|
Labels, inserts, m.v. kontra labelprinter |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 03:03 |
Canon i965 er en lettere forbedret i865'er. Kort sagt en i865'er med ekstra fotofarvepatroner. i865 har en sort til sorte udskrifter () og 3 farve plus en sort til farveudskrifter. i965 har 3 farvepatroner og 3 foto farvepatroner til det hele. i965 er med andre ord ret dyr i sort udskrifter, men kan lave pænere foto prints. Prisforskellen er ikke så stor (ca 600 kr) og der følger lidt ekstra guf med i965'eren (mener det er en pakke papir og USB kabel). Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 07:36 |
1) Er der nogen, der har kendskab til "stand-alone" CD/DVD printere - altså printere hvis eneste formål her i livet er, at printe på CD/DVD? Enten inkjet eller thermo. 2) Findes der ikke laserprintere, der printer på CD/DVD? 3) Hvordan fungerer thermoprinterne egentlig? 4) Kan man - med en thermoprinter - printe et fuldt dækkende tryk, selvom der i forvejen er kodak-, TDK-, Verbatim- osv. tryk på? 5) Et alternativ til (4) - hvis man har en del CD'er i forvejen, der aldrig har fået en label - kunne være, hvis man anvender inkjet printer, at sætte en blank papirlabel på og så sætte den i en CD-printer (eller gøre det på den traditionelle måde, printe papiret først). |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Henrik_B
Bruger Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 08:22 |
Den Epson R300 som jeg har, den kan printe helt ind til det lille hul, og laver nogle meget flotte print. Bagefter får skiverne lige en gang Color Fix Spray, så bliver de helt glatte i overflade og ligner til forveksling en original skive.
Jeg skiftede fra papir labels til print på skiver, da det er meget nemmere og papirlabels skal sidde helt nøjagtig, for ikke at skiven får uligevægt. Og så ser det bedre ud med print direkte på skiver. |
|
MMJ741
Bruger Oprettet: 19-April-2004 Status: Offline Point: 82 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 09:32 |
Jeg har en laserprinter til at tage sig af sort/tekst-udskrifter, så det gør ikke så meget. Og når man ser på hvad farve (ikke) koster til Canon-printere (i forhold til f.eks. HP) så synes jeg det var oplagt at købe en Canon-printer. |
|
Thorvald
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 11:35 |
HP's geniale LightScribe er tilsyneladende lige på trapperne, så måske skulle man vente lidt med at købe en løsning til kommende CD/DVD labelling og bruge papirlabels til gamle CD'er. http://h41154.www4.hp.com/dk/news/releases/default.asp?Year= 2004&ID=428 Jeg tillader mig lige at tilføje et link: Redigeret af MichaelS |
|
Thorvald. |
|
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 13:22 |
Hej Baseman, er selv den (meget) lykkelige ejer af en i865. Hvor har du købt disse kopipatroner og synes du at kvaliteten er lige så god som ved de originale? Jeg har set at Nierle er begyndt at sælge patroner og det er ret billigt, men hvis det kan gøres billigere er det jo alletiders. Er der i øvrigt nogle som kan "løse" flg. diskussion? Mange hilsner, |
|
Mvh Maria
|
|
Kjeldbjerg
Super bruger Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Middelfart, DK Status: Offline Point: 257 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 13:49 |
Jeg køber kopipatroner til 25 kr stykket til min I865, og det kører bare uden problemer
|
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 14:05 |
Originale- og kopipatroner til mange printere kan købes billigt her: Jeg kender ikke selv firmaet. Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
Henrik_B
Bruger Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 16:27 |
Thorvald
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 16:43 |
Jeg køber også blækpatroner hos InkClub. Det foregår problemfrit.
|
|
Thorvald. |
|
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 16:58 |
Hej, takker for de mange svar. Jeg har kigget lidt på de forskellige steder og hvis jeg ellers har set rigtigt så er Printmore og Nierle vist de billigeste. Meeeen...det kommer vist an på hvor mange ml der er i hos Nierle og de andre steder, for hos Printmore står der 15 ml. ved kopipatronerne. Jeg er iøvrigt lidt i tvivl om de patroner hos Nierle er kopi eller org. Der står ganske vist 'kompatible', men hvis man så trykker på de patroner man skal bruge står der Canon som producent. Nogen ideer?? Mange hilsner, |
|
Mvh Maria
|
|
Baseman
Bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Sendt: 27-Juli-2004 kl. 17:48 |
Hej Maria Der var andre, der nåede at komme mig i forkøbet med et svar. Jeg har ind til nu kun prøvet at købe hos InkClub, og dét er da gået ganske glimrende. Om der er nogen, der er billigere, ved jeg ikke. Da blækpatroner til en Canon ikke indeholder printhoved og andre avancerede ting, som f.eks. til HP, kan jeg ikke se, at der kan være de store problemer i at købe kopi-blæk. Ud fra mine hidtidige erfaringer, synes jeg heller ikke at kunne se kvalitetsforskelle i print. Jeg har dog hørt, at HP (og sikkert også Canon og alle andre fabrikater) ikke ser med milde øjne på en printer, der bliver sendt til reparation, hvis den har kopi-patroner i ... og det uanset, hvad problemet ellers har været med printeren. |
|
Baseman in color
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |