|
"Komfurhøjttalerudtag" |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19479 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer ikke til at ske hjemme hos os. Konen er vældig glad som det ser ud nu ;-) Klaus |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19479 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pas - som jeg ser det er det "samlemuffer i en på kasse". Det er ikke sådan at nogle bestemte stik passer deri eller andet. Klaus |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde nok valgt en hvid dåse/ramme - og så skiftet ramme og 230v-udtag til hvid også.
M.v.h. |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjah, så skulle jeg i gang med hele stuen....... Der er 2 lyskontakter, 6 stikkontakter, to telefonstik et antenneudtag og 2 dobbelte stikkontakter + rammer.
Nej, vi bliver ved det grå...... Klaus |
||
JBoysen
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en pæn løsning i forhold til det gamle hul. Og smart med koderne i dækslet Mht. kabelbakker, så kunne man i stedet for at lægge den ovenpå panelet lade den løbe langs gulvet. Den mindste type ville ligne en fejeliste
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2219 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når der kun er højtalerkablerne, hvorfor så ikke bare montér dem, på samme måde, som du har monteret strømkablet - med gl. dags ledningsholdere?
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I vores hus er alle kabler til højtalerne også i væggen. De er afsluttet i 1modul indmuringsdåser. Og så er der sat XLR stik i (3 af dem, front og center) og monteret almindelig lampeudtag i de andre, (Surround). Jeg har overvejet at fjerne XLR og lampeudtag, og så bare montere blænd dæksler med hul i midten til højtalerkablet, som dermed samles med kron-muffe inde i dåsen..
Men hele konstruktionen lider af et helt andet problem.. Der hvor udtagene er placeret, er ikke en naturlig opsætning i et 5.1 surround miljø i den stue. Det er tidligere ejer som har fået det lavet. Og han havde tydeligvis ikke surround lyd som sin højeste evner. Det betyder pt. at jeg ikke bruger de tre fronter (Left, right og center) fra udtagene, men at de kører direkte i receiveren. Fordi jeg bruger Gallo Micro højtalere som sidder umiddelbart rundt og TVét. Hvis jeg havde valgt store gulvhøjtalere og center, så ville det heller ikke have passet. Jeg skal se om jeg lan lave en lille oversigt (plantegning) over det. Det giver et meget godt billede af, hvor forkert man kan gøre det |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er godt nok sent til festen, men skide fed løsning Klaus :)
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, nu, hvor jeg genser billederne siger konen at det samme sagtens kunne laves nede i den anden ende af stuen.
1. Hun har ret. 2. Det bliver ikke lige nu, hun har lige brugt hele efterårsferien på at renovere soveværelse og jeg har lige repareret vaskemaskine, samtidig med at arbejdet også skulle passes (samt hjælpe konen). Klaus
|
||
ande7756
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Jeg kan fortælle at det er fuldt lovligt at benytte et komfur udtag til dette formål!
Udtaget er bare godkendt spændinger op til 440V, 16A. Alt under dér, er derfor fuldt lovligt og fører i udtaget. Men super smart tænkt! Hilsen El-Installatøren. Henvisning til producenten (LK) https://www.lk.dk/webservices/product/DownloadPdf/502D6500 |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |