|
Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:50 |
|
Hej
Har lige fået ny sofa og er derfor nødsaget til at lave nogle ændringer, da der ikke længere er plads til stativerne til mine 2 baghøjtalere. Hvis nu jeg vælger at udskifte mit 5.1 satellit system (Kef KHT 3005) til et stereo setup med 2 gulv højtalere. Vil de dybe effekter fra LFE sporet så stadigvæk blive afspillet? Eller vil det blive filtreret fra i en form for downsampling? |
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det afhænger i første omgang af stereo-nedmixningen, men er det med afhænger det selvfølgelig også af dine højttalere, om kan du høre sporet eller ej.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
Tak
Jeg tænkte i første omgang at beholde min Denon reciever, så det stadigvæk er 5.1 sporet jeg hiver ud af filmen. |
||
||
![]() |
||
|
Og gulvhøjtaler kan vel gå ned omkring de 40 Hz.
|
||
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Men det er ikke 5.1 sporet du hiver ud af filmen. Hvis du hører 5.1 på et stereo setup hører du udelukkende signalet i Front-kanalerne, dvs. alt som findes i surround-kanalerne er udeladt! Det er derfor der i alle surround-mix er indbygget et stereo-nedmix. |
||
||
![]() |
||
|
Ok. Så er det nok bedre at bibeholde et 5.1 setup.
|
||
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Hvis reciever sættes til at downmixe det 5.1 signal der kommer fra skiven til et 2.0, vil jeg mene det hele kommer med. Der skal dog foretages indstilling i reciever for at få LFE sporet med |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
|
Det bedste sted at spørge er sådan set i manualen til din surroundforstærker, for her står det om den kan. På min egen (Marantz SR 5010), sendes .1 lydsporet ud i fronterne, når sub er slået fra. Når sub slås fra, sættes fronter også automatisk til "large". Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej Klaus
De indstillinger tror jeg også der på min. jeg har brugt det til sætte min subwoofer til LFE + Main. Dvs front: Small. Men jeg har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for teste om LFE signalet vil gå front hvis de sættes til large og jeg slukker subwooferen. |
||
||
![]() |
||
|
Det skal nok passe ![]() |
||
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Det vil det ikke. Med front til small går front lyd under xover i sub og LFE går naturligvis også i sub. Med front som large går ald front signalet i front og LFE går naturligvis i sub. Hvis du så bare slukker din sub på afbryderen holder den op med at spille uden at SR opdager det. Du skal sætte din SR til at du ingen sub har for at LFE signalet går i front. Jeg har sat min til ingen center så går center signalet i front. Som Klaus skrev 14.25 Desuden giver det ikke rigtigt nogen medning med " jeg har brugt det til sætte min subwoofer til LFE + Main. Dvs front: Small" Når front stilles til small går den lave front lyd under xover i sub og LFE+MAIN vil så sende sub lyd i front.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har ingen gulv højtalere nu. Kun et satellit system. Derfor køre jeg small på front samt LFE + main på sub.
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |