recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere til ny telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiere til ny telefon

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiere til ny telefon
    Sendt: 21-November-2022 kl. 19:49
Så fik jeg købt en ny telefon som afløser for min Huawei P30 Pro som bare har været den bedste telefon jeg har haft til dato.

Nu skal der så prøves en Pixel 7 Pro.

Men er det bedste at kopiere alle app med over i den nye telefon eller er det bedre at hente en efter en i "play butikken"?

Jeg vil ikke så gerne have alt muligt crap med over som der desværre er på en Huawei telefon, men det er jo ret omstændigt at skulle hente en efter en.

vh
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 22:30
Tillykke med din 7 Pro - jeg har den også.

Jeg ville nok lade Google hente apps fra den sikkerhedskopi, du forhåbentligt har liggende der. Ellers gør det inden du skifter telefon. Det er jo nemt, at sige ja, når simkortet sættes i.
Umiddelbart vil jeg tro, at det er nemmere efterfølgende at slette de få apps, du ikke vil beholde.

Du får kun apps med over på din Pixel - alt andet crap som Huawei, Samsung og mange andre lægger oven i Androidsystemet kommer ikke med.

Jeg havde tidligere en Nokia, hvor der også var en ren Android installeret, så for mig er der ingen forskel, hvad det angår, men du vil blive glad for at få en Android som en Android skal være og det må man sige, at Pixel er. 
Du skal lige være opmærksom på, at apps som f.eks.  mitid, sygesikringskort og lignende skal aktiveres på den nye telefon, da aktiveringer ikke følger med over på den nye.


Redigeret af Erik K - 21-November-2022 kl. 22:32
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 11:11
Tak for svaret.Thumbs Up
Hvor længe har du haft din og virker den fint. 
Jeg er medlem af en gruppe på FB og de er ikke alle lige tilfredse. 
Nogen melder om mange fejl og er langt fra tilfredse.

Hvad med 5G. Der er nogen der skriver at det ikke virker på telefonen. 


Redigeret af pipper - 22-November-2022 kl. 11:55
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 17:47
Jeg har haft den siden den 18. oktober.
Jeg købte den hos Google i Tyskland, da de den første uge efter frigivelse havde et godt tilbud, hvor selve telefonen var lidt billigere (Kr 6680) end i DK og så fik man et Pixel watch med gratis - normalprisen for uret er ca. kr. 3200. Derudover tilbød de et trade-in, hvor jeg kunne få kr 710 for en gammel Samsung telefon. Alle fragtomkostninger overtog Google til og fra en adresse i Flensborg hos en bekendt.

Min 7 Pro virker rigtig godt og jeg er meget tilfreds. Der har overhovedet ikke været nogen problemer med den og 5G virker upåklageligt.

Det med 5G er jo meget afhængig af, hvilken operatør man abonnerer hos og behøver ikke ligge ved telefonen.

Hvad er det for fejl, der nævnes på FB?


Redigeret af Erik K - 22-November-2022 kl. 17:49
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 20:14
Mange små irriterende fejl og flere skriver at den låser/fryser.
Desuden klager flere over at batteriet drænes for hurtigt ift. hvad der skrives.

Men jeg tager chancen og pakker den ud af æsken og så må vi se
om ikke jeg bliver glad for telefonen :-)

Købte den i Søndags i Elgiganten for ca 3500 kr + et abb. hos CBB til 149 kr/md i 6 måneder.

Så skal jeg bare lige have købt en oplader og cover til den. :-)
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2022 kl. 00:26
Jeg har ikke haft problemer med frysning af skærm, og 5G virker fuldt ud stabilt.

Der er ikke dukket nogen problemer op overhovedet i den tid (lidt over en måned) jeg har brugt den og den bliver brugt rigtig meget hver dag.

Jeg håber da, at du får samme gode oplevelse med din.

Må indrømme, at den ikke holder strøm lige så længe som min Nokia, men det ligger helt klart mest i, at 7 Pro har en bedre skærmtype. Forskellen er måske et par timer.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2022 kl. 06:07
En lille ting...Husk også, at Google jo ændrede på ubegrænset plads på Google Fotos. Førhen fik man ubegrænset plads ved at uploade i det, som de kaldte "høj kvalitet" - kaldes nu "Pladsminimering". Sådan er det ikke mere. Nu er det 15 GB, eller køb mere plads. Eller, blot oprette en konto mere...

KUN Pixel 5 eller ÆLDRE har ubegrænset plads på Google fotos. Det gælder IKKe nye modeller!


Redigeret af mnielsen - 24-November-2022 kl. 06:08
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Tillykke med din 7 Pro - jeg har den også.

Jeg ville nok lade Google hente apps fra den sikkerhedskopi, du forhåbentligt har liggende der. Ellers gør det inden du skifter telefon. Det er jo nemt, at sige ja, når simkortet sættes i.
Umiddelbart vil jeg tro, at det er nemmere efterfølgende at slette de få apps, du ikke vil beholde.

Du får kun apps med over på din Pixel - alt andet crap som Huawei, Samsung og mange andre lægger oven i Androidsystemet kommer ikke med.

Jeg havde tidligere en Nokia, hvor der også var en ren Android installeret, så for mig er der ingen forskel, hvad det angår, men du vil blive glad for at få en Android som en Android skal være og det må man sige, at Pixel er. 
Du skal lige være opmærksom på, at apps som f.eks.  mitid, sygesikringskort og lignende skal aktiveres på den nye telefon, da aktiveringer ikke følger med over på den nye.


Jeg er ikke helt med på det med at hente fra en sikkerhedskopi.
Hvor ligger den?

Har lige læst at det er bedst at hente fra Google fremfor at overføre mellem telefonerne. Her kunne der opstå en ustabil telefon efterfølgende.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 00:24
Hvis du på din gamle telefon vælger at sikkerhedskopiere til Google Drev, så får du, når du sætter simkortet i den nye tlf, mulighed for at vælge, at det hele bliver installeret fra sikkerhedskopien. Du skal bare sige ja eller OK til det, så hentes det hele automatisk.

Mange Android-telefoner er indstillet til automatisk at sikkerhedskopiere til G-Drev - det vil din 7 Pro være -, men jeg ved ikke, hvordan standardindstilling er på en Huawei.
Det kan være, at Huawei har deres egen backup lige som Samsung, men du kan manuelt oprette en kopi i G-drev.
Når sikkerhedskopien ligger der, så er fabrikatet på telefonen ligegyldig, bare det er en Android-telefon. 

Jeg foretrækker den løsning, da den er nem og uden dikkedarer.


Redigeret af Erik K - 26-November-2022 kl. 00:26
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 08:54
Tak for svaret Erik.
Det må jeg lige prøve.

Jeg kommer dog først over på nyt abb. d, 20-12 kan jeg se,
så må lige vente lidt endnu.


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 09:13
Android er ligeglad med SIM kortet, eller hvilket abonnent du har, blot der er forbindelse til nettet, f.eks. gennem WIFI.
Så du kan sagtens hente en backup ind på en ny telefon uden SIM kortWink  
Mvh Jesper
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Android er ligeglad med SIM kortet, eller hvilket abonnent du har, blot der er forbindelse til nettet, f.eks. gennem WIFI.
Så du kan sagtens hente en backup ind på en ny telefon uden SIM kortWink  


Fedt, så kan jeg godt få gang i den nye telefon Thumbs Up

Dæleme også træls at have den liggende i 30 dage inden den må pakkes ud :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu