recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krigen er brudt ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krigen er brudt ud

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Krigen er brudt ud
    Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 16:52
http://www.business.dk/digital/stofa-vil-overhale-tdc-indenom                                                                  Måske vil det give flere fordele til kunderne .                     Jeg vil opfordre Waoo til at åbne fibernettet for både Stofa og TDC .

Redigeret af Ole Pihl - 24-Oktober-2014 kl. 16:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 17:47
"Det oplagte havde ellers været at lade Trefors kunder kunne vælge mellem TDC og Stofa som leverandør og på den måde få bedre priser,« mener Ole Fruekilde Madsen."

Da Stofa overtog Sydenergi, gav de da kunderne et valg mellem TDC og Stofa som leverandør?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:03
SE købte Stofa.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

"Det oplagte havde ellers været at lade Trefors kunder kunne vælge mellem TDC og Stofa som leverandør og på den måde få bedre priser,« mener Ole Fruekilde Madsen."

Da Stofa overtog Sydenergi, gav de da kunderne et valg mellem TDC og Stofa som leverandør?


Klaus



Det ville da være hul i hovedet at åbne sit net op for TDC, hvis man selv er indholdsleverandør som SE/STOFA er.

Det er jo en lidt anden situation som Trefor står i..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

SE købte Stofa.


Korrekt, det var den vej rundt.

Jeg finder det komisk at Stofa taler om valgfrihed, når de samtidig selv sidder på SE's net. De lader næppe TDC/YouSee ind der.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

SE købte Stofa.


Korrekt, det var den vej rundt.

Jeg finder det komisk at Stofa taler om valgfrihed, når de samtidig selv sidder på SE's net. De lader næppe TDC/YouSee ind der.



Klaus


Jeg tror du misforstår, hvordan det hænger sammen.

Stofa sidder ikke SE's net. Stofa og SE er samme firma, så derfor er det vel kun naturligt at de sidder som ene leverandører på deres netværk. Hvorfor skulle de åbne op overfor Yousee? Åbner Yousee op overfor Stofa.?


Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:10
Slettet.


Redigeret af Parabolen - 25-Oktober-2014 kl. 09:36
/Erik
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

http://www.business.dk/digital/stofa-vil-overhale-tdc-indenom                                                                  Måske vil det give flere fordele til kunderne .                     Jeg vil opfordre Waoo til at åbne fibernettet for både Stofa og TDC .

Det ville være en god løsning men det er der ingen penge i, det handler om bundlinie.  Der er ny lovgivning på vej der skal begrænse priserne på TV pakker og her var det måske løsningen at lade loven gælde på dette område også. Se iøvrigt:
/Erik
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

http://www.business.dk/digital/stofa-vil-overhale-tdc-indenom                                                                  Måske vil det give flere fordele til kunderne .                     Jeg vil opfordre Waoo til at åbne fibernettet for både Stofa og TDC .

Det ville være en god løsning men det er der ingen penge i, det handler om bundlinie.  Der er ny lovgivning på vej der skal begrænse priserne på TV pakker og her var det måske løsningen at lade loven gælde på dette område også. Se iøvrigt:


Øhh, hvor har du set der kommer lovgivning på det område?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:52
waoo ejer jo ikek fibernettet, så de kan ikke åbne noget op..

Elselskaberne ejer nettet, og bruger så waoo som indholdsleverandør (som de også ejer)
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 10:12
Waoo står svagere og svagere . Først meldte SE sig ud og nu Trefor . Derfor vil Waoo have et dårligt udgangspunkt , når de skal forhandle tv kanaler hjem til deres kunder . Det kan i sidste ende tvinge de tilbageværende elselskaber til at kigge mod Stofa og TDC . Og sker det , så vil det bedste for kunderne være at elselskaberne åbner fiberen , for Stofa og TDC med deres tv pakker . Men jeg vil håbe at elselskaberne beholder internet delen hos dem selv .
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 10:53
Stofa direktøren elsker ordet monopol overfor TDC, men det er da ligenøjagtig hvad SE og Stofa selv gerne vil have... De er ikke en skid bedre end TDC.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu