recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kyndig hifi hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kyndig hifi hjælp søges

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
jrh82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jrh82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kyndig hifi hjælp søges
    Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:31
Som helt grøn på hifi området, vil jeg søge lidt hjælp inden jeg går ud og spenderer en masse penge på udstyr. Har et budget på ca. 10k
Har været inde og lytte til dette setup:

Forstærker

D/A Konverter Da jeg skal tilslutte Apple tv

Højtalere

Hvordan lyder det setup i jeres øre? Ment som, kan jeg få andet udstyr i samme prisleje, som ville være et "bedre" køb? Ved at det er hvad ens egne øre hører, men er som sagt helt grøn i faget.

Hører en del musik - Alt fra Kim Larsen til house, så bas må der gerne være uden at den er altoverdøvende "som et par Cerwin Vega jeg hørte" Desuden vil jeg gerne bruge systemet til film via mac.

På forhånd tak. Vh jesper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:38
I stedet for en ren stereo forstærker og en dac synes jeg du skal overveje en surround receiver.
En surround receiver har indbygget dac og digitale indgange. Da der bliver fabrikeret mange flere surround receivere end stereo forstærkere er de meget billigere.

Du kan sagtens finde en surround receiver til 2500 kr., som er kraftigere end den Nad, du har hørt.

Venlig hilsen
KB
Til top
jrh82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jrh82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:42
Tak for det hurtige svar. Jeg har læst og forhørt mig lidt omkring - Stort set alle siger at forstærkerdelen bliver "meget" dårligere i en receiver. Om det er sandt, ved jeg så ikke.

Ville jeg ikke kunne høre den store forskel på en nad receiver vs. ren nad forstærker ved brug af de højtalere jeg linkede?

Redigeret af jrh82 - 04-Juni-2013 kl. 20:44
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:48
Denon SR til 3000kr


http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-x1000-_surround-receiver_sort.htm

B&W til 6800kr

 http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/bw_dm684_hojttaler_sort.htm

Sådan ville jeg personligt sætte det sammen.

Men du må ned og lytte og se hva du bedst kan lide.

Du vil nok få fortalt at NAD er mange mange gange bedre end Denon reciever, men det skal du tage med et gran salt.

Skal siges jeg "altid" har haft forskellige NAD/Dali anlæg, men har nu skiftet side.


Undskyld de manglende klikbare link, men forum vil ikke tillade dem
 
Edit: Bingo bongo så de sgu klikbare min bare


Redigeret af Denraretiger - 04-Juni-2013 kl. 21:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:52
 
 
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:



Undskyld de manglende klikbare link, men forum vil ikke tillade dem
 
Det kunne jeg heller ikke tidligere, men det var bare en indstilling jeg skulle ændre, så virkede det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:53
Jeg er meget enig med Brixen. Der er stort set ingen kilder der er analoge mere og med den lille argon får du kun to digitale input plus USB (og ingen fjernbetjening!). Jeg købte selv for snart 10 år siden min første surround receiver og det har jeg aldrig fortrudt, selv om den i de første år kun blev brugt til stereo. Det har hele vejen igennem sparet mig for bøvlet med eksterne DA konvertere som stort set uden undtagelse kommer uden fjernbetjening. En fornuftig reciever koster IMO lidt mere end den den forstærker + DA som du foreslå med det er langt mere fleksibelt.
 
EDIT: Hvis du kigger dig lidt omkring er jeg sikker på at du kan finde et fornuftigt tilbud på en model fra sidste år, da de nye modeller næsten lige er kommet.


Redigeret af dpdk - 04-Juni-2013 kl. 20:55
Til top
jrh82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jrh82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:57
Intet problem med linkene :)

Jeg var dernede i dag og høre både en nad og denon forstærker i samme prisklasse, og lyden fra nad´en lød "bedre" i mine øre.

Jeg er slet ikke afvisende overfor at købe en receiver, hvis de stadig kan lave en lyd, som jeg f.eks hørte på nad forstærkeren.

De højtalere du har linket, er så også dyrere - Vil det opveje hinanden, eller er B&W´en bare en bedre højtaler? (sammen med en receiver)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af jrh82 jrh82 skrev:

Hvordan lyder det setup i jeres øre? Ment som, kan jeg få andet udstyr i samme prisleje, som ville være et "bedre" køb? Ved at det er hvad ens egne øre hører, men er som sagt helt grøn i faget.

Hører en del musik - Alt fra Kim Larsen til house, så bas må der gerne være uden at den er altoverdøvende "som et par Cerwin Vega jeg hørte" Desuden vil jeg gerne bruge systemet til film via mac.


Lad os lige lege med tanken om brugt udstyr. Her en forstærker, du kan slutte hvad som helst til af signaler. Vælger du at bruge den som 2 kanals forstærker, har du den kæmpemæssige strømforsyning, der kan bruges til at drive 5-7 kanaler, som kun skal strømføde 2 kanaler. Samtidig kan du også slutte din mac til den og få lyden ud den vej.

http://www.dba.dk/marantz-sr-8002-71-kanaler/id-1000590280/

Klem den evt lidt på prisen.

Spørgsmålet er så, hvad du er til af højttalere.

Kig evt på
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-ikon-5-125/id-91623626/

eller
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-200-w/id-91756349/

eller
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-zensor-7/id-91772469/


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:



Undskyld de manglende klikbare link, men forum vil ikke tillade dem

 

Det kunne jeg heller ikke tidligere, men det var bare en indstilling jeg skulle ændre, så virkede det.


Kan simpelthen ikke finde ud af hva det er jeg skal ændre. Det dur på andre fora, men ikke her mere.
Til top
jrh82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jrh82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 21:00
DPDK - Har ikke noget imod at få sidste års model. Aner bare ikke hvor jeg skal se efter sådanne ting. Nu har de kun de nyeste i hifiklubben. Kan godt søge efter nogle, men mange af info om produktet er volapyk for mig. Mener du at jeg kan få en ældre model til ca. samme pris som den forstærker og argon jeg linkede til? Eventuelt et par navne ville være dejligt.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 21:08
Synes de B&W spiller skidegodt til prisen og mine "sarte" øre samt synes de gule enheder er røv seje.

Du kan få meget mere ved at købe brugt, men der er problem med garanti, køre land og rige rundt samt du vil få problemer med at høre delene sammen. Og hvis det samtidig er førstegangskøb er der endnu mere der taler for et samlet køb ved en forhandler.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 21:11
 
 
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:



Kan simpelthen ikke finde ud af hva det er jeg skal ændre. Det dur på andre fora, men ikke her mere.
 
 I funktioner, er der flueben ud for kompatibilitetsvisning.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu