Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 16:15 |
Har lige været ude og se på S10 modellen. Den viste farverne ok. Der var ingen rød blandet i den hvide farve. Måske mit X10 er defekt.
S10'eren stod ved siden af en G10 og jeg kunne godt se forskel på billede kvaliteten. Jeg syntes også at S10 stod og blinkede i billedet, som et 50 hz tv gør. Kan det være rigtigt.? Dette gjorde G10 ikke.
|
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:54 |
Strange skrev:
Nu anser jeg selv mig selv som værende temmelig krakilsk og jeg har ikke oplevet de problemer du omtaler... Jeg er yderst tilfreds med min skærm. Fantastisk TV til prisen... Er du ikke bange for at der er andre ting på LCD'en der vil irritere dig endnu mere end det du synes var træls på din X10? |
Jeg valgte LCD over plasma, pga. de 3 (TRE!) dårlige erfaringer med plasma. Jeg har ikke fortrudt én eneste gang.
Strange skrev:
Phdream:
"For det første er folk umådelig hurtige til at anbefale plasma, selv om man specifikt beder om råd til at købe LCD-skærm".
Det kunne jo tænkes at være fordi det ofte er nye brugere der er blevet fyldt med diverse løgne omkring plasma tv fra sælgere i butikker... Så er det vel klart at folk anbefaler det som de mener er bedre. Myterne skulle meget gerne manes i jorden, og det kan kun gå for langsomt.
|
Hvis folk beder om råd til at købe det bedste rugbrød, anbefaler du så franskbrød? Er folk så snævertsynede og indskrænkede, at de ikke kan forstå, når folk siger, at de vil have LCD og IKKE plasma?
Hvilke myter taler du om? Plasma-støj: faktum! Retention: faktum! Knækkede glas-plader: faktum! Højere strømforbrug: faktum! Ringe 1:1 pixelmapping på de billigere modeller (bl.a. X10) pga. opløsning: faktum! LCD har stadig fordele ift. plasma. Det kan man ikke komme udenom.
Redigeret af PhDream - 28-Januar-2010 kl. 01:17
|
|
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:34 |
^Du kan heller ikke komme udenom at LCD også er blevet markedesført bedre, og at det er standarden når folk skal have nyt fjernsyn at de kigger efter et LCD. Ikke fordi de ved at det er det de vil have.. Men fordi sådan er det bare.
Det kan man selvfølgelig prøve at fornemme ud fra hvad og hvordan personen udtrykker sig i en tråd, men folk prøver jo bare at hjælpe. Måske et plasma rent faktisk var det bedste for den pågældende person.
|
|
PhDream
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 01:19 |
TobiasKM skrev:
^Du kan heller ikke komme udenom at LCD også er blevet markedesført bedre, og at det er standarden når folk skal have nyt fjernsyn at de kigger efter et LCD. Ikke fordi de ved at det er det de vil have.. Men fordi sådan er det bare.
|
Ligesom plasma hypes til skyerne på dette forum.
|
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 08:26 |
Tobias har nemlig fat i det HELT rigtige. 99 % af trådene på dette forum der omhandler et førstegangskøb af en skærm er folk der kun har deres information fra sælgere i butikker....der MEGET hellere vil sælge lcd i stedet for plasma... Du mener ikke at man kan finde tre ting der ikke er gode ved lcd?
Backlight bleeding - dårligere sortniveau - ringe betragtningsvinkler - kunstigt udseende billeder... Det var så 4.
|
|
kbking
Super bruger
Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 10:22 |
I sidste uge købte jeg en G10, netop fordi at folk herinde anbefalede dette tv.
det første jeg lagde mærke til var blæserstøjen holda op en larm, jeg har lige brugt lang tid på at dæmpe blæserstøjen i mit mediecenter og nu var jeg tilbage til scratch. Det næste var at skærmen flimrede, uanset hvad jeg gjorte i menuerne så kunne jeg ikke komme af med det flimren. så efter en dag røg skærmen tilbage til fordel for et 40w5500 et bytte jeg endnu ikke har fortrudt.
|
|
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 11:51 |
Der er desværre mange herinde, som så sandelig også har fordomme omkring LCD-Skærme. De færreste har desuden ikke erfaring med korrekt instillede LCD-Skærme, og derfor udtaler sig på baggrund af andres holdning, som godt selv kan være præget af ringe erfaring, eller danner sig et baggrund af skærmene, efter hvad man ser i butikkerne, og vi alle ved, at et ikke er en korrekte måde at vurdere på. LCD-Teknologien er også præget af sine fejl, men når B&O samlet set eftersigende kan gå ud og lave markedets bedste skærm målt på billekvaliteten så er teknologien ikke helt ringe igen. Nu er B&O, selvfølgelig også en anden prisklasse, og målt på billedkvalitet, får man PT mest for pengene ved at købe en Plasma-skærm, qua de rigtig fornuftige priser, og det gode billede som Plasma-skærme trods alt leverer. Men hvis jeg skal skære ind til benet, så har f.eks. en X10 en del mangler på billedområdet, som sjældent bliver udstillet, men det er stadig et fantastisk Tv til prisen og kan sagtens forstå man anbefaler den.
|
|
TobiasKM
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 11:59 |
PhDream skrev:
TobiasKM skrev:
|
Ligesom plasma hypes til skyerne på dette forum. |
Hvilket vel er relativt irrelevant i forhold til den her diskussion.. :b
Det handler jo om at oplyse folk der ikke er inde i sagerne, så de er udstyrede til at vælge det fjernsyn der passer til deres behov.
At LCD folk så altid får så skide ondt i røven over at ordet "plasma" nævnes.. Det er snart det største problem på det her forum.
|
|
kbking
Super bruger
Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 12:57 |
TobiasKM skrev:
PhDream skrev:
TobiasKM skrev:
|
Ligesom plasma hypes til skyerne på dette forum. |
Hvilket vel er relativt irrelevant i forhold til den her diskussion.. :b
Det handler jo om at oplyse folk der ikke er inde i sagerne, så de er udstyrede til at vælge det fjernsyn der passer til deres behov.
At LCD folk så altid får så skide ondt i røven over at ordet "plasma" nævnes.. Det er snart det største problem på det her forum. |
nej det største problem er at hvis folk skriver ind og har bare det mindste problem med deres LCD skærm er der straks en nævennyttig person skriver " køb en plasma" fedt svar....
|
|
PhDream
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:15 |
Strange skrev:
Tobias har nemlig fat i det HELT rigtige. 99 % af trådene på dette forum der omhandler et førstegangskøb af en skærm er folk der kun har deres information fra sælgere i butikker....der MEGET hellere vil sælge lcd i stedet for plasma... Du mener ikke at man kan finde tre ting der ikke er gode ved lcd?
Backlight bleeding - dårligere sortniveau - ringe betragtningsvinkler - kunstigt udseende billeder... Det var så 4.
|
Jeg må desværre skuffe dig. Det var IKKE 4!
Kunstigt udseende billeder er et meget subjektivt udsagn og kan derfor ikke kategoriseres som en sandhed/fakta. Endvidere er ALLE tv-billeder kunstigt udseende, da de imiterer virkeligheden. Så er vi nede på tre.
Dårligere sortniveau? Lever du i år 2004 eller...? Hvis du går ud og kigger på skærmene, eller hvis du bare læser diverse tests i blade/på nettet, vil du kunne se, at selv de billige modeller fra Samsung kan præstere et sortniveau, der er (mindst) på niveau med plasma. Nogle af de bedre LCD-skærme præsterer faktisk et bedre sortniveau end plasma. Nu er vi nede på to.
Backlight bleeding...nogle LCD lider under det, på andre er det minimalt, mens det på nogle slet ikke er der. Men den må du gerne få. Du må også gerne få de ringe betragtningsvinkler. Det er også den eneste, hvor man ærligt kan sige, at det er et faktum: LCD har ringere betragtningsvinkler end plasma.
Såeh, 1-2 ulemper ved LCD sammenlignet med 4-5 ved plasma. Resultatet taler vist for sig selv.
|
|
TobiasKM
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:56 |
^Ja det ville være super hvis verden var så dejligt sort/hvid :D
Sikke en masse besvær vi kunne slippe for.
|
|
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 23:20 |
Mange LCD-skærme kan bestemt vise meget naturtro billeder, men indrømmet, det kommer ikke nødvendigvis af sig selv, men kræver ofte justering. Jeg sidder med et X10, og et Sony Bravia E5520 i soveværelset, og må altså konkludere, at Sony efter kalibrering, viser et mere naturligt, naturtro billede, med en større dybde, og en bedre farvegengivelse, endda målt med kalibreringsudstyr. Jeg har desuden set flere LCD-skærme, som efter kalibrering samlet set leverer betydeligt bedre end X10, men det er dog ikke i samme prisklasse. Så er der jo lige B&O, som jo efter-sigende overall har sat sig på tronen over markedets bedste Tv, og hvilken teknologi er det nu lige det er?
Philips har rent faktisk bare til en orientering, formået at levere et dybere sortniveau end selveste Pioneer, dvs. bedre end de nuværende Plasma-skærme (Jeg har ikke taget højde for Shadow-detail mm)
På samme måde som folk "forsvarer" Plasma-Teknologien, hvis der dukker en myte, fordom eller andet op, på samme måde bør det være, når LCD bliver svinet uhensigtmæssigt til, men her er de fleste jo tilbøjelige til at følge med strømmen, grundet manglende erfaring eller indsigt, hvor det kun er de færreste, som forsøger at levere en mere indsigtsfuld vejledning.
Begge teknologier har fordele og ulemper, hvad man bedst kan leve med, er så individuelt.
|
|