recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere til ny telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiere til ny telefon

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Fedt, så kan jeg godt få gang i den nye telefon Thumbs Up

Dæleme også træls at have den liggende i 30 dage inden den må pakkes ud :-)

Ja, det ville ikke være til at holde ud, når man nu har fået nyt legetøj.

Bare læg en back-up i google med den gamle og så kører det.

Du kan jo fint bruge det nuværende sim-kort i den nye telefon, indtil du får et nyt med dit nye abonnement.


Redigeret af Erik K - 26-November-2022 kl. 23:12
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 21:54
Kan se at min Huawei telefon ikke har lagt billeder op i google fotos.
Nu har jeg sat den til at gøre det men er det ikke meningen at den selv
lægger fotos op.
Her mener jeg at hvis jeg f.eks tager 5 billeder skal den så ikke automatisk sende den op.?
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 00:09
Om telefonen gemmer billeder i Google fotos er et spørgsmål om, hvorledes telefonen er sat op.

Man bestemmer selv om billeder skal lægges i Google fotos eller ej.

Du kan på din Pixel åbne appen fotos - trykke på konto øverst i højre hjørne > Indstillinger for Fotos > Backup og synkronisering > skyderen øverst bestemmer om du vil bruge Fotos eller ej. Der er også andre indstillingsmuligheder på den side.

Hvis skyderen skubbes til højre vil alle billeder, du tager i fremtiden, blive gemt i Fotos.

Hvorledes gik det med opstart af din 7 Pro mht overførsel af apps ?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 12:15
Hej Erik
Jeg når det ikke før på fredag. 
Men når jeg vil hente fra Google backup bliver 
Jeg så spurgt hvad jeg vil hente. 
Jeg vil gerne have mine apps og kontakter. 
Alle billeder der ligger i Google foto vil jeg for alt i verden
Ikke have med over på den nye telefon 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2022 kl. 19:46
Hej pipper
Du bliver spurgt om du vil have apps og indstillinger lagt ind på den nye telefon.
Når du siger ja til det, får du også dine kontakter med.
De ting er indeholdt i backup hos Google, når denne oprettes.

Billeder bliver ikke overført, men du kan efterfølgende tilgå dem med Google Fotos og hvis du vil, kan du downloade udvalgte til din telefon - det ser jeg dog ikke umiddelbart nogen grund til, men der er forskellige meninger om det.

Held og lykke med projektet - det er blevet nemmere og nemmere at få en ny telefon.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2022 kl. 20:50
Det nemmeste er imho at benytte "fast pair"

Det eneste du skal sikre dig er at blutooth er aktiveret

Sig til assistenten på den gamle telefon: "OK Google - Set up my device" 
...Eller måske mere universalt traf-sikkert: Åbn Google (OBS! ikke at forveksle med Chrome!) og skriv "set up my phone"

Og følg vejledningen på skærmene på de 2 telefoner.

....Så kopieres alt (eller hvad man nu til/fravælger), inkl kontakter, SMS, MMS, billeder, filer, apps med videre over på den nye telefon helt automatisk.

https://support.google.com/android/answer/9417604?hl=en

Redigeret af TBC1 - 01-December-2022 kl. 22:31
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2022 kl. 21:07
TBC1
Jeg er ikke enig i at "fast pair" er nemmest. Det er ikke længere nødvendigt, som det kunne være før i tiden.

Det kan vel ikke blive nemmere end at sætte simkort i den nye telefon og så trykke på ja, når man bliver spurgt.
Det er alt man skal gøre og så får man også de ting med over, som du beskriver - helt automatisk.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2022 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

TBC1
Jeg er ikke enig i at "fast pair" er nemmest. Det er ikke længere nødvendigt, som det kunne være før i tiden.

Det kan vel ikke blive nemmere end at sætte simkort i den nye telefon og så trykke på ja, når man bliver spurgt.
Det er alt man skal gøre og så får man også de ting med over, som du beskriver - helt automatisk.

Det man svarer ja til i opsætnings-wizarden, sålænge man ellers er i den, er vel netop den beskrevne "fast pairing"? Wink


Redigeret af TBC1 - 02-December-2022 kl. 02:53
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2022 kl. 23:39
Din påstand mht opsætnings-wizard på nyere modeller er ikke korrekt.

Fast pairing kan man vælge, hvis det er det man vil, men det er helt unødvendigt og det har jeg ikke brugt de senere år. Det brugte jeg heller ikke for ca. 5 år siden, da jeg skiftede til min Nokia.

Midt i oktober i år skiftede jeg fra min Nokia til en Pixel 7 Pro - det må vel gælde som en nyere model.

Jeg slukkede min Nokia og tog sim-kortet ud og satte det i min nye Pixel. Tændte Pixel og fik spørgsmålet, som jeg svarede ja til. Den hentede så det hele fra min back-up på Google drev.

Hvorfor skulle jeg dog bøvle med Bluetooth, når det andet går helt af sig selv?

Hvordan forestiller du dig, at fast pairing skulle klare det, når den gamle telefon er slukket?

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2022 kl. 02:13
Kan kun sige at jeg gjorde det for kæresten, da vi opgraderede hende fra en batteriudslidt Pixel 2 til Xiaomi note 10 pro her black friday. Netop under first power-on opstart-wizarden på den nye telefon, før vi skulle besvære os med at indtaste Google-kontooplysnings brugerdata og koder eller andet, blev vi ret hurtigt efter de første valg om sprog, land og tastatur spurgt om hvor vidt vi ville overflytte data fra en tidligere telefon. I praksis var vejledningen til det, at det eneste vi skulle gøre var at sige "ok Google - set up my device" (alternativt skrive "set up my device" i Google appen) på den gamle telefon, og så følge anvisningen på skærmen og svare ok på et par promts på begge telefoner, hvilket primært handlede om at verificere at det var de to rette telefoner der snakkede sammen og hvor vidt der var nogle data man ville fravælge at overføre eller bare fortsætte med alt tilvalgt som default - Og så blev den nye telefon opsat automatisk med den rette Google konto og alle typer data, kommunikation og historik fra den gamle telefon ...Det siger naturligvis sig selv at begge telefoner skulle være tændte ...Men jeg har altså aldrig oplevet det nemmere eller mere brugervenligt end det! Clap

Man kunne i processen også som et alternativ rigtigt nok vælge en option om at hente fra et online Google drive backup, som det lyder til du har gjort og som også var det eneste jeg hidtil selv havde prøvet før, men så ville man jo skulle til at besvære sig med manuel indtastning af log-in oplysninger til evt. WiFi og i hvert fald som minimum Google konto først. Så det jeg hører er at vi faktisk taler om samme wizard-process, som så har flere valgmuligheder. Jeg mener at dem vi fik præsenterede i processen at kunne vælge imellem var kabel imellem telefonerne, trådløs kommunikation imellem telefonerne og at hente data via cloud; altså fra back-up på Google drive, hvilket så som ekstra ville have krævet manuel indtastning til Google konto log-in først, i stedet for at kunne nøjes med at sige "set up my device" til assistenten.

Redigeret af TBC1 - 02-December-2022 kl. 03:17
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2022 kl. 15:43
Jeg indtastede hverken Google kontooplysninger, brugerdata og koder eller noget som helst andet.

Hvad ville du gøre, hvis den gamle telefon var helt død?

Jeg svarede bare ja til de 2-3 prompts, der dukkede op, da jeg satte sim-kortet i den nye telefon - intet andet.
Derefter blev det hele hentet fra back-up uden dikkedarer. Jeg skulle ikke bruge den gamle telefon til at svare på noget som helst.

Det kan simpelthen ikke gøres nemmere.

Du har din holdning - jeg har min, og det er fint for mig.

Vi kan vel blive enige om, at vi ikke er enige om, hvad der er nemmest.



Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2022 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Jeg indtastede hverken Google kontooplysninger, brugerdata og koder eller noget som helst andet.

Interessant, hvordan vidste telefonen så hvilken google konto den skulle hente dataene fra?
Er det noget der i dag af den gamle telefon lagres på og automatisk af den nye telefon hentes fra SIM? (Det har jeg ikke hørt om)

Det lyder jo til at det forskellige options i samme process vi omtaler - og såfremt google kontooplysningerne i dag gemmes på SIM, så er det da klart det nemmeste, da SIM kortet under alle omstændigheder jo skal flyttes over. Men jeg har altså aldrig selv tidligere hørt om eller oplevet at sådanne data skulle overføres via SIM kortet. Når jeg skal hente data fra skyen har jeg på en ny telefon som minimum altid skulle indtaste Google kontooplysninger manuelt (+ WiFi for at spare data) før telefonen har ville hente dataene tilknyttet min konto i skyen. 

Redigeret af TBC1 - 03-December-2022 kl. 01:13
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu