recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krigen er brudt ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krigen er brudt ud

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
dex1978 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dex1978 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 11:38
QUOTE=Plex]
Stofa direktøren elsker ordet monopol overfor TDC, men det er da ligenøjagtig hvad SE og Stofa selv gerne vil have... De er ikke en skid bedre end TDC.

[/QUOTE]

Nemlig kan ikke blive mere enig. Sidder selv på en fiberlinie fra SE/Stofa. Jeg kunne godt tænke mig at nettet blev mere åbnet, så vi som forbruger havde flere muligheder med at vælge hvilket internet/tvudbyder vi ville have. Men det kommer aldrig til af ske ved SE/Stofa. 


Redigeret af dex1978 - 25-Oktober-2014 kl. 11:41
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

http://www.business.dk/digital/stofa-vil-overhale-tdc-indenom                                                                  Måske vil det give flere fordele til kunderne .                     Jeg vil opfordre Waoo til at åbne fibernettet for både Stofa og TDC .

Det ville være en god løsning men det er der ingen penge i, det handler om bundlinie.  Der er ny lovgivning på vej der skal begrænse priserne på TV pakker og her var det måske løsningen at lade loven gælde på dette område også. Se iøvrigt:


Øhh, hvor har du set der kommer lovgivning på det område?
Jeg har muligvis ikke formuleret mig helt korrekt men ifølge programmet penge er der en lovgivning på vej der gøre det muligt at gøre programpakkerne mindre og billigere og hermed også større valgfrihed. I forbindelse med denne lovgivning kunne ville det være oplagt at ved lov at åbne op for adgangen til andre udbyderes net. Nej det ikke noget jeg har læst nogen steder men det er jo en mulighed at man kunne gøre det...!

Det viser sig jo også ifgl. programmet Penge at programpakkerne er væsentlig billigere i Sverige en i Danmark. Det er 2 lande med næsten lige stor befolkning og når det kan lade sig gøre at gøre det op til 50% billigere i Sverige så må der være noget galt med konkurrencen i Danmark.
/Erik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

I forbindelse med denne lovgivning kunne ville det være oplagt at ved lov at åbne op for adgangen til andre udbyderes net.


Hvis en udbyder har betalt og opbygget et net, er det vel også op til dem selv at bestemme, hvad der skal transporteres rundt på nettet?

Jeg kan delvist forstå at der skal lovgives imod tvang (at man ikke kan opsige sine pakker), men på den anden side, så vælger folk selv at bo de steder hvor der er tvang. Det står vel enhver frit for at flytte, hvis man ikke kan lide stedet man bor?

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:


Det viser sig jo også ifgl. programmet Penge at programpakkerne er væsentlig billigere i Sverige en i Danmark. Det er 2 lande med næsten lige stor befolkning


Der er cirka 9,4 millioner indbyggere i Sverige og 5,6 millioner i Danmark. Er det "næsten lige stor"?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 13:48
Som Trefor-kunde må jeg give Stofa-direktøren ret! Hvorfor har man lavet en eksklusivaftale med TDC, uden først at spørge Stofa også?
Som forbrugerejet selskab, har ledelsen IKKE varetaget min interesse! Så man kan undre sig over, hvad der ligger bag aftale - golfkammerater, goder under bordet, eller....?

M.v.h.
Til top
dex1978 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dex1978 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som Trefor-kunde må jeg give Stofa-direktøren ret! Hvorfor har man lavet en eksklusivaftale med TDC, uden først at spørge Stofa også?
Som forbrugerejet selskab, har ledelsen IKKE varetaget min interesse! Så man kan undre sig over, hvad der ligger bag aftale - golfkammerater, goder under bordet, eller....?

M.v.h.

Kan godt følge dig i dettet. Det var det samme som SE gjor med os gamle SE fiberkunder. De spurgte heler ikke om vi ville værer en del af Stofa. Nej de trak det bare ned over hovedet på os. Og ja jeg ved godt at man kan finde sig en anden udbyder...vist man er utilfreds. 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som Trefor-kunde må jeg give Stofa-direktøren ret! Hvorfor har man lavet en eksklusivaftale med TDC, uden først at spørge Stofa også?
Som forbrugerejet selskab, har ledelsen IKKE varetaget min interesse! Så man kan undre sig over, hvad der ligger bag aftale - golfkammerater, goder under bordet, eller....?

M.v.h.

Det kan måske også ligge i noget splid, da SE valgte at trække sig fra Waoo?

SE spurgte heller ikke deres kunder, om de ville have Stofa... El selskaberne spurgte heller ikke, om det var ok at bruge milliarder på fiber.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af dex1978 dex1978 skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som Trefor-kunde må jeg give Stofa-direktøren ret! Hvorfor har man lavet en eksklusivaftale med TDC, uden først at spørge Stofa også?
Som forbrugerejet selskab, har ledelsen IKKE varetaget min interesse! Så man kan undre sig over, hvad der ligger bag aftale - golfkammerater, goder under bordet, eller....?

M.v.h.


Kan godt følge dig i dettet. Det var det samme som SE gjor med os gamle SE fiberkunder. De spurgte heler ikke om vi ville værer en del af Stofa. Nej de trak det bare ned over hovedet på os. Og ja jeg ved godt at man kan finde sig en anden udbyder...vist man er utilfreds. 


Jeg kan netop ikke vælge en anden udbyder! Jeg har tre muligheder fremadrettet, for at får internet og TV:

1. Telefonstikket. Dette står TDC for.
2. Antennestinket. Dette står den lokale antenneforening for. De får signalet fra ComX, som er ejet af TDC.
3. Fiberkablet. Dette står Trefor for - som fremadrettet får det via TDC.

Kan du se problemet? Ingen konkurrence OVERHOVEDET! Vi er tvangsindlagt til TDC's overpriser, på internet og TV!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Jeg kan delvist forstå at der skal lovgives imod tvang (at man ikke kan opsige sine pakker), men på den anden side, så vælger folk selv at bo de steder hvor der er tvang. Det står vel enhver frit for at flytte, hvis man ikke kan lide stedet

Klaus

Det er da et noget enøjet og kynisk holdning. Mange mennesker har KUN råd til at bo i almennyttigt boligbyggeri. Og det er her man er tvangsindlagt til TV pakker i en størrelse som flertallet ønsker.

Redigeret af Kampus - 25-Oktober-2014 kl. 16:08
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af dex1978 dex1978 skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som Trefor-kunde må jeg give Stofa-direktøren ret! Hvorfor har man lavet en eksklusivaftale med TDC, uden først at spørge Stofa også?
Som forbrugerejet selskab, har ledelsen IKKE varetaget min interesse! Så man kan undre sig over, hvad der ligger bag aftale - golfkammerater, goder under bordet, eller....?

M.v.h.


Kan godt følge dig i dettet. Det var det samme som SE gjor med os gamle SE fiberkunder. De spurgte heler ikke om vi ville værer en del af Stofa. Nej de trak det bare ned over hovedet på os. Og ja jeg ved godt at man kan finde sig en anden udbyder...vist man er utilfreds. 


Jeg kan netop ikke vælge en anden udbyder! Jeg har tre muligheder fremadrettet, for at får internet og TV:

1. Telefonstikket. Dette står TDC for.
2. Antennestinket. Dette står den lokale antenneforening for. De får signalet fra ComX, som er ejet af TDC.
3. Fiberkablet. Dette står Trefor for - som fremadrettet får det via TDC.

Kan du se problemet? Ingen konkurrence OVERHOVEDET! Vi er tvangsindlagt til TDC's overpriser, på internet og TV!

M.v.h.


Det står dig da frit for at få mobilt bredbånd til dit internet, og parabol til dit tv.
Når det så er sagt, er den nævnte situation selvfølgelig irriterende.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:14
Mobilt bredbånd er ikke optimalt, hvis man spiller online. Hastighederne er også svigende. Ligesom jeg bor et sted med generelt dårlig dækning...

M.v.h.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mobilt bredbånd er ikke optimalt, hvis man spiller online. Hastighederne er også svigende. Ligesom jeg bor et sted med generelt dårlig dækning...

M.v.h.


Det tænkte jeg da nok....men det er trods alt ikke bare TDC's skyld Smile
Du nævner priserne, og dem kan du let slippe ud af hvis du vil. Men hvis man ikke vil gå på kompromis med nogle andre ting, ja så er det svært i nogle tilfælde...
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 18:23
Citér
Citat: Henrik B.

Jeg kan netop ikke vælge en anden udbyder! Jeg har tre muligheder fremadrettet, for at får internet og TV:

1. Telefonstikket. Dette står TDC for.
2. Antennestinket. Dette står den lokale antenneforening for. De får signalet fra ComX, som er ejet af TDC.
3. Fiberkablet. Dette står Trefor for - som fremadrettet får det via TDC.

Kan du se problemet? Ingen konkurrence OVERHOVEDET! Vi er tvangsindlagt til TDC's overpriser, på internet og TV!

M.v.h.


Via telefonstikket har du jo mulighed for at vælge anden udbyder end TDC. Telenor, Telia og Fullrate er en mulighed. Vælger du Telia vil du sandsynligvis kunne få deres Telia Tv. Og vælger du Fullrate vil du ligeledes også kunne få deres Tv-pakker.


Redigeret af svbg1979 - 25-Oktober-2014 kl. 18:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu