recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet skal ikke gradbøjes!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet skal ikke gradbøjes!

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 07:50
At der er forskel på hvad mange vil have på tv og lydanlæg er en ting - man kan så håbe at det samme snart kommer til at gælde for software og pc´er generelt, så vi på kort sigt ser en ændring på, hvad folk har mulighed for - for der er ingen tvivl om, at trenden med bl.a. MP3, er en noget ensartet trend.

Men problemet med hvad folk køber af tv er, at med de hurtige ændringer i format, så afholder det nok nogle fra at købe for dyrt - MPEG4 og DVB-C præger billedet langt mere nu, end da jeg købte de flade. - Jeg tror flere vil købe dem der kan mere og undlade dekodere, når det bliver udskifningstid.
- Det er primært mellemklassebrugerne, som der nok er mange af. - Og de behøver ikke nødvendigvis være købere af Prosonic. - Der findes nok også gode mærker i mellemklassen.

Redigeret af T-teknik - 29-Maj-2009 kl. 08:00
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

At der er forskel på hvad mange vil have på tv og lydanlæg er en ting - man kan så håbe at det samme snart kommer til at gælde for software og pc´er generelt, så vi på kort sigt ser en ændring på, hvad folk har mulighed for - for der er ingen tvivl om, at trenden med bl.a. MP3, er en noget ensartet trend.

Men problemet med hvad folk køber af tv er, at med de hurtige ændringer i format, så afholder det nok nogle fra at købe for dyrt - MPEG4 og DVB-C præger billedet langt mere nu, end da jeg købte de flade. - Jeg tror flere vil købe dem der kan mere og undlade dekodere, når det bliver udskifningstid.
- Det er primært mellemklassebrugerne, som der nok er mange af. - Og de behøver ikke nødvendigvis være købere af Prosonic. - Der findes nok også gode mærker i mellemklassen.


har jo netop selv købt en skærm uden tuner, da jeg optager en del, har jeg ikke brug for nogen tuner.
men de fleste vil have med tuner og det er fint for mig.
der hvor problemet opstår er når man vælger en udfra usb tilslutning og tuner fremfor billedet.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 08:45
Det er svært det med lydformater, jeg kan ikke høre forskel på min ipod hvis jeg har en 256kbps mp3 fil det lyder godt i mine øre. Men kan selvfølgelig godt se hvis man har et stort dyrt anlæg at så vil det ikke lyde særlig godt.

Men i mit tilfælde kan jeg ikke høre forskel og alt jeg har købt på itunes gennem tiden er også helt fint til mit brug.

på software siden er vi helt enige i at den er meget ligud rettet og folk tager det de kender om det så er godt eller skidt.

Folk tager windows fordi de kender det, de kigger ikke på om de kunne få noget andet som var fint nok til deres brug. hvis man bare skal sidde på en gammel pc og kun surfe på nettet som mange gør, kunne man ligeså godt bare intallere en linux installation som ville være mere stabil og ikke have samme chance for virus. Men der vil folk hellere give 8-900 kr for windows software fordi de ikke kender til det andet.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Det er svært det med lydformater, jeg kan ikke høre forskel på min ipod hvis jeg har en 256kbps mp3 fil det lyder godt i mine øre. Men kan selvfølgelig godt se hvis man har et stort dyrt anlæg at så vil det ikke lyde særlig godt.Men i mit tilfælde kan jeg ikke høre forskel og alt jeg har købt på itunes gennem tiden er også helt fint til mit brug.på software siden er vi helt enige i at den er meget ligud rettet og folk tager det de kender om det så er godt eller skidt. Folk tager windows fordi de kender det, de kigger ikke på om de kunne få noget andet som var fint nok til deres brug. hvis man bare skal sidde på en gammel pc og kun surfe på nettet som mange gør, kunne man ligeså godt bare intallere en linux installation som ville være mere stabil og ikke have samme chance for virus. Men der vil folk hellere give 8-900 kr for windows software fordi de ikke kender til det andet.


Måske skulle man på softwaresiden se på andre løsninger som f.eks. linux?
Jeg overvejer selv mulighederne ved evt. ændring af min nuværende eller fremtidig køb af ny pc.
Så er spørgsmålet om personlig valg af lydformat til pc bliver bedre - som f.eks. WAV?    http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60668&PN=1

Redigeret af T-teknik - 29-Maj-2009 kl. 10:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu