|
Korrekt indstilling af Subwoofer? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når du har lavet en kalibrering skal (må) du ikke ændre på noget, for så er det jo lidt ligegyldigt at kalibrere.
Det ser ud til at du måske placerer din mikrofon forkert, kan du tage et billede af hvordan den står? Ingen billede, så tror jeg ikke at jeg kan hjælpe mere. |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk at indstille delefrekvensen manuelt på subwooferens bagside
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den skal bare skrues helt op, den får ikke mere end hvad den er stillet til på Reciveren (80 Hz).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Silent Sniper
Junior bruger Oprettet: 27-Juli-2015 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
|
Giver god mening, ikke at ændre på noget.
Billede forneden. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gjorde det på samme måde.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at sætte Tripod på sofasædet og så mikrofon er ca. 20 cm over ryglæn.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
Funktioner
Tak(0)
|
Målemikrofonen skal placeres som forstærkeren påskriver det. Ellers bliver resultatet ikke rigtigt.
Klaus
|
|
Silent Sniper
Junior bruger Oprettet: 27-Juli-2015 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er præcist som jeg har sat mikrofonen, som receiveren foreskriver.
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Der står i din manual at du skal sætte din mikrofon i lytteposition (og det er i selve sofa) og hvis du laver en multi pos. måling skal mikrofon ca. 60 cm længere frem i forhold til lyttepos.
Læs venligst også NOTE meget grundigt http://manuals.marantz.com/SR5010/NA/EN/GFNFSYxxoamsev.php |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Her er lige en tanke som du kan prøve.
Multi position måling eller enkelt position måling. Jeg oplever at når man laver en multi pos. måling så bliver lyden lidt "flad" fordi at AVR prøver at tilfredsstille alle i rummet med surround + at surround back bliver dæmpet for meget. Så prøv at lave en enkelt pos. måling fra lyttepositon (og gerne hvor du prøver forskellige mikrofon placeringer op ned frem tilbage) Jeg kan bedre lide enkelt pos. måling da der kommer lidt mere dynamik. + overvej om du virkelig vil have Dynamic EQ slået til |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
På subwoofer skal den stå max. På crossover. Men på receiveren skal den ned hvor der er glidende overgang fra højtalerne til subwoofer.
|
|
Silent Sniper
Funktioner
Tak(0)
|
God ide, vil jeg helt klart prøve ;-) Har selvfølgelig slået Dynamic EQ samt Dynamic Volume fra da jeg foretrækker den mest naturelig lyd som det er meningen at filmen etc er mixet i.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |