Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DaWizeGuy
Bruger
Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 19:25 |
Naiera skrev:
DaWizeGuy skrev:
For midt vedkommede er det største minus ved PS3 den manglende understøttelse af 720p ved Blu-Ray playback. Understøtter ens TV ikke 1080p skaleres der ned til 1080i eller 480p.
|
Nu skal der jo ikke skaleres fra 1080p til 1080i... |
Jeg lytter altid gerne til gode argumenter, men umiddelbart giver dette udsagn ikke mening.
For at gå fra 1080p til 1080i splittes signalet op i odd and even fields der hver vises 30 gange pr. sekund. Langt de fleste fladskærme kan ikke vise et interlaced signal, hvorfor odd and even fields må samles (deinterlaces) inden skærmen kan vise billedet. I det tilfælde er 1080i at betragte som 1920x540 hvilket umuligt kan være identisk med 1920x1080?
Mvh
Anders
|
|
pizzamandk
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2004
Point: 76
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:20 |
Altså...al den her snak vil ikke standse fanboys i at købe en PS3 og anti-fanboys i at disse Sony...selv har jeg i øjeblikket et Sony WEGA fjernsyn, Sony HDD optager, Sony videokamera, Sony PS2 og også et Sony Europe spil, tror jeg...kald mig lige anti-fanboy igen!
Men jeg er lige kommet fra et rejseforedrag og så er det nok mig der er ved at blive gammel, men jeg overvejer altså om de 5.500 ikke ville være bedre brugt på en rejse. Sommeren kommer!
Ha en god dag allesammen!
Dan
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:26 |
pizzamandk skrev:
Men jeg er lige kommet fra et rejseforedrag og så er det nok mig der er ved at blive gammel, men jeg overvejer altså om de 5.500 ikke ville være bedre brugt på en rejse. Sommeren kommer!
|
Det har du ret i, der lettes anker fra Mallorca den 12 Juni.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
ChiefHansen
Bruger
Oprettet: 20-December-2006
Point: 51
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:42 |
pizzamandk skrev:
...i hvert det første år..mage til hysteri skal man lede længe efter...
Her er mine kontante begrundelser for IKKE at smide penge ud på den:
1. OVERHYPET - Luderjournalistikken har kronede dage og Sony bruger medierne fuldt ud for at overhype deres maskine i kampen mod Microsoft og Nintendo.
2. RINGE HARDWARE - Software PS2 emulering og det er ligemeget om det skulle være nu eller senere - det er en bevidst feature nedprioritering, foruden at bestemte spil kører slet ikke.
3. GRIMHED - PS3 ligner i mine øjne et halvt kistelåg. Det er lige før man har lyst til at åbne den.
4. PRISEN - Man kan få en halv gaming-PC for en PS3 og så har man også en mus (utroligt at endnu er der ikke noget tilsvarende til konsoller). Eller man kunne også købe en rejse, eller 2 afbudsrejser til et varmt sted.
5. AL BEGYNDELSE ER SVÆR - ikke helt færdige spil, bugs i OS og andre børnesygdomme.
Mit forslag: spar pengene eller vent et stykke tid.
Dan
|
1. Hype har altid været til stede, når en ny konsol skulle lanceres. Sådan har det været med Nintendo, Microsoft og Sony - og sådan vil det altid være! Det ændre ikke på købsgrundlaget! 2. Der er du forkert på det. 'Out of the box' kan den ikke kører alle PS2 spil (dog de fleste PS spil) men efterhånden kommer der flere og flere til. Det var nøjagtig det samme som Xbox 360 i starten - der heller ikke understøttede så mange Xbox titler. Dertil er det et smart træk at gå fra hardware til egentlig emulation (software) da det er meget mere effektivt, og mulighederne for opskalering mm er større! 3. I mine øjne er den 100 gange mere eksklusiv og designmæssig mere lækker end eksempelvis Xbox 360 - jeg er træt af de mange apple design kopier! 4. Hvis du skal til at købe en HD afspiller til eksempelvis Xbox 360 (ja det er jo next gen), en trådløs router, kortlæser mm, så kommer du også op på samme prisniveau. Så den begrundelse holder heller ikke! 5. Igen vil det altid være sådan i starten. Nøjagtig det samme skete for Xbox 360 - bare i meget værre stil. Der var flere tilfælde med konsoller som gik i sort, overheatede osv. Så ærlig talt kan jeg ikke rigtig følge dig!? Synes bestemt PS3'en har lige så meget (og i mine øjne mere) at tilbyde end andre af de såkaldte next gen konsoller. Og så har konsollen et utroligt potentiale. Bare vent og se - der kommer utrolig mange spændende ting til PS3! ;) Edit: Og PS3'en kan sagtens bruges som media center, hvor du kan optage mm. Du skal bare bruge et specielt program (installeret på din PC) for at benytte dig at disse features!
Redigeret af ChiefHansen - 14-Marts-2007 kl. 22:45
|
|
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:42 |
pizzamandk skrev:
men jeg overvejer altså om de 5.500 ikke ville være bedre brugt på en rejse. Sommeren kommer!
|
kommer igen an på den individuelle person :P jeg er allerede i gang med at spare 20-25.000 sammen til en 6 ugers japan tur, fandt så ud af at jeg burde kunne have råd til ps3'en og stadig kunne spare det beløb sammen alligevel .. men even so.. en rejse til 5500 kan være et par uger et sted(hvor lang tid kommer vel an på hvor langt væk), hvorimod at ps3'en jo kan give meget længere tids underholdning hvor ferien er en 1 time thing.. jeg siger ikke man kun skal bruge alle sine penge på materielle ting og aldrig fx rejse, men det er alligevel stof til eftertanke.. personligt lægger jeg ofte mærke til hvordan mine venner og bekendte kaster med penge omkring sig på 2-3 gange druk om ugen og cafe mad hver dag, hvor jeg så begrænser mit forbrug til at jeg kan købe "langtids holdbar" ting så som ps3'en .. har sku fået købt en del ved at spare på "den måde"
pizzamandk skrev:
|
jo tak og i lige måde
|
|
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:46 |
pizzamandk skrev:
|
At rejse er at dø.
Redigeret af SJ - 14-Marts-2007 kl. 22:52
|
|
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:50 |
DaWizeGuy skrev:
For midt vedkommede er det største minus ved PS3 den manglende understøttelse af 720p ved Blu-Ray playback. Understøtter ens TV ikke 1080p skaleres der ned til 1080i eller 480p.
|
Mon ikke snart Sony får ordnet det med en ny firmware?
Redigeret af SJ - 14-Marts-2007 kl. 22:51
|
|
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 08:40 |
pizzamandk skrev:
Dan
|
Nu Pizzamand har så meget imod Sony og Ps3, så er det jo heldigt at ingen tvinger en til at købe den. Så rigtig god rejse... så spiller vi andre playstation i mellemtiden
|
|
DaWizeGuy
Bruger
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 09:57 |
SJ skrev:
DaWizeGuy skrev:
|
Mon ikke snart Sony får ordnet det med en ny firmware?
|
Jo. Måske er det allerede rettet i firmware 1.60 som bliver frigivet 23/3.
Mvh
Anders
|
|
JAP2
Ny bruger
Oprettet: 02-Maj-2006
Point: 10
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 10:21 |
Jeg må erkende at jeg er PC gamer, men jeg kunne godt finde på at skifte PCen ud med en PS3. Xbox 360 kan jeg ikke bruge til noget, fordi man er tvunget til at spille skydespil med deres joypad og når man er vandt til mus og tastatur er joypad sgu utilfredsstillende. Det kan godt være at en PS3 koster halvdelen af en gamerPC, men PS3en holder ca 5 år, og på de 5 år bruger jeg normalt ca 20000-30000 Kr. for at kunne spille de sidste nye spil så de ser godt ud.
Det spændende ved PS3 er at man kan snart få denne her
http://gear.ign.com/articles/769/769529p1.html
|
|
sebbe
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 18:46 |
det skulle vel ikke være helt skudt ved siden af vis man regner med at der kommer lignende mus og tastatur til 360?
|
|
DaWizeGuy
Bruger
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 19:52 |
sebbe skrev:
det skulle vel ikke være helt skudt ved siden af vis man regner med at der kommer lignende mus og tastatur til 360?
|
Der findes allerede en adapter som gør det muligt at anvende tastatur og mus med Xbox 360.
|
|