|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
mhelt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Status: Offline Point: 220 |
![]() |
|
Hvilken del af "full featured discs" forstår du ikke?
BD-R(E) 3.0 medier er omtalt i den artikel du linker til hvis du skulle være i tvivl. Og de bliver måske lidt dyrere - det er rigtigt. "You should be able to use either media type for personal content, though there may be some added expense for V3 media since it involves additional complexity in manufacturing." " |
||
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone Panasonic DMR-EX87 Sony PS3 Pioneer DVR 540HX-N Yamaha YSP-800 + YST-FSW100 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det skal du ikke beklage. ![]() Redigeret af JesperLund - 10-September-2007 kl. 13:06 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Betyder det 1) Jeg kan med frit valg af encodning og authoring software lave alt det BDMV indhold som jeg ønsker uden restriktioner (altså som indtil for et par måneder siden). Det skal blot brændes på specielle og lidt dyrere medier, men jeg har stadig fuld valgfrihed til at vælge brænder software, og anden software i processen.eller 2) Visse betroede firmaer i Blu-Ray alliancen stiller software til rådighed (dvs. sælger for $$$), som giver mig mulighed for at lave BMDV authoring og brænde visse former for video til disse særlige disce. Visse former for video kunne f.eks. være video, som softwaren kan verificere kommer fra dit videokamera eller anden kilde, som Blu-Ray alliancen ikke frygter er kompromitteret. Jeg ser frem til svaret. ![]() Umiddelbart lyder specielle AACS-approved medier som noget der er beregnet på Managed Copy, altså muligheden for at lave sikkerhedkopier af en disc. Det bliver naturligvis med AACS eller anden DRM, og ikke samme frihed som hvis man selv stripper AACS og brænder BDMV indholdet til en almindelige BD-R(E) disc. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det har jeg ikke det definitive svar på. Jeg vil forvente at der kræves licensafgifter for at lave software til BDMV authoring (det gør der vel også til DVD og HD-DVD), og derfor forventer jeg ingen ændringer blandt eksisterende leverandører. Hvad angår dit spørgsmål om managed copy, så er det da en interessant vinkel hvis det skulle medføre at man kun fra godkendte kilder kan brænde BDMV. Men jeg synes da det lyder underligt hvis denne begrænsning skulle ligge i medierne i stedet for i licenserne for brænding i BDMV formatet? Så jeg tror da svaret på dit spørgsmål er 1. men uden kilder til at backe det up vil jeg ikke udtale mig skråsikkert desangående - det må tiden vise. Og forresten lige en note vedr. BDAV og lavere bitrate. BDAV understøtter tilsyneladende 15Mbit VBR (fx avhcd) eller 25 Mbit FBR (HDV) og dermed de gængse output fra HD-videokameraer. |
||
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone Panasonic DMR-EX87 Sony PS3 Pioneer DVR 540HX-N Yamaha YSP-800 + YST-FSW100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg betaler ikke en krone, når jeg laver DVD authoring til privat brug, og det skal jeg heller ikke. |
||
|
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|
Du er ikke tvunget til noget, da du ikke vil have BD film, som du har udtrykt nogle gange efterhånden. |
||
![]() |
||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() |
|
Bare rolig fætter guf.... (Sakset fra Roxio´s forum) http://forums.support.roxio.com/index.php?showtopic=25294
Og :
Redigeret af Spaghetti - 10-September-2007 kl. 14:22 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Super fund der, jeg havde lige fundet det samme :-) Der er blot tale om FUD fra HD-DVD lejren (igen). Tænk hvis de blot ville tale om fordelene ved eget format frem for denne evindelige bagvaskelse.
Redigeret af mhelt - 10-September-2007 kl. 14:32 |
||
Pio 5090H
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|
Jeg svarer Non-Desperado |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er så din fortolkning. Jeg havde faktisk læst begge citater, da jeg researchede til mit oprindelige indlæg. Der er lidt for mange måske'er i disse citater efter min mening, og firmaer som Sony og Apple er ikke kendt for at give forbrugerne frie valgmuligheder, specielt ikke hvis det er valg udover de respektive firmaers produktpalette. Det virker også totalt meningsløst, hvis man vil tillade fuld brug af BDMV på almindelige BD-R(E) medier. Hvad skal man så med disse specielle version 3 medier? Hvem til betale ekstra for disse medier, hvis almindelige BD-R(E) medier giver de samme muligheder? Der er et eller andet her som ikke hænger sammen.... |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, men han nævnte faktisk heller ikke BD+ ... |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der står ikke måske. Der står at tidlige version 2.1 kompatible afspillere tillades mulighed for at afspille BDMV til trods for at der formelt kræves 3.0 support for at afspille BDMV fra brændbare medier. Synes du virkeligt det gør din historie bedre at du havde læst der var tale om et non-issue- tal om at sprede misinformation???? Version 3 medier kan jo så benyttes hvis man ønsker aacs på sine egne udgivelser, fx for at forhindre piratkopiering af Tante Odas begravelse. Redigeret af mhelt - 10-September-2007 kl. 14:55 |
||
Pio 5090H
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |