikke røre opgaven

Der er også en chip til Panasonic DP-UB820 og den kunne jeg måske godt finde på og sætte chip i men igen ingen vil røre sådan en opgave med en ildtang og jeg kan ikke selv og der er ingen garanti for afspiller virker så det vil stadig være 4000 kr ud af vinduet hvis afspiller bliver ødelagt

Der er 4 løsninger på mit problem

Løsning 1: køb en region B afspiller og installere chip i det kommer til og koste kassen jeg mister al garanti og der er ingen garanti for det kommer til og virke så det vil være 4000-8000 kr ud af vinduet

Løsning 2: køb en afspiller fra USA enten en Panasonic DP-UB820 eller en Panasonic DP-UB9000 vil koste ca det samme som i danmark men vil måske ikke virke på grund af 110v størm de bruger i USA

Løsning 3: drop en Blu-Ray afspiller og køb et externt Blu-Ray drev til PC koster 1100 kr for et Asus eller finde en måde og gøre det LG Blu-Ray drev jeg har i forvejen externt

Løsning 4: finde en Oppo afspiller mere selv den gamle BDP-103 er fin så er der nogle der vil sælge deres 103 / 103D eller 105 / 105D afhængig af tilstand og og hvis der er chip i vil jeg sgu gerne betale tæt på ny pris for afspiller

Er næsten som er være tilbage i det vilde vesten man skal udlove en dusør på Oppo wanted dead or alive!

Jeg hælder mest til løsning 3 vil koste mindst være mindst bevær og fylde mindst men vil også være den dårligste

Koster 1104 kr for en Asus ASUS BW-16D1H-U PRO hos computersalg
https://www.computersalg.dk/i/1145531/asus-bw-16d1h-u-pro-disk-drev-bd-re-16x2x12x-superspeed-usb-3-0-ekstern-sort

F... hardware regionskoder! med DVD var det software der kunne crackes gjore jeg selv med den første Onkyo Blu-Ray afspiller jeg købte og have en gamle Pioneer DVD afspiller før det der var cracket fra fabrikken

Have et program til PC der kunne cracke det også så DVD var aldrig et problem Blu-Ray er hardware låst så der skal der fysisk ind og ændre det og ham der fandt på det skulle have tæsk med en våd karklud

Ham gutten på DBA der sælger en Oppo BDP-103D er faldet død om eller noget han har ikke gidet og
svare i over 2 uger og nej jeg har ikke skrevet til ham i den tid droppe det efter den første uge han ikke gad svare


Redigeret af ReZel - 14-Marts-2021 kl. 12:45
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Panasonic UB450 er discount udgaven, UB420/ 820/9000 bruger samme chipset, så samme performance, pånær nogle forskelle i tonemapping features, som aligevel er lidt ligegyldige idag. 
Panasonic er ikke nogen speciel god 4k afspiller, de er nogenlunde, om du køber det ene eller andet er lidt ligemeget, har du råd til en UB9000 vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt OPPO 203/ cambridge CXUHD, er en meget mere fleksibel all round afspiller med hdmi ind og super fil og netværks support.

Ikke fordi at jeg overhovedet vil gentage den i mine øjne komplet latterlige diskussion, men - stridsvognen har forsøgt i flere fora rundt omkring i verden at vinde gehør omkring hans syn på Panasonic BD afspillere.

Af uransaglige årsager er der mig bekendt ingen der vil give stridsvognen ret i hans påstande. Og selv garvede billede nørder kan ikke se det problem som stridsvognen påpeger.

Som sagt ikke for at genoptage diskussionen, men dette skrevet mere af hensyn til trådstarter.

Jeg har selv en Panasonic UB9000, og var vel den første der modtog afspilleren i DK. Jeg er overmåde tilfreds med afspilleren, og nyder afspilleren hver eneste gang jeg benytter den. Det er en enestående afspiller i alle henseender, og byggekvaliteten er ikke set bedre.


Redigeret af Hother - 14-Marts-2021 kl. 13:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 13:09
Grunden til jeg sendte Panasonic DP-UB450 fra Laserdisken retur var den har ikke noget display på afspiller og remote er så lille så det er umuligt ikke og ramme mere end en knap og der er ikke noget der er markeret godt nok så skulle gætte mig frem til hvad knapper der var hvad

Den virkede fint blev bare drevet til vanvid af remote som nok er den dårligste jeg har brugt og mangel på display på afspiller var også ret irriterende

Syndes ikke den var de 2700 kr værd selv om den virkede så vil jeg heller prøve og støve en Oppo mere op som jeg skrev før
Udlover en dusør på en Oppo BDP-103 / 103D eller 105 / 105D vil betale tæt på ny pris hvis den er i god stand og har chip!

Har ikke råd til og betale 10.000.12.000 kr for en Oppo UDP-203 fra Ebay det er altså over min pris klasse


Redigeret af ReZel - 14-Marts-2021 kl. 13:11
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Panasonic UB450 er discount udgaven, UB420/ 820/9000 bruger samme chipset, så samme performance, pånær nogle forskelle i tonemapping features, som aligevel er lidt ligegyldige idag. 
Panasonic er ikke nogen speciel god 4k afspiller, de er nogenlunde, om du køber det ene eller andet er lidt ligemeget, har du råd til en UB9000 vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt OPPO 203/ cambridge CXUHD, er en meget mere fleksibel all round afspiller med hdmi ind og super fil og netværks support.

Ikke fordi at jeg overhovedet vil gentage den i mine øjne komplet latterlige diskussion, men - stridsvognen har forsøgt i flere fora rundt omkring i verden at vinde gehør omkring hans syn på Panasonic BD afspillere.

Af uransaglige årsager er der mig bekendt ingen der vil give stridsvognen ret i hans påstande. Og selv garvede billede nørder kan ikke se det problem som stridsvognen påpeger.

Som sagt ikke for at genoptage diskussionen, men dette skrevet mere af hensyn til trådstarter.

Jeg har selv en Panasonic UB9000, og var vel den første der modtog afspilleren i DK. Jeg er overmåde tilfreds med afspilleren, og nyder afspilleren hver eneste gang jeg benytter den. Det er en enestående afspiller i alle henseender, og byggekvaliteten er ikke set bedre.

Så lad os da gentage den debat hvis du insistere, skal se om jeg kan finde mailen fra Panasonic hvor de anderkender chroma problematikken, og så behøver man vist ikke nogen højere eksamen for at finde ud af at de er helt uduelige til fil afspilning fra HDD og netværk, det er selvfølgeligt et personligt valg hvad man har brug for og hvor kritisk man er, kan man ikke se det, eller har man ikke brug for det, er det ikke et problem, Panasonic er helt klart ikke ringere end de resterende 4K afspillere på markedet idag, men heller ikke bedre.

Der er en ny spiller på banen fra franske Reavon som måske kunne være en Panasonic killer, den er baseret på samme mediatek chipset som OPPO 203 og Pioneer LX500  det er så spørgsmålet hvad de får ud af det chipset, og om de får samme issues som OPPO, og om de implementere samme fil support som OPPO eller det blir lige så ringe som alt andet.


Redigeret af stridsvognen - 14-Marts-2021 kl. 13:30
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 14:09
Har fundet en sælger på DBA der sælger en Oppo 103 han har købt i USA så den er region A den er ikke kodefri men som sagt er næsten alt jeg har fra USA alligevel

Han tilbød og komme forbi med afspiller i morgen da han var i området af anden årsag
Ikke den bedste løsning men prisen er god

Har fået lov og teste den inden jeg betaler så hvis den er i god stand og virker og kan afspille region A så bliver det den jeg køber

Hvad angår 4K så kan jeg flashe mit LG Blu-Ray drev til PC så den kan læse dem så hvad angår 4K så er det problem også løst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu