|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Ja, i modsætning til dig forholder jeg mig kritisk til de informationer, som kommer fra Blu-Ray alliancen. Derudover har der været mange forklaringer fremme, og det er muligt at dette viser sig at være et beskedent problem, men på nuværende tidspunkt vil jeg stadig betragte det som usikkert om man i praksis kan afspille andet BDMV indhold end BD-ROM på en Blu-Ray afspiller. Der må altså være en eller anden grund til at de pludselig "inddrager" muligheden for af afspille dit eget BDMV indhold, selv hvis det skulle vise sig kun at være midlertidigt. Du må ikke tro at jeg er fan af HD-DVD. Ligesom Blu-Ray bruger HD-DVD det forbrugerfjendske AACS DRM system, som spilder forbrugernes penge på unødige features (et DRM system der tager 3 år at udvikle, og bliver cracket på 3 dage; fantastisk...). Blu-Ray er dog langt mere DRM-inficeret og dermed forbrugerfjendsk end HD-DVD, så hvis jeg endelig skal vælge, vil det blive HD-DVD. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
mhelt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Status: Offline Point: 220 |
![]() |
||
Ja, du forholder dig sjovt nok kritisk til emner fra BDA selvom det er ganske klart beskrevet at der er tale om et non-issue - er du ikke venlig at vise mig artikler hvor du er tilsvarende kritisk overfor information fra HD-DVD organisationen? For selvom du giver udtryk for det modsatte har du jo allerede valgt side: HD-DVD. |
|||
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone Panasonic DMR-EX87 Sony PS3 Pioneer DVR 540HX-N Yamaha YSP-800 + YST-FSW100 |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
||
Nej, men han nævner Sony, og i den forbindelse plejer BD+ så også gerne at blive sidestillet med Sony, hvilket du så sjovt nok gør senere. Det er ikke engang sikkert at SPHE overhovedet vil benytte BD+. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
||
Apple sælger da DRM fri musik i de tilfælde de får lov - til gengæld kan du jo undersøge hvor mange af de afspillere der er med i Microsofts PlaysForSure program der kan afspille musik fra Microsofts Zune Marketplace ![]() |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Det kunne jeg godt, men jeg har truffet en principiel beslutning om at der ikke kommer DRM i mit hjem, udover CSS m.v. på DVD og måske AACS på HD-DVD (det sidste er langt fra sikkert). Jeg vil være sikker på at jeg også om 10 år kan afspille mine dyrt indkøbte film hvor jeg har lyst. ![]() DRM fri musik med fuld interoperatibilitet kan man rippe fra sine CDere; det er som regel også billigere med butikker som CD Wow og Bang CD på markedet. Online musikkøb er en narresut. Når du bliver træt af dine CDere, kan du sælge dem. Det kan du ikke med dine online køb, heller ikke dem uden DRM (medmindre du vil bryde loven, men så kan du ligeså godt hoppe på the Bay el.lign. fra starten). |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu handler tråden om Blu-Ray, men bevares så kommer der her et par negative ting ved HD-DVD (selvom det er OT for tråden). Hvis du bruger søge funktionen, vil du kunne se at det ikke er første gang at jeg nævner disse ting. 1) Brugen af AACS, der generer de betalende kunder, som af moralske årsager ikke vil have filmene i det "gratis" Matroska format. Generel kritik af DRM; det generer kun de betalende kunder. Det er godt at denne kundegruppe udgør det store (tavse) flertal, og at mange som jeg selv har store DVD samlinger (500+ film, købt og betalt), men hvorfor skal kunderne dog generes til ingen verdens nytte? 2) Risiko for at bliver indført regionskodning på HD-DVD, måske endda flere regioner end på Blu-Ray (hvor en yderligere opdeling bør betragtes som utænkelig). 3) Tosserne i DVD Forum har valgt at specificere 1080i@59.94Hz output med 2:3 pulldown, når encodningen er 1080p@23.976fps. Tåbeligt. På det punkt er Blu-Ray meget bedre. Er du så tilfreds? |
|||
|
|||
![]() |
|||
mhelt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Status: Offline Point: 220 |
![]() |
||
Takker, så skal jeg supplere med et par tilsvarende reelle problemstillinger for Blu-ray: 1) Regionkoder er noget fanden har skabt 2) BD-R(E) support er ikke mandatory (sucks badly) 3) Ingen 1080p/25 support (havde de ikke forestillet sig at Europa skulle have BD eller hur?) 4) BD-J er ikke så elegant at kode i som HDi Jeg troede i øvrigt det var dig der i en anden tråd havde et HD-DVD drev, tager jeg fejl? Redigeret af mhelt - 10-September-2007 kl. 16:19 |
|||
Pio 5090H
Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone Panasonic DMR-EX87 Sony PS3 Pioneer DVR 540HX-N Yamaha YSP-800 + YST-FSW100 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Korrekt, men jeg mangler en CPU eller GPU der kan decode video strømmen. Jeg ville dog hamstre et Xbox HD-DVD drev mens de stadig kom med firmware MC08, som har en yderst interessant bug der gør at man kan læse discens Volume ID uden et gyldigt Host Certificate (en processing key er tilstrækkelig til at dekryptere indholdet af discen, f.eks. med henblik på afspilning under Linux, som næppe nogensinde bliver tildelt officielle dekrypteringsnøgler, og i hvert fald ikke til GPL software). Hvis jeg alligevel dropper HD-DVD ("dropper" er så meget sagt, jeg har kun en disc), kan jeg sikkert sælge drevet for mange tusinde kroner. ![]() (det skal dog siges at jeg ikke er klar over om Microsoft har rettet denne firmware bug i deres HD-DVD drev, men i betragtning af at det ødelægger halvdelen af sikkerheden i AACS, må man antage at de er blevet "bedt" om at kigge på sagen...). |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |