|
Lad være at købe PS3 |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | |
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 09:31 |
Helt ærligt hvem fanden gider at sidde og spille PS2 spil, når man først har set kvaliteten af eksempelvis XBOX 360 og når PS3 kommer, så er man da fløjtende ligeglad med de gamle spi. Og man vil alligevel hænge på den gamle konsol, for de er ikke til at få solgt. (tro mig jeg prøver som en gal). Dernæst ser det ud til at PS3 bliver den første Blue-Ray maskine med de rette specs, blandt andet HDMI 1.3. Og så må man sige prisen er rimelig, man skal jo netop ikke se på den som spillekonsol isoleret, det er en multi-maskine for både spil i HD samt film i HD, og netop med nyeste HDMI version, som faktisk først de kommende HD-DVD og Blue-ray afspillere kan tilbyde. |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
renevk67
Bruger Oprettet: 05-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 148 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 09:32 |
Jeg vil nu hellere se en god film end spilde 5000 kr på en ps3. ;ine børn spiller mere end mig og det går de på vores gamle computer med windows 98. Men jeg gruer for den dag de vil have kraftigere grafik, bedre lyd o.l. Forhåbentlig er ps3erene nede i et normalt prisleje til den tid.
|
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think) |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 09:38 |
10 ting, der skal opfyldes før det kan betale sig at købe en PS3:
http://www.gamespot.com/features/6167180/index.html?tag=tops lot;title;5&om_act=convert&om_clk=topslot Jeg har alligevel bestilt en PS3 og overvejer at sælge min XB360. Dog kun for at købe denne igen, når den nye sorte version kommer med HDMI udgang, 120 GB harddisk, støjsvag m.v. - Jeg tror på rygterne. For mig har XBOX altid være den mest coole, og vil nok også altid være det - der er et eller andet hardcore-gaming over den, som Sony aldrig vil ramme. Redigeret af Skalle06 - 14-Marts-2007 kl. 10:39 |
|
Bruger udmeldt 9
-- Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 09:43 |
Folk har allerede ventet i snart et år på releasen, så mon ikke at japserne og USAnerne har brokket sig over de bugs, der nu måtte have været fra start? I øvrigt er det pudsigt at "alle" taler om enten Blu-ray eller HD-DVD...hvorfor ikke "både og"? Der er jo allerede præsenteret en afspiller, der kan æde begge formater, samt en skive med Blu-ray på den ene side og HD-DVD på den anden. Så jeg ville købe den spilenhed, der passede mig bedst nu. Og skulle det vise sig at blive "både og", så ville jeg købe en stand alone-afspiller til det andet format. Redigeret af Non-Desperado - 14-Marts-2007 kl. 09:44 |
|
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 10:01 |
1. jeg tror snare det bare er fanboys narrøve der kun lægger mærke til den journalistik som de selv vil. på gamespot har de fx lavet en artikel der hedder noget lign. "10 ting der kunne gøres bedre ved PS3 for at vi gad købe den", hvor de har spurgt 10 personer der arbejder indenfor brancen hvad de synes ville være den bedste ting sony kan ændre/gøre for at gøre ps3'en et mere attraktivt køb.. men selvfølgelig så er der nogle fanboys der snakker om at M$ har betalt gamespot for artiklen, jeg sammenligner dit punkt 1 med at du også kun omtaler det du er uenig med, som i dette tilfælde er artikler hvor folk faktisk godt kan lig ps3'en.. personligt synes jeg egentlig ikke den er overhyped, jeg læser flere negative artikler end jeg læser positive om ps3eren efterhånden.. (primært gentagelser om især software emulation) 2. ringe hardware? det er jo et stykke software du nævner jo det er trist at de besluttede sig for dette, men så er det sku heller ikke værre end at man gamer ps3 spil indtil at de får flere spil på listen.. personligt: jeg har ikke en ps2, jeg købte en xbox (ikke 360) fordi min bror, som dog ikke bor hjemme, allerede havde en ps2. så for mig personligt er det kun en bonus at den da kan spille (nogle) ps2 spil, regner med at bruge online listen og derefter få fat i final fantasy serien og mgs serien hvis/når de kan spilles :) 3. lol. sammenlignet med 360 og wii så synes jeg ikke der er noget at komme efter, jeg vil dog påpege at vægten er lidt vild.. jeg syntes at xbox(ikke 360..) vejet meget, men ps3'en er tungere 4. kommer fuldstændigt an på indiviet. hvis vi kun snakker europa så ja, sindsyg pris indeed.. men er det sonys skyld eller vores egen moms/skat/told/whatever love skyld? og det er faktisk et spørgsmål, jeg ved det ikke :) personligt~ jeg havde tænkt mig købe en ps3 når jeg tog til japan hvor den pt koster 3000,- (60gb, 2500,- for 20gb) men taget i betragtning at jeg ikke har nogle ps2, og meget gerne vil spille ff12 samt de andre ff spil, så vil jeg engang alligevel skulle betale godt 1000,- for en ps2. udover dette så vil jeg sku egentlig også gerne kunne gå ned i en butik og købe en blueray film hvis jeg har lyst istedet for at skulle importere dem hvergang... så for mig var der ikke meget at tænke over.. jeg elsker at spare penge men jeg havde muligheden for en japansk ps3+dansk ps2 til 4000,- og først efter sommer - eller - jeg kunne købe en dansk ps3 til 5450 med 1 spil + 1 blueray film hvor konsollen ca. så koster 5000,-. 1000,- forskel + så skal jeg ikke vente til efter sommer.. hmm og jeg har ikke mange udgifter så det er 2-3 ekstra vagter på mit deltidsarbejde, i'll survive :) 5. spil = læs reviews inden du køber, bugs/børnesygdomme = firmware opdateringer <3 konklusion, prisen er vild ja, men det kommer an på den indivuelle person.. om andre folk har råd til den kommer jo ikke dig ved, det er sonys problem. tænk på om prisen er for meget for dig istedet. for mig der handler det om 1000,- forskel(har bestemt mig jeg vil have en, fremtidige titler så som FF,mgs,assassins creed, osv vil jeg ikke gå klip af. er allerede gået klip af for meget på ps2'eren) som jeg har fundet ud af jeg gerne vil betale for at det bliver en EU ps3 hvor der er garanti på og som jeg kan få her den 23. marts :) ps sorry for den lange post, godt klaret til dem der kunne tygge sig igennem den edit: glemte at sige at jeg også gerne smider de ekstra penge pga sonys langtidsplaner (10 år før en ny PS), om dette selvfølgelig holder er en anden sag :) en fed ting ved ps3 som mange måske ikke ved så meget om: linux "systemet" http://www.gametrailers.com/ og se GDC 07 Yellow Dog Linux Interview, meget interessant Redigeret af nekolas - 14-Marts-2007 kl. 11:14 |
|
Bechman
Redaktionen Recordere.dk Teamet Oprettet: 17-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 12:26 |
For mig er det simpelt. Jeg vil bare ha den ps3 NU! Jeg gider ikke vente til den bliver billigere, til der kommer bedre spil eller noget som helst. Jeg har nydt at spille ps1 og ps2, nu kommer 3´eren og så skal jeg da bare nyde livet og have den med det samme. Livet er for kort til at vente. og 5500 er mange penge ja, men da der er tale om en spillemaskine der med tiden nok skal give de andre baghjul, den er et glimrende mediecenter plus den har blu-ray...jeg síger ps3 - JA TAK |
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 12:30 |
Tja tjo.. hvorfor jeg ikke køber en PS3: 1. Den er for dyr. 2. Spillene synes, at blive for dyre. 3. Den er BUTT-UGLY og grande efter min smag. 4. Den har ikke de spil jeg går efter. 5. SONY står bag.. godt nok ikke et argument der ville få lov, at bestemme hvis de 4 øverste punkter ikke var gældende, men det skal nu alligevel med. Hader SONY for deres markedsføring og jeg hader SONY for deres fanboys der udelukkende køber en PS3 fordi det er en.. ja Playstation.
Hvad jeg derimod nyder er min Wii... mage til gameplay skal man godt nok lede længe efter. Og så venter jeg på "min" Rev.2 af Xbox360 så jeg kan komme til, at nyde Forza Motorsport 2.
Kunne jeg i fremtiden finde på, at købe en PS3? Måske. Men prisen skal ned og spiludvalget til være til ikke, at overse. Og pt. er det hamrende nemt, at overse. Men skulle det ske, så bliver den godt nok gemt væk i et skab... nøj hvor det bløder i mine øjne at glo på den sorte pianolak sag.. yak :( |
|
pizzamandk
Bruger Oprettet: 21-Maj-2004 Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 13:18 |
Nå ja jeg glemte at tilføje et vigtigt punkt:
Sony fik mere eller mindre Lik-Sang lukket. Takket være det er der nu sat punktum for en god HK butik, hvorfra man havde kunnet købe andre PS3 versioner. Tænk, engang holdt jeg med Sony ...... Og Bechman, begrebet "Mediecenter" indbefatter at : 1 man kan optage og 2: man har en ordentlig mother af en harddisk, men hvad skal jeg med 60gb? Og jeg sværger at en PS3 ligner en halv kiste. Skal fanme ikke ha den ting i min stue. Dan Redigeret af pizzamandk - 14-Marts-2007 kl. 13:21 |
|
DaWizeGuy
Bruger Oprettet: 30-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 13:46 |
Jeg tror de er gået mere efter at lave en bombastisk overskrift end viderebringe saglige oplysninger. De tester en maskine med firmware version 1.50, hvor der kræves 1.60 for at aktivere bagudkompatibilitet. Derfor er det egentlig lidt af et mirakel, at et af spillene ville starte De seneste oplysninger jeg har vedr. bagudkompatibilitet er fra en event i UK, hvor en Sonyrepræsentant sagde, at op mod 1200 PS2 titler ville være bagudkompatible med firmware version 1.60. Altså . ca. 50% kompatibilitet, hvilket ikke er så dårligt. Eneste minus er, at opdateringen formentlig ikke er installeret på maskinen, men skal hentes online. Endelig er det vigtigt at få slået fast, at det kun er Emotion Engine (EE) som er fjernet fra PAL konsollen, hvorfor maskinen altså stadig har PS2'erens grafikkort Graphics Synthesizer (GS). Det burde alt andet lige gøre det noget nemmere at gøre maskinen kompatibel med PS2 spil, da man ikke skal emulere dens ganske komplekse arkitektur. Cell processoren er så fleksibel, at det ikke burde være uoverkommeligt at konstruere en emulator som har næsten 100% EE funktionalitet. For midt vedkommede er det største minus ved PS3 den manglende understøttelse af 720p ved Blu-Ray playback. Understøtter ens TV ikke 1080p skaleres der ned til 1080i eller 480p. Mvh Anders |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 16:36 |
Lukningen af Lik-Sang og det faktum at de har skræmt Play-Asia og Yes-Asia til at nægte at sælge PSP og PS3-ting til mig, er LANGT værre end alle de forfærdelige ting folk piver over Sony har lavet mht. håndteringen af PS3en generelt. Dérfor har jeg noget imod Sony lige nu. Jeg er fløjtende ligeglad med alle de 'løgne' der har været omkring PS3, som folk åbenbart går så frygtelig meget op i. I øvrigt kan du selv putte en større harddisk i PS3en. Det står forklaret i manualen hvordan du kan gøre det. |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 16:37 |
Nu skal der jo ikke skaleres fra 1080p til 1080i... |
|
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 16:40 |
"vigtigt punkt" ? det har jo nada med ps3'ens præstationer at gøre.. så det her handler altså mere om dit had til sony? lyder mere som fanboy snak.. som i dette tilfælde vel er anti-fanboy snak? :P hvad skal du med 60gb? proppe en anden harddisk i måske? der er ikke 'lås' eller specielt udviklet "ps3 only" harddiske.. |
|
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |