recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodi og wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodi og wifi

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg har fundet ud af det.
Jeg skulle ind i protokol og få forbindelse. 

Mange tak for hjælpen 😊


Hejsa
Har du evt. et skærmbillede af din opsætning?
Jeg bøvler lidt med Kodis opsætning, og filer fra netværk. Lige nu kører jeg med en ftp server på min windows server. Men det virker lidt fjollet at jeg ikke bare bruger windows fildeling -> men det har jeg haft store problemer med i Kodi.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Tak men det skal helst være en opsætning uden at computeren skal stå tændt 
måske noget du kan bruge? Fordi Shield tv har jo også plex server installeret på. Så hvis dine krav ikke er så høje kan den kører som plex server og kigge ned i dine netværks harddiske,

Redigeret af T-Duck - 01-Maj-2020 kl. 13:38
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 14:13
Hvad mener angående krav? 
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg har fundet ud af det.
Jeg skulle ind i protokol og få forbindelse. 

Mange tak for hjælpen 😊


Hejsa
Har du evt. et skærmbillede af din opsætning?
Jeg bøvler lidt med Kodis opsætning, og filer fra netværk. Lige nu kører jeg med en ftp server på min windows server. Men det virker lidt fjollet at jeg ikke bare bruger windows fildeling -> men det har jeg haft store problemer med i Kodi.
Jeg ved ikke lige om et billede hjælper. 
Jeg har bare været inde i network location og skrive stien til mine netværks harddiske og så bruger navn og password. Så fik jeg forbindelse 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Hvad mener angående krav? 
med om du har behov for at transcode on the fly
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 16:23
Vil gerne have det i bedst muligt kvalitet, i hvert fald hvis jeg ser noget hjemme.
Men hvis jeg vil prøve plex på et tidspunkt så tror jeg at det bliver med en raspberry pi.
Jeg vil gerne lige se om jeg kan bruge Kodi til at se film uden for mit netværk før jeg investere i plex
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Vil gerne have det i bedst muligt kvalitet, i hvert fald hvis jeg ser noget hjemme.
Men hvis jeg vil prøve plex på et tidspunkt så tror jeg at det bliver med en raspberry pi.
Jeg vil gerne lige se om jeg kan bruge Kodi til at se film uden for mit netværk før jeg investere i plex
det er for besværligt. For du skal port forward to netværks harddiske, i din router, og du skal have styr på hvad deres port nr. Er. Plexserver er gratis. App'en til afspilning koster kun par 30 kr. Hvis man ikke er hardcore bruger af plex som jeg der har plexpass. Jeg startet der hvor du er nu. Men prøvet plex da plex primær server funktioner er gratis. Og så er det så kun en server der skal port forward. Og så er dine film sync. Med afspilning på tværs af enhederne som netflix. Og den bedste kvalitet, så skal der ikke transcode, shielden er kraftigere en hindbær tærte.

Redigeret af T-Duck - 01-Maj-2020 kl. 19:59
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 00:01
Mange tak for svarene. 
Jeg har fået sat plex op til at køre på min wd my cloud home harddiske så nu kører det bare. 

Jeg har lige et par spørgsmål mere 

Jeg har betalt de 30 kr på min tablet, men når jeg prøver at købe det på min mobil så skriver den at jeg allerede har betalt. 
Skal man have flex pass for at have det på flere enheder?

Kan man se om det bliver transcode?
Har ingen anelse om det gør det med den opsætning jeg har 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Mange tak for svarene. 
Jeg har fået sat plex op til at køre på min wd my cloud home harddiske så nu kører det bare. 

Jeg har lige et par spørgsmål mere 

Jeg har betalt de 30 kr på min tablet, men når jeg prøver at købe det på min mobil så skriver den at jeg allerede har betalt. 
Skal man have flex pass for at have det på flere enheder?

Kan man se om det bliver transcode?
Har ingen anelse om det gør det med den opsætning jeg har 
nej du skal ikke have plexpass for med den sammen Google konto kan du installere den lige så tosset du vil på dine andre enheder med sammen Google konto.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Mange tak for svarene. 
Jeg har fået sat plex op til at køre på min wd my cloud home harddiske så nu kører det bare. 

Jeg har lige et par spørgsmål mere 

Jeg har betalt de 30 kr på min tablet, men når jeg prøver at købe det på min mobil så skriver den at jeg allerede har betalt. 
Skal man have flex pass for at have det på flere enheder?

Kan man se om det bliver transcode?
Har ingen anelse om det gør det med den opsætning jeg har 
om man kan se der transcodes. Det kan man godt. Inde i server dashboardet ser det sådan ud sådan og på din Android telefon under menuen med de tre prikker ved afspilning se det sådan ud. Hvis der er noget der bliver transcodes så vil der står transcode som på min ved lyd, og hvis billedet bliver transcodes står der også transcode ved video. Men Shield skulle ikke transcode, får man i afspilning kvalitet har valgt maximum
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 11:23
Der kom lige pludselig hul igennem på mobilen så nu funker det😊

Der står direkte på min mobil så er da super. 

Lige et sidste spørgsmål(tror jeg)

Mine 2 server står hver for sig i plex men kan man ikke kombinere dem så man har samme bibliotek? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Der kom lige pludselig hul igennem på mobilen så nu funker det😊

Der står direkte på min mobil så er da super. 

Lige et sidste spørgsmål(tror jeg)

Mine 2 server står hver for sig i plex men kan man ikke kombinere dem så man har samme bibliotek? 
jo det kan du skal bare redigere det bibliotek du vil bruge og tilføj en kilde. Er det hvis der står. Man kan have så mange kilder i et bibliotek som man kan. Super det virker nu som det skal
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu