|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Simondog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 15-September-2010 kl. 23:18 |
Jeg vil da også lige vise mit setup :) Jeg er ikke helt færdig med kablingen, men man kan da se idéen på billederne.
Skærmen er en LG 42" LE850N med en 1 tb harddisk og en WD TV Live hængt op bagpå. Det hele hænger på et Vogels motion+ beslag. Da jeg bor i en lille lejlighed sammen med min kæreste, har det været nødvendigt at tænke kreativt ift. montering af en 42" fladskærm. Derfor hænger den på Vogels-beslaget med 90 grader-ud-fra-væggen-mode, så vi kan gemme TV'et væk bagved døren. (Det ligner lidt at døren ikke kan åbne for TV'et, men det kan den altså godt :)) Som I kan se på det sidste billede, er der et lille problem med denne TV model sammen med dette beslag - selve beslaget dækker for mange af stikkene - heldigvis ikke dem jeg skal bruge :) ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Aim ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
![]() |
Ser hyggeligt ud.
Opsætningen af tvet virker lidt upratisk og praktisk på samme tid
![]() Man skal ikke sidde og falde alt for meget i staver foran tv, mens kæresten puldselig kommer hjem og smasker døren op i tvet, inden man lige når at give lyd fra sig
![]() |
|
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja det virker som en temmelig hovedløs placering. Må da være muligt at finde et stk væg at hænge TV'et op på
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7230 |
![]() |
Ideen med at svinge tv er da god...............
Men ville være meget bange for døren ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hehe, jeg er ikke nervøs så længe dørstopperen er opfundet ;) Der er desværre ikke noget ledig væg uden at hele stuen bliver til hjemmebio, og det er ingen af os interesseret i, da vi heldigvis også laver andet end at se tv
|
|
![]() |
|
bclaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Kan se at det er "konevenligt", at tv'et er placeret bag døren.
![]() Men hvad med lyden? og hvordan er den placeret... Selvom man laver andet end at se tv, må det gerne stå så optimalt som muligt.
|
|
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel · |
|
![]() |
|
![]() |
TV'et er koblet til anlægget der står til venstre (man kan lige ane den ene højttaler på 1. billede). Ikke det perfekte stereobillede, men som det nok fremgår, er dette ikke et entusiast-setup :)
Selve anlægget er ikke noget at prale af, og står til snarlig udskiftning.. Pioneer a401 forstærker med et sæt sony 3 vejs højttalere. Men det lyder da NOGET bedre end de indbyggede højttalere i LE850N, for de er da godt nok håbløse. Vi har været nødt til at lave denne prioritering. Jeg ville da også ønske at vi havde f.eks. et stort spisekøkken eller et ekstra værelse, så vi ikke skulle kombinere spisestue, kontor og sofa-TV-hjørne i samme lille rum, men sådan er det nu engang i en 2 værelses københavnerlejlighed :) En skønne dag får jeg forhåbentlig plads til at mit 2,5 cm tynde fjernsyn kan hænge stramt på en væg, det fortjener det næsten ;)
Redigeret af Simondog - 17-September-2010 kl. 11:02 |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Ser da fint ud, når pladsen skal optimeres!
Men pas nu på med det dørhåndtag, det kan hurtigt hakke skærmen i stykker! Det kræver noget disciplin, hele tiden, altid, ingen undtagelser - et dørhåndtag i skærmen en enkelt gang og hele fidusen går fløjten. God fornøjelse :) Mvh FNørd
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak tak.. Som sagt, så ligger der en dørstopper som sammen med en udvidet elektronikforsikring, som giver mig helt ro i sindet.
|
|
![]() |
|
RuzzFrog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Søborg Status: Offline Point: 230 |
![]() |
Simondog, Hyggelig lejlighed og en fin løsning i har fået lavet, når nu kvm ikke er de fleste.
Jeg har et spørgsmål til hvordan du synes din nye skærm er billedmæssigt. Jeg er nemlig i gang med at prøve at finde en skærm til mine forældre. Og indtil videre tror jeg det skal være en magen til din.
Så hvilken skærm havde du før, og kender du eventuelt nogen der har en fx panasonic eller samsung af de gode, så du ved hvordan de er billedmæssigt.
Hvilke indstillinger kører du med, Flatpanels?
Hvor generende synes du det er med genskind fra frontglasset.
Og tilsidst lyden. Hvis du fx ser tv-avisen er lyden så til at holde ud.
Håber du har til til lige at smide et par linjer :)
Vh, Thomas
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() |
I falder ikke over den dørstopper, når den er midt i rummet? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |