|
Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee |
Besvar | Side <12345 73> |
Forfatter | ||||
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Undskyld, men kunne i ikke tage den "spændende" diskussion over i en ny tråd? - jeg vil gerne følge med i Yousee og signalkavlitet (oprindeligt emne for denne tråd) - men lige nu bliver bimlet ned med email-notifications om millibit
|
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
..som opstod fordi en bruger skrev mbps i stedet for Mbps som det retteligt hedder - men seriøst, kan vi ikke få en moderator til at fjerne hele den her diskussion, så vi kan holde fokus på yousee's bitrate?
|
||||
Ullum
Guld medlem Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad opnår Yousee egentlig ved at sætte bitraten ned (udover at pisse deres kunder af) - jeg troede ikke at der var kapacitetsproblemer ved kabel-TV ??
|
||||
YouSeesupport
Bruger Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hej Alle.
Vi er ved at tage en ny generation af encodere i brug, som vi løbende vil sætte i spil i forbindelse med vores kanalomlægning. Disse encodere giver os muligheden for lavere bitrate til lige så god billedkvalitet. Der er derfor vi har mulighed for at skrue ned for bitraten. |
||||
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
||||
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet.
|
||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
HVORFOR bruges denne nye teknik til lavere bitrate, i stedet for til bedre billedkvalitet ved samme bitrate? Og HVORFOR trækkes argumentet om samme kvalitet til lavere bitrate altid frem, selv om brugerne melder tilbage om synligt ringere billedkvalitet? Det tyder jo på at brugerne ikke er enige i at det er den samme billedkvalitet der opnås. Hvem tager beslutningen om hvor langt ned I kan tillade jer at gå? At sige at HD stadig er bedre end SD er alt, alt for nemt, eftersom SD jo netop også stille og roligt er blevet forringet med tiden. Dér hvor vi er nu er HD kvaliteten reelt ikke bedre end SD _burde_ have været, hvis man havde bevaret bitraten dér.
|
||||
Ullum
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvordan passer det sammen med at flere brugere har oplevet forringelse af billedkvaliteten i forbindelse med at i skruer ned for bitraten ?
|
||||
Ullum
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg er fuldstændig enig og glæder mig til svaret fra Yousee.
|
||||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Forresten, kan I svare på hvilken kvalitet signalet I modtager fra udbyderne er I?
|
||||
Letten
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det bliver sikker det samme sludder for en sladder om: "at det kan man ikke sammeligne fordi de Yousee nu encoder på en ny og meget bedre måde" Mit Waoo signal i væggen ser pludselig mere interessant ud. Christ, min antenneforening (Skanderborg) har lige "opgraderet" hele anlægget - til hvilken nytte? hvis Yousee kun sænker bitraten
Redigeret af Letten - 15-November-2011 kl. 14:31 |
||||
Besvar | Side <12345 73> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |