recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kontant på DR1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKontant på DR1

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 22:35
Jeg havde lidt svært ved at finde, hvad du havde skrevet, men jeg har lige sorteret det ud.....

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Når der kun er en leverandør er der vel reelt tale om monopol.
Man kan jo netop ikke vælge andet enf FastTv i det tidligere DONG område. Det var jo det der var hele pointen med uusendelsen


Hvorfor kan man ikke vælge andet end FastTV?

1. Fordi TDC ikke tillader andre at komme ind over?

2. Fordi der ikke er nogle der er interesserede i at komme ind over?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 01:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg havde lidt svært ved at finde, hvad du havde skrevet, men jeg har lige sorteret det ud.....

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Når der kun er en leverandør er der vel reelt tale om monopol.
Man kan jo netop ikke vælge andet enf FastTv i det tidligere DONG område. Det var jo det der var hele pointen med uusendelsen


Hvorfor kan man ikke vælge andet end FastTV?

1. Fordi TDC ikke tillader andre at komme ind over?

2. Fordi der ikke er nogle der er interesserede i at komme ind over?

Klaus


Sandheden er vel en kombination af de to ovenstående udsagn. Priserne for at komme "ind over" på TDC's net er åbenbart fastsat så højt at ikke en eneste udbyder i praksis har lyst til at udbyde de samme produkter på TDC's fibernet, som de har på f.eks energiselskabernes internet. Det siger da i sig selv en del skulle jeg mene.

Imho bekræfter det også at det ikke burde være kommercielle selskaber der sider på landets infrastruktur, men at kommercielle selskaber i stedet burde kunne konkurrere indbyrdes på lige vilkår på infrastrukturen. Det er jo alligevel os som brugere der kommer til at betale gildet, hvad enten det er til etableringen-only via skatten, eller til de kommercielle selskabers overskud også efter at etableringsomkostningerne er hentet ind.

Her hvor jeg bor er vi i et internet laug (www.Parknet.dk), så vi har 100/100 Mbit/s internet via fiber til 60 kr/md (som endog i praksis kan være over 250/250 Mbit/s i de foreninger hvor switchudstyret er forberedt på det med enten gigabit switche eller FttH). Vi har selv dækket etableringomkostningerne fuldt ud da lauget er en non-profit organisation. Og for vores forenings vedkommende betyder det at vi sammenlagt som brugere i forhold til de månedlige ydelser på sådan en 100/100 Mbit/s forbindelse hos kommercielle bolignetudbydere sammenlagt i løbet af ca 1½ år har sparet lige så meget på de månedlige udgifter som hele den selvbetalte etableringen har kostet os i foreningen. Der efter sparer vi altså bare penge på investeringen, ...masser af penge, for de går ikke længere til et kommercielt selskabs overskudskasse Tongue

...Så tænk over det hvis du er formand i en boligforening, og sidder og fristes af en bolignetudbyder der tilbyder gratis etablering. (Hvilket er praksis på det marked). I det tilfælde kan det virkeligt godt betale sig om se om der er sådanne non-profit løsninger tilgængelige for foreningen i området (Det er via Global Connect fibernet at parknet tilbyder vores forening deres services http://www.globalconnect.dk/ )



Redigeret af TBC1 - 26-Maj-2011 kl. 01:50
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Sandheden er vel en kombination af de to ovenstående udsagn. Priserne for at komme "ind over" på TDC's net er åbenbart fastsat så højt at ikke en eneste udbyder i praksis har lyst til at udbyde de samme produkter på TDC's fibernet, som de har på f.eks energiselskabernes internet. Det siger da i sig selv en del skulle jeg mene.


Prisen for at komme ind over er der andre der har sat et loft for, det er ikke TDC der bestemmer. TDC er ikke en gavebod, derfor tager de sandsynligvis maksimumprisen der er tilladt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Sandheden er vel en kombination af de to ovenstående udsagn. Priserne for at komme "ind over" på TDC's net er åbenbart fastsat så højt at ikke en eneste udbyder i praksis har lyst til at udbyde de samme produkter på TDC's fibernet, som de har på f.eks energiselskabernes internet. Det siger da i sig selv en del skulle jeg mene.


Prisen for at komme ind over er der andre der har sat et loft for, det er ikke TDC der bestemmer. TDC er ikke en gavebod, derfor tager de sandsynligvis maksimumprisen der er tilladt.


Klaus
Jeg synes, uanset hvordan man vurdere om det er monopol eller ej, at det er trist at der ikke kan vælges mere end en leverandør. Alt andet lige forringer det jo kundes valg muligheder. Om det så er Waoo eller YouSee der kan tilbydes.
Det kan undre at YouSee ikke bliver tilbudt, når det nu er TDC's eget net. Min oplevelse er, at der hvor jeg bor er der mange der fravælger fiber, da Viasat ikke kan leveres.
Jeg ved selvfølgelig godt at TDC dermed konkurrer med sig selv, men hvis der kommer flere kunder i butikken er det vel det bedste f(or TDC).
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Kan du se at det løber rundt for de nuværende udbydere?
De har jo fuldstændigt det samme potentiale.


For øvrigt, hvad er det for tal du bruger?

300 kr x 5,5 millioner
og 1000 x 10 millioner

Er det 300 kr fra hver 5,5 millioner danskere, samt 1000 kr gange 10 millioner virksomheder i Danmark - eller?

Der er cirka 300.000 virksomheder i Danmark, heraf en del enketlmandsvirksomheder i private hjem. Der er cirka 2,75 millioner boliger i Danmark.

Klaus

Talene byger på 5,5 mio indbygger men nu er der mange folk som har lejligheder og huse som ikke er addressested og permanent folkeregister addresse. Og 10 mio virksomheder (Netto er en virksomhed men findes i 200 afdellinger) så der for 10 mio. Så der er skam styr på det.Smile
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 12:39
@rigo

Det er muligt at få Viasat ved nogle af Waoo selskaberne (måske dem alle? Men Østjysk Energi har muligheden) http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-viasat

I vores område har Waoo ikke monopol på TV/Internet/Telefoni. På fiber har de det dog til private (med mindre man betaler kassen for at få et andet selskab til at levere). Jeg har mulighed for at vælge mellem diverse DSL leverandører, Yousee Kabeltv og så Waoo. Umiddelbart vil jeg skyde på at Waoo's største konkurrent i vores område er Yousee. DSL er så ringe i vores område at man skulle tro det er løgn. På en god dag kan man måske snige sig op på 5 mbit - og vi snakker om et forstadsområde til Århus hvor installationerne flere steder er under 15 år gammel og med meget kort afstand til central.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 12:54
Østjysk energi giver ikke mulighed for at ændre end dem selv kan levere telefoni, tv og internet binderup, hvis det er i det område du bor :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Sandheden er vel en kombination af de to ovenstående udsagn. Priserne for at komme "ind over" på TDC's net er åbenbart fastsat så højt at ikke en eneste udbyder i praksis har lyst til at udbyde de samme produkter på TDC's fibernet, som de har på f.eks energiselskabernes internet. Det siger da i sig selv en del skulle jeg mene.


Prisen for at komme ind over er der andre der har sat et loft for, det er ikke TDC der bestemmer. TDC er ikke en gavebod, derfor tager de sandsynligvis maksimumprisen der er tilladt.


Klaus
Til Klaus
 
TDC har da et vedholdende ry for at malke sine kunder på et udrangeret netværk og med denne opbremsning af den nye infrastruktur har de da vikeligt cementeret dette. Jeg kan kun se at folk med interesse i TDC kan forherlige denne praksis, har vi en TDC ansat i tale her? Så ville det være rart at få det frem i lyset!
 
Det er meget beklagelig, IMHO, at TDC kan få lov til at tage forbrugerne som gidsel igen.
 
BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Talene byger på 5,5 mio indbygger men nu er der mange folk som har lejligheder og huse som ikke er addressested og permanent folkeregister addresse.


Du mener ganske seriøst at ud over 2,5 millioner husstande, er der 3 millioner yderligere steder privatpersoner kunne ønske sig en fiber?

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Og 10 mio virksomheder (Netto er en virksomhed men findes i 200 afdellinger) så der for 10 mio. Så der er skam styr på det.


Det vil sige at du mener der er cirka 2 virksomheder for hver person i Danmark?
Det vil sige at i hver virksomhed arbejder der i snit ½ medarbejder?
Eller omvendt at hver dansker arbejder i gennemsnit i 2 virksomheder?

Hvor har du de tal fra?
Jeg kunne godt tænke mig at se dine kilder

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg synes, uanset hvordan man vurdere om det er monopol eller ej, at det er trist at der ikke kan vælges mere end en leverandør.


Ser du, det er vi slet ikke uenige om.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Det er meget beklagelig, IMHO, at TDC kan få lov til at tage forbrugerne som gidsel igen.


Ja, det havde være meget bedre at lade DONG lukke for fibernettet, så der kun var ADSL tilbage......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:44
@Ozzy

Nej Det er rigtig at det er dem (Østjysk energi) der er leverandøren på Waoo, men de giver så også mulighed for at du kan se Viasat eller Canal Digital hvis du hellere vil det end Waoo's 2 TV pakker. Telefoni delen står dig også frit for om du vil have ved dem. 

Og vælger jeg ikke at være kunde ved Waoo så har jeg stadig muligheden for at vælge Yousee eller anden DSL udbyder. Den frihed er noget begrænset i DONG's område hvor TDC sidder tungt på stort set alt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu