recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere til ny telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiere til ny telefon

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Jeg indtastede hverken Google kontooplysninger, brugerdata og koder eller noget som helst andet.

Hvad ville du gøre, hvis den gamle telefon var helt død?

Jeg svarede bare ja til de 2-3 prompts, der dukkede op, da jeg satte sim-kortet i den nye telefon - intet andet.
Derefter blev det hele hentet fra back-up uden dikkedarer. Jeg skulle ikke bruge den gamle telefon til at svare på noget som helst.

Det kan simpelthen ikke gøres nemmere.

Du har din holdning - jeg har min, og det er fint for mig.

Vi kan vel blive enige om, at vi ikke er enige om, hvad der er nemmest.





Det er jo noget vrøvl..
Selvfølgelig indtastede du det..

(men jeg anvender også selv server metoden hver gang, og det tager 30 sekunder at logge ind på WiFi og derefter konto..
Så godt nok søgt at mene, at det er besværligt)

Redigeret af NikolajDS - 04-December-2022 kl. 09:02
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 20:37
Jeg tror vel vi alle kan være enige om at begge metoder (der grundlæggende omhandler samme start-op wizard) er at regne som meget nem og meget brugervenlig Clap Faktisk troede jeg at den oprindelige indsigelse handlede om at min oplevelse ikke skulle omhandle start-up wizarden, hvilket den altså gør.

Jeg blev dog overrasket over at det kunne være et par koder nemmere end hvad jeg allerede selv kendte til (dvs. server i skyen efter efter log-in), men det skal så også siges at jeg selv: 1. Generelt HADER at skulle skrive noget på en lille snoldet telefonskærm (ifht at sidde med et computertastatur), og 2. har nogle ret hardcore adgangskoder til både google kontoer og ikke mindst WiFi ala: ">&0@T:p@t&T!$K^tR0?pa=<InDIv!dUe1le;uv!d&nH&d$(o1l&(T!V&vi$d0m" (som min forrige WiFi kode lød - ja, det er faktisk en sætning hvor nogle af bogstaverne er udskiftet med "lignende" symboler - en metode jeg bruger ifht mine adgangskoder generelt, hvis det er nogle der er "vigtige")

Redigeret af TBC1 - 04-December-2022 kl. 22:55
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 17:55
Det gik fint at overføre fra Google sikkerhedskopi.
Så nu skal der rodes med diverse indstillinger for at få
det optimale ud af telefonen :-)
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 17:39
@Erik K

Ved du om man kan få vist om man er på 3G, 4G eller 5G øverst oppe i højre hjørne på telefonen.?
Min telefon viser bare en "vifte og en trekant"

Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2022 kl. 11:32
Det er nok et 4G sim kort, du har/havde. Du skal tegne et 5G abonnement hos en udbyder, så får du et 5G simkort. På sigt også opsige det gamle abonnement, især hvis du skifter udbyder. Jeg kan anbefale et yousee abonnement, da det giver adgang til yousee-musik. Det følger gratis med, så du kan spare spotify abonnement. Samme musik bibliotek har Telmore også.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2022 kl. 17:07
pipper
Jeg får heller ikke vist forbindelsestype (5G) oppe i højre hjørne.

Du kan evt. kontrollere om din udbyders simkort tillader 5G ved at gå i Indstillinger > SIM-kort > Foretrukken netværkstype og se om du kan aktivere 5G

Hvis ikke du kan det, skal du spørge udbyder om de tilbyder den løsning med dit abonnement og om du evt. skal have nyt simkort.

Da jeg skiftede fra min tidligere Nokia, der ikke kunne håndtere 5G til Pixel 7Pro blev 5G muligheden straks aktiveret, uden at jeg skulle gøre noget. Simkortet fra Telmore har altså hele tiden været 5G kompatibel, selv om jeg ikke tidligere havde kunnet bruge det.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2022 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

pipper
Jeg får heller ikke vist forbindelsestype (5G) oppe i højre hjørne.

Du kan evt. kontrollere om din udbyders simkort tillader 5G ved at gå i Indstillinger > SIM-kort > Foretrukken netværkstype og se om du kan aktivere 5G

Hvis ikke du kan det, skal du spørge udbyder om de tilbyder den løsning med dit abonnement og om du evt. skal have nyt simkort.

Da jeg skiftede fra min tidligere Nokia, der ikke kunne håndtere 5G til Pixel 7Pro blev 5G muligheden straks aktiveret, uden at jeg skulle gøre noget. Simkortet fra Telmore har altså hele tiden været 5G kompatibel, selv om jeg ikke tidligere havde kunnet bruge det.


Har 5G på det nye kort og er aktiveret.
Det er bare mærkeligt at man ikke kan se om man
har 3G,4G eller 5G i det område man befinder sig i.

Men det kan jeg nok leve med :-)

Ellers har jeg heldigvis ikke pålevet nogle problemer
indtil videre som mange andre skriver om Clap
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2022 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

pipper
Jeg får heller ikke vist forbindelsestype (5G) oppe i højre hjørne.

Du kan evt. kontrollere om din udbyders simkort tillader 5G ved at gå i Indstillinger > SIM-kort > Foretrukken netværkstype og se om du kan aktivere 5G

Hvis ikke du kan det, skal du spørge udbyder om de tilbyder den løsning med dit abonnement og om du evt. skal have nyt simkort.

Da jeg skiftede fra min tidligere Nokia, der ikke kunne håndtere 5G til Pixel 7Pro blev 5G muligheden straks aktiveret, uden at jeg skulle gøre noget. Simkortet fra Telmore har altså hele tiden været 5G kompatibel, selv om jeg ikke tidligere havde kunnet bruge det.



Har 5G på det nye kort og er aktiveret.
Det er bare mærkeligt at man ikke kan se om man
har 3G,4G eller 5G i det område man befinder sig i.

Men det kan jeg nok leve med :-)

Ellers har jeg heldigvis ikke pålevet nogle problemer
indtil videre som mange andre skriver om Clap


Er du på wifi ?
Nogle telefoner viser ikke 2/3/4/5G når de er på wifi
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2022 kl. 00:15
Furry

Der lærte jeg noget nyt! Du har ret mht wifi.
Slår man wifi fra, så viser Pixel 7 Pro også, at der er 5G forbindelse.

For mig er det så vigtigere at være forbundet til wifi end at kunne se om der er 5G forbindelse, men det er da rart at vide.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2022 kl. 10:26
Der er ikke forskel på visningen om den er på Wifi opkald eller ikke.
Desuden har jeg læst at man kun skal slå wifi opkald til hvis ikke der
er alm. mobildæknig.
Om det er fordi at det evt. kunne komme ekstra gegyr på ved wifi opkald ved jeg ikke.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2022 kl. 17:05
Det er ikke wifi opkaldsindstillinger, der gør forskellen om 5G vises eller ej.

Hvis din telefon er koblet på f.eks. dit wifi fra din router i hjemmet , så vises 5G ikke. Fjerner du den forbindelse, så vises det.

Mht til wifi opkald, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at have det slået til. Mobilnetværket er det foretrukne, selvom du slår skyderen over på til.

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2022 kl. 14:42
Ahh så er jeg med :-)

Har du skærmbeskyttelse på din telefon?

Jeg har købt et flip cover men telefonen bliver noget tyk og
klodset med dette cover, så tror jeg vil have et alm cover og
skærmbeskyttelse istedet for.

Kan det passe at man ikke kan sætte telefonen til kun vibration, hvis man f.eks sidder i møde? Jeg har kun fundet 'forstyr ikke' og den kobler jo alt fra.




Redigeret af pipper - 27-December-2022 kl. 15:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu