soender skrev:
Jeg har en sag kørende i føtex med mit tv. Det har været til rep 4 gange nu med defekt hdmi indgang. Fejlen er periodisk så derfor er den ikk nem at finde. Den er fundet to gange på værkstedet hvor de har udskiftet hdmi.men de andre gange har de intet fundet. Det er nu i stykker igen. Føtex vil ikke omg, men har jeg ikk krav på det iflg købe loven? |
Reparation 2 gange og nu for en 3. gang for samme fejl, det er IKKE acceptabelt. Og derfor kan du med rette vælge at hæve købet eller at forhandleren ombytter produktet til et andet/tilsvarende produkt.
Det har som udgangspunkt ingen relation at der er tale om en periodisk fejl. Dette har kun betydning for reparationstiden. Men i og med de har repareret samme fejl 2 gange før, så mener jeg, at de SELV burde indse, nu går den ikke længere, og dermed (hvis de er smarte/serviceminded) tilbyder dig et nyt produkt.
At de ikke gør det og decideret nægter, og heller ikke tilbyder du kan hæve købet, det fortæller dersværre, at man nok skal holde sig fra den forhandler fremover.