|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
||
Jeg har også prøvet den nævnte pallette. Hos mig giver den ubrugelige resultater, teksterne er nærmest ulæselige og endnu værre, de er forskellige fra tekst til tekst, og er således umulige at rette. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
||
Når jeg muxer en MKV fil med 'MKVmerge' ud fra video, lyd og tekst (idx) bliver resultatet da brugbart i mine øjne. Mit problem med MKV er, at jeg ikke ved hvilke stationære BD afspillere der vil afspille filen med idx undertekster. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() |
||
Mit problem er ikke MKV, men de undertekster fra DR-HD som du jo også bøvler med. Convertx2dvd laver skidt med en DR-HD ts fil og det går også ud over underteksterne. Det er 50 framerate som Convertx2dvd ikke kan håndtere(har læst på Convertx2dvd forum) . Billedet hakker efterfølgende fordi der omkodes til 25 frames og så sker der åbenbart også noget med underteksterne, desværre. Det giver jo også mening, ud fra det du selv har erfaret, med idx/sub. De kørte enten for hurtigt eller for langsomt. |
|||
Mvh Hansemand
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
har købt en mediaplayer som kan vise dvb-t tekster både fra tv2 og Dr HD
optage på pc og overfører så til en usb og så er den potte ude måske en lidt dyrere løsning, cirka 1500 kr med en usb 2.5 uden strømforsyning tænk lige over den http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player |
|||
![]() |
|||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() |
||
Har du læst hvad jeg har skrevet tidligere i tråden? Omtalte Fantec + 2750 har jeg i forvejen men de kan heller ikke afspille extern lydfil .(AC3/dts). Og så kan du godt køre HD-DR og DR k ts fil igennem Projectx og få en sup og idx/sub fil men ingen lyd og billede. |
|||
Mvh Hansemand
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Og så kan du godt køre HD-DR og DR k ts fil igennem Projectx og få en sup og idx/sub fil men ingen lyd og billede.
så er du vel også lige vidt min Fantec afspiller fint både ac3 (canal digital) samt undertekser samt he aac fra dvb-t nettet alt optaget via pc tror bare ikke det kan lade sig gøre, at Konvertere DR HD fil til AVCHD med undertekster. har prøvet og har endnu ikke set eller hørt om en ordenligt løsning Redigeret af xcardman - 21-August-2010 kl. 19:50 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg er ikke lige vidt, da video og lyd kan demuxes med anden software. Fantec'en kan, som du skriver, afspille aac fra dvb-t ingen problem i det, men fantec'en kan ikke afspille extern lydfil sammen med whatever ts, mkv osv. filer. Hvorfor alt dette? jo der sendes til tider 5.1 he-aac lyd fra DR-HD som jeg kan konvertere til ac3 eller dts med software. problemet er bare at jeg kan vælge mellem to onder. 1. Afspille med mpc-hc og få 5.1 ac3 ekstern lyd men ingen dvb-t undertekster. 2. Afspille i vlc og få dvb-t undertekster men ingen 5.1 lyd via ekstern lydfil. Vlc understøtter ikke timecode i ts og m2ts filer så derfor kan der ikke afspilles ekstern lydfil. Den eneste mulighed var så at demuxe undertekst streamen og lave en idx/sub fil til en evt. mkv fil. Så er vi tilbage til det med underteksterne som ser ud ad h...... til hvis de demuxes af Projectx og umulige at få pæne, og det gælder kun tekster fra DR-Hd. Dr K undertekster kan godt gi' et pænt resultat. |
|||
Mvh Hansemand
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg synes du blander problemerne med AVCHD ind i diskussionen om MKV. Du laver en DVD med ConvertX2DVD, ingen problemer. Du trækker idx/sub underteksterne ud, ingen problemer. De ser rimelig pæne ud, deres placering kan evt. justeres med SubtitleCreator. Du demuxer video (h264) ud med tsMuxeR, ingen problem. Du trækker lyden ud af TS filen, det er måske det vanskeligste. Jeg kan kun få 5.1 lyd ud i WAV format, men det er da også OK. (Hvordan gør du?) Du laver en MKV fil med MKVmerge ud fra de tre elementarfiler, ingen problem. Det eneste der tager mærkbar tid er ConvertX2DVD, men den kan du da bare lade køre som baggrundsjob, mens du laver andre ting. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Var det ikke undertekster det drejede sig om? Om det er til AVCHD eller MKV er jo fuldstændig ligemeget. Har du ikke læst hvad jeg har skrevet i de tidlige indlæg? Jeg kan ikke, ligesom du, få de undertekster til at fungerer helt korrekt i sidste ende, fordi der sker et og andet med dem efter turen i Convertx2dvd og bdsup2sub. Der er ikke noget at gøre desværre. Jeg har skrevet om konvertering af he-aac 5,1 til 5.1 ac3 i andre tråde og det er også et f...... til arbejde og har ikke rodet med det siden DR sendte indbrændte undertekster, Jeg husker ikke den nøjagtige procedure, men hvis(når) jeg prøver igen kan jeg sende en pm. |
|||
Mvh Hansemand
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
AVCHD tekster skal være i BDsup format, og det er det der gir problemer. MKV tekster kan være i idx/sub format, og med dem er der ingen problemer. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I Know I Know , men idx/sub driller nu også (hos mig) hvis de skal tilbage sammen med oprindelig video. Udgangspunktet er at DR-HD's undertekster er vanskelige at efterarbejde. |
|||
Mvh Hansemand
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg går ud fra at vi taler om afspilning på en PC. Så er der noget galt med din opsætning eller din metode. Prøv at åbne MKV filen i 'Graphedit'. Så skal du se at det dekodede videosignal og underteksten samles i DirectVobSub, som dekoder idx/sub teksten og lægger den sammen med videosignalet. idx/sub underteksterne er altså uafhængige af videosignalets kodning og opløsning. 'Graphedit' skal afspille filen korrekt med undertekster. Det samme gør VLC, WindowsMediaPlayer og MediaPlayerClassic. Den sidste med DXVA frakoblet. Andre afspillere virker sikkert også, men jeg har jeg ikke prøvet flere end de nævnte. Jeg er derimod usikker på hvilke stationære BD afspillere, der kan afspille idx/sub undertekster. Det er jo ikke engang alle DVD/DivX afspillere der kan det med alm. SD opløsning. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |