|
Kun DR1 og TV2 hakker på XBOX Extender |
Besvar ![]() |
Side <1 678910 12> |
Forfatter | |
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når jeg lige vender det inde i hovedet så betyder det selvfølgelig at:
DR HD sender i 720p NatGeoWild sender i 1080i Umiddelbart vil det ikke give mening for mig hvis det skulle være problemet, men hvem ved.
|
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
Hmm, er lige gået mine HD kanaler igennem.
De der fejler er: DR TV2 Canal 9 SVT2 Alle andre virker, så som 3 Sport1, Eurosport 1+2, TV2 Film, NRK, TV2 Norge, Discovery Jeg ved desværre ikke om der er en råd tråd mht 720P og 1080i - det er jeg bange for der ikke er...
|
|
![]() |
|
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
Nej jeg det ville heller ikke give mening hvis en xbox ikke kunne klare 720p.
Jeg antager at DR HD også hakker hos dig. De andre kanaler har jeg ikke da jeg kun har den lille pakke. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hmm. Jeg kan se i har problemer med tv2. Jeg har ingen problemer med mine Xbox extendere (ikke dem næcnt i denne nævnt i hvert fald) men jeg har mulighed for at optage lidt TV2 og køre optagelsen igennem Mediainfo programmet. Hvis I gør det samme og poster resultatet her kan I sammenligne resultatet. Ja jeg tror jeg glemte at svare dig klinge. Programmet hedder Mediainfo og var ca. det 1. hit da jeg søgte på Google :-)
BS
|
|
![]() |
|
Hej Brian
Hvilken udbyder har du? Lyder som en fin idé med at sammenligne. Mvh Morten |
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
Jeg har desværre ikke længere DR HD - den er allerede udskiftet med DR 3 (SOM OGSÅ HAKKER). Tyske ARD HD og ZDF HD fungerer iøvrigt også perfekt...
|
|
![]() |
|
Ja, der kan man se hvor meget jeg ser DR HD... men er selvfølgelig også lige tryllet sig om til DR3, men de har desværre ikke ændret deres signal, så ja det hakker stadigt.
|
|
![]() |
|
Nu har jeg kigget på mine HD kanaler i MediaInfo og jeg når frem til følgende konklusion:
HD kanaler som virker: Resolution: 1080i Video format: AVC Format profile: Main@L4.0 . HD kanaler som ikke virker: Resolution: 720p Video format: AVC Format profile: High@L4.0 Så mit gæt er at det er AVC profilen som er problemet. Måske understøtter Xbox'en ikke High@L4.0 http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC#Profiles
|
|
![]() |
|
Jeg plører lige hele resultatet ind selvom det støjer lidt:
DR1 General Complete name : C:\Users\Public\Videos\DR1 HD DK_2013_01_28_21_05_09.wtv Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec File size : 499 MiB Video Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : Unknown@L18.9 / High@L4.0 MultiView_Count : 78 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 4 frames Format settings, GOP : M=8, N=48 Width : 1 280 pixels Height : 720 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 50.000 fps Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 DR3 General Complete name : C:\Users\Public\Videos\DR HD DK_2013_01_24_16_40_00.wtv Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec File size : 37.0 MiB Video Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.0 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 4 frames Format settings, GOP : M=8, N=48 Width : 1 280 pixels Height : 720 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 50.000 fps Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 TV2 General Complete name : C:\Users\Public\Videos\TV2_2013_01_11_21_55_52.wtv Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec File size : 48.0 MiB Video Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : Unknown@L25.3 / High@L4.0 MultiView_Count : 117 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 4 frames Width : 1 280 pixels Height : 720 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 50.000 fps Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Progressive Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 NatGeoWild (den som virker) General Complete name : C:\Users\Public\Videos\Nat Geo Wild HD_2013_01_24_17_12_40.wtv Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec File size : 27.8 MiB Duration : 18s 240ms Overall bit rate : 12.8 Mbps Video Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : Unknown@L16.4 / Main@L4.0 MultiView_Count : 300 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 4 frames Duration : 18s 240ms Bit rate : 12.8 Mbps Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 25.000 fps Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Interlaced Scan order : Top Field First Bits/(Pixel*Frame) : 0.246 Stream size : 27.8 MiB (100%) Color primaries : BT.709 Transfer characteristics : BT.709 Matrix coefficients : BT.709 |
|
![]() |
|
Acidman kan jeg lokke dig til at optage et kort klip af de HD kanaler du har mere end mig og kigge på dem i MediaInfo bare for at se om teorien holder stik eller om du har nogen kanaler som virker i High profilen.
Det kunne også være interessant at se om opløsningen har noget at sige (720p vs. 1080i)
|
|
![]() |
|
Klinge, det får jeg kigget på :-)
|
|
![]() |
|
Hej igen,. Jeg kommer lige i tanke om at jeg efter Stofas kanalomlægning for et par uger siden har fået et markant dårligere signal på de fleste HD-kanaler - der kommer en Stofa tekniker på besøg på mandag. Spørgsmålet er om jeg kan lave en ordentlig MediaInfo analyse med programmer der pixelerer eller om jeg bør vente til signal-problemet er løst?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678910 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |