recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til USB Stick - LG B7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krav til USB Stick - LG B7

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

har den usb 3? Jeg anvender altid usb 3 discs pga højere skrivehastighed som er et must til TV stream.


Ja, den har USB 3.1/3.0/2.0. Hvad TV'et bruger ved jeg ikke.

Redigeret af danji - 08-August-2018 kl. 09:33
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Måske har LG brug for mere kapacitet end 16GB.
Jeg prøvede noget tilsvarende for et par år siden. Mit Sony var dog så flink at fortælle, at der skulle bruges mindst 32GB før pause/optag virkede.


Det er bestemt en mulighed. Det er derfor jeg søger nogen der har en stick de _ved_ virker. Ellers køber jeg en større stick, som af en anden grund heller ikke virker.
Mvh dan.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:



 Ellers køber jeg en større stick, som af en anden grund heller ikke virker.
 
Hvad med at købe en 2½" harddisk, den er langt billigere målt pr. GB, og den virker.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:



 Ellers køber jeg en større stick, som af en anden grund heller ikke virker.

 
Hvad med at købe en 2½" harddisk, den er langt billigere målt pr. GB, og den virker.
 
Flemming


Gælder det også når man sammenligner med en stick på 64 GB eller under? Jeg ville jo mene at en stick til et par hundrede skulle være nok. Jeg kan ikke finde en USB HDD til den pris.
Mvh dan.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 12:25
en usb stick er altid dyrere end en HDD når du kigger pris/GB. - en 500GB USB HDD fås fra ny for under 400 - eventuelt kan du se om du kan finde en brugt, eller hvis du har en gammel 2,5" disk selv, så smid den i et kabinet. 
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 12:41
#0 jeg har et LG OLED fra 2016 og i samme situation som dig fandt jeg ud af at TV’et ikke acceptere USB sticks til visse funktioner men kun harddiske. Jeg havde fat i deres support som bekræftede dette.

Årsagen var noget omkring holdbarhed/stabilitet da pause og live playback står og skriver hele tiden. Sådan husker jeg i hvert fald forklaringen. 

Jeg løste problemet ved at tilslutte en flash baseret harddisk. Jeg nægtede nemlig at tilslutte noget gammeltdags til mit lækre nye OLED :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:



 Ellers køber jeg en større stick, som af en anden grund heller ikke virker.

 
Hvad med at købe en 2½" harddisk, den er langt billigere målt pr. GB, og den virker.
 
Flemming


Gælder det også når man sammenligner med en stick på 64 GB eller under? Jeg ville jo mene at en stick til et par hundrede skulle være nok. Jeg kan ikke finde en USB HDD til den pris.
 
Her er en til 329,- https://www.edbpriser.dk/produkt/toshiba-canvio-basics-441342/, og du er sikker på den virker.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 18:20
500gb er det mindste du bør købe.

Jeg må konstant bede familen om at slette.

WinkWinkWink
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 23:44
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 10:44
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 11:46
Hej alle.

Mange tak for jeres feedback. Nu fandt jeg simpelthen frem til LGs online user guidefor LG OLED55B7v, og her står det ret tydeligt at optagelse er ok med USB flash, men live optagelse er ikke (altså timeshift functionalitet). Til live optagelse skal der bruges USB HDD. Dette fremgår desværre ikke så tydeligt i deres support side som jeg linkede til i det første indlæg.

Kravene er (til live optagelse) på denne LG side hvor der står, at de ikke må være en USB flash, men en USB HDD, og at der skal være mindst 80 GB total og 2,3 GB fri.

RTFM...sigh.

Tak for hjælpen.

Redigeret af danji - 09-August-2018 kl. 11:46
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Denne virker:


Har selv en i 32GB mener jeg den er på. Har et B7v 65.

Vil tro denne ssd også virker, men har ikke prøvet:
findes også i 500GB.



Hej Warren. Tak for links. Kan du bekræfte at denne FLASH stick virker både til almindelig optagelse OG til live optagelse? I følge manualen (som jeg netop har fundet frem til) virker live optagelse ikke med flash USB, som Sandisk Estreme Pro Flash Drive jo er. Samsungen virker sikkert fint, men prisen er nogså noget højere.
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu