|
Kopiere spil til PS3 |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 09:36 |
Så, så... Nu snakker du jo så pludselig om en tidsperiode på 14 år og ikke en på 6 år som vi andre gør... Jeg har jo netop valgt at opgradere min aldrende PS2 til PS3 fordi jeg gerne vil være up-to-date. Pointen er bare, at hvor jeg har kunnet køre samtlige spil, der er udkommet til min maskine i alle de år jeg har haft den uden at betale så meget som én krone for at opgradere den, så kan du ikke i dag på en maskine fra 2000, der ikke er opgraderet undervejs, køre samtlige spil, der udgives til PC i dag. Hvor PC-spillere er mere eller mindre tvunget til at opgradere deres PC med jævne mellemrum for at kunne køre de nyeste spil (og jeg mener blot "køre" - ikke "køre tilfredsstillende". Der er mange PC-spil fra 2007, som slet ikke kan køre på en maskine fra 2000), så er jeg med min PS2/PS3 kun nødt til at investere i opgraderinger hvert 6. til 7. år for at følge med. Så jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis man i 2000 køber en PC (som koster væsentligt mere end en PS2 i 2000) og man vil kunne køre samtlige PC-spil på den til hver en tid i dens levetid, så har man brugt langt flere penge på hardware end jeg har med min opgradering til PS3 (jeg kunne jo også sagtens sælge min PS2 og få lidt af pengene ind den vej - prøv du at sælge en PC fra 2000 og få mere end 50,- for den ). Så en PS2/PS3 kombination har været mig langt billigere i hardware-omkostninger end en tilsvarende PC-løsning ville have været... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 10:26 |
Korrekt, og det handler alt sammen om økonomi og hvad den enkelte har til rådighed og hvilke krav vi stiller, og vi er meget individuelle anlagt, så dine behov/ønsker er ikke nødvendigvis ok/standard for alle. og derfor kan dine argumenter være meget forkerte set med andre synsvinkler som vi jo altså gør mht samfund/politik/stil/kærlighed osv... Det er et emne som alt andet der vil fortsætte fordi man aldrig kan blive enig. og primært på grund af udvikling og viden.
Redigeret af pendec - 30-Oktober-2007 kl. 10:26 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 12:35 |
Spil handler om mere end opløsning. Jeg spiller f.eks. Persona 3 for tiden. Et helt igennem genialt spil, som jeg uden problemer kører på min (modificerede) PSTwo, der dog ellers, stort set, er identisk med den model man købte i 2000. Det er pænt, fordi det 'kører en god stil', men ligner måske ikke Blue Dragon eller Lost Odyssey med hensyn til opløsning eller hvor langt ud i horisonten du kan kigge. Og hvad så? Spillet er genialt. Grundlæggende er det jo også vidt forskellige typer spil, der kommer til pc og konsollerne. Med Xboxene har de to 'lejre' fået mere tilfældes, men spil som Persona 3, Odin Sphere, for at nævne et par stykker af de store til PS2 der er kommet i år, ser man aldrig på pc. Det er ufatteligt overforenklende, bare at stille det op som om, at konsoller er til børn og pc'er er til voksne. Begge 'formater' har vidt forskellige ting at byde på, og alt efter hvad man er til, må man jo foretage sit valg. Redigeret af Naiera - 30-Oktober-2007 kl. 12:39 |
|
Falslev
Bruger Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 55 |
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 19:49 |
Har ikke læst hele tråden igennem men: JA det findes. Alt du skal bruge er et lille program og en usb-nøgle. Hvorvidt det er lovligt eller ej ved jeg ikke, men det tangerer grænsen for piratkopiering. |
|
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 19:56 |
Nu har jeg noteret mig at vi er helt ude for topic her, og ikke taler om kopiering af spil. Nå, men meget kort, så er der er også en grundlæggende årsag, da en konsol har begrænset muligheder når keyboard og udvidelser osv ikke er helt standard når man køber sådanne et dyr. |
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 12:46 |
Que?! Det lyder som en and.... jeg har ingen steder set at man skulle have arbejdet sig forbi at skulle anvende sine originale Blu-Ray skiver... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 12:58 |
Her er mit bedste argument for at spille på konsol frem for pc. Jeg mener: "Den netop udsendte demo har vist, at selv med de kraftigste maskiner på markedet i dag, skal man ikke regne med at afvikle spillet fuldstændigt flydende, med alle detaljer sat til og ved høj opløsning." Hvor er vi henne hvis selv den kraftigste maskine ikke kan klare spillet i optimal kvalitet. Det er da en falliterklæring af rang. Bemærk også at diskussionen drejer sig overhovedet ikke om spillet som det vel burde men om hw spec's. OMG tænker jeg bare |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |