|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
papabear ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Det har du da vist misforstået! ![]() Man skal kun bruge en enkelt tonerpatron (ad gangen) og den holder til ca. 400,- CD/DVD'er, hvilket altså er godt 21 øre pr tryk. Grunden til at der er 4 patroner er at du kan vælge mellem 4 printfarver - og så kan den i oven i købet i flg. annoncen printe på almindelige medier (behøver altså ikke specielle printbare medier). I øvrigt hører jeg også til det kedelige kor her, der ikke benytter labels (eller jewel-cases) til mine DVD'er. Jeg gider ikke bruge penge/tid på at kreere og printe labels, da det jo er indholdet på DVD'en jeg skal se på - ikke coveret ![]() Mht. jewel-cases er min indstilling, at det er helt hen i vejret at opfinde et medie der fylder under en mm i tykkelsen, for derefter at opbevare det i en kase der fylder 10 gange mere. I en DVD-kuffert med lommer fylder 300 DVD'er nogenlunde det samme som en 6-pack - og det må være meningen med formatet! ![]() Redigeret af papabear |
||
![]() (- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??) |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Baseman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
|
Jeg har selv haft kig på denne printer (men valgte jo så en anden). Fordelen ved cd-printeren fra Nierle er helt klart, at man kan printe på stort set alle cd/dvd'er; det er kun en fordel, hvis skiven er helt glat. Desuden er trykket meget mere holdbart end fra en blækprinter! Ulempen er, at den printer i én farve. Skal der flere farver på, så bliver man nødt til at skifte farvekassette, og sende skiven igennem en gang til (ikke optimalt). Desuden kan man vist kun printe på en begrænset del af skiven: op til to aflange, firkantede felter. |
||
Baseman in color
|
||
![]() |
||
papabear ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Du har ret (tallet 400 er set på en anden side) . Hvis det virkelig kun er 40 diske i et begrænset felt, så er der *meget* lidt blæk i de patroner. Anyway - stadig kun een patron nødvendig - ikke fem.
|
||
![]() (- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??) |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Både og - jeg vil gerne have noget, der ser flot ud... Jeg har netop i aften modtaget nogle medier med posten og de viste sig at være printable, hvilket jeg ikke troede - måske skæbnen spiller mig et puds og forsøger at få mig overtalt til labelprintermetoden... |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg startede oprindeligt dette emne for at finde ud af billig indkøb af labels til professionel look på dataCD'er, videoDVD'er m.v. Nu begynder DVD-printer metoden, at interessere mig meget. HP's opfindelse labelbrænderen er den perfekte løsning, men kommer nok ikke på det danske marked til en fornuftig pris, foreløbigt. Imens vi venter på det, kan vi jo diskutere hvilke løsninger der findes og hvilke løsninger der er bedst. Det ser ud til at thermiske printere er bedst - er det fordi blækløsninger ikke er så holdbare, ødelægger de CD'en/DVD'en med tiden eller hvad? Findes der thermiske printere der er tilgængelige for os almindelige mennesker? Eller er papirlabels alligevel en helt fin løsning? Kom frit frem med Jeres forslag - gerne konkrete forslag til CD/DVD printere, der printer labels direkte på medierne. Helst fuldfarve - det er det jeg er mest tilbøjelig til at gå efter, men gråtone (enkeltfarvetoner) printere kunne også være ok. Et andet krav (synes jeg) er, at der skal kunne printes på hele mediets overflade, ligesom en papirlabel. Ja, der skal selvfølgelig ikke printes i hullet... Lidt inspiration: |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
Hvis man kunne brænde en tekst ind i samme arbejdesgang, var man jo helt fri for labels mm. Men det kunne ligges i ønskebrønden til fremtidige DVD-optager. |
||
PV
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Lige endnu et interessant link: http://www.alea.com/cd_printing.htm |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Vendel! Den Yamaha dims du refererer til brænder labels på datasiden, hvilket begrænser den mulige datamængde på mediet - det er ikke så smart. HP's nye opfindelse, der laver silketryk lignende labels, fungerer således, at når man har brændt data/video på mediet, så vender man mediet om og brænder en label - på labelsiden - hvorfor der ikke er noget dataplads, der går til spilde. Se: HP: DVD-brænderen laver også labels |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|
Og ikke nok med det - det er næsten også total umuligt at læse hvad der bliver brændt ekstra på skiven. Der findes nogle specielle Verbatim skiver som er egnet - alle (og det er mange) andre jeg har prøvet er ikke egnet. Jeg er absolut ikke tilhænger af termo printer løsningen. Jeg havde engang en Oki termo printer og når jeg i dag finder gamle print frem, så sidder voksen slet ikke fast på papiret. OK De er 15 år gamle, men det holdt ikke over 5 år. Måske er teknologien bedre i dag, men at varme op lige oven på data filmen er efter min mening ikke fornuftigt. (Data filmen ligger lige under labelsiden og ca 1 mm fra brænde siden). Jeg har gode erfaringer med Epson PhotoStyle 950 og 2100. De printer fllot på skiver der er egnet til det, (har prøvet Verbatim, Maxell, Princo m.fl.) og det ser ud til at holde, og øderlægger intet på skiven. Min anbefaling er en InkJet printer, Canon i865, i965 Epson R300, 950 (ikke nævnt i nogen speciel orden), men det kræver altså egnede skiver. Hilsen Michael Sørensen |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
MMJ741 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2004 Status: Offline Point: 82 |
![]() |
|
Er der nogen der har erfaringer med Canon 965-printeren til dette formål (at printe direkte på medier)? Jeg overvejer nemlig at købe denne printer, men hvis jeg skal have den, så skal den også helst være god til at printe på medier.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |