recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laggy "playback" i Premiere Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laggy "playback" i Premiere Pro

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 09:57
Jeg må se at tjekke DaVinci ud.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 10:00
det fås i 2 udgaver. en gratis version som ikke har så mange effekter og "kun" kan arbejde med op til 4K video. - og en Studio version som koster ca det samme som final cut på mac, og som har mulighed for masser af effekter og alt muligt.

det kan hentes gratis fra blackmagicdesign.com
De giver den del væk da de har fokus på kameraer og optage udstyr til den professionelle medieverden. Software delen er "bare" en niche for dem :-)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Long gob filer er bare noget snot.

Konverter dem eller rediger i proxy.



Interessant, hvorfor syns du Long-GOP er noget snot?Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 13:20
når vi nu er kravlet over i mere generel videoredigering, så er den her video faktisk ganske interessant. https://www.youtube.com/watch?v=WDgPZgKOHhs
resolve's understøttelse af nyeste teknologier i grafikkort som fx AI/tensor/vektor beregninger etc.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Skulle en Intel 660 ssd ikke kunne afvikle f.eks. 150Mbps selvom den næsten skulle være fyldt?

150Mbps 4K H264 er i den lidt højre ende, typisk er det 100mbps. eller laver.

Men 150Mbps er kun jo knap 19MB/s hvilket er ingen ting selv for en lidt ældre disk. Jeg har dog ingen erfaring med Intel ssd 660, men det lyder mærkeligt
Jeg er helt sikker på at den video som hives ind fra flere spor og som skal eksporteres vil presse Intel P660 til mere end hvad den kan levere.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis det er på eksterne diske f.eks. på farten der arbejdes på, så er det lidt forskelligt men det er typisk TB3 med NVME f.eks fra G Tech elle lacie m.fl.Smile
G Tech og Lacie, laver ikke SSD enheder, de tager et andet kendt eller ukendt mærke og smækker i en pæn kasse med Thunderbolt. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Skulle en Intel 660 ssd ikke kunne afvikle f.eks. 150Mbps selvom den næsten skulle være fyldt?

150Mbps 4K H264 er i den lidt højre ende, typisk er det 100mbps. eller laver.

Men 150Mbps er kun jo knap 19MB/s hvilket er ingen ting selv for en lidt ældre disk. Jeg har dog ingen erfaring med Intel ssd 660, men det lyder mærkeligt
Jeg er helt sikker på at den video som hives ind fra flere spor og som skal eksporteres vil presse Intel P660 til mere end hvad den kan levere.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis det er på eksterne diske f.eks. på farten der arbejdes på, så er det lidt forskelligt men det er typisk TB3 med NVME f.eks fra G Tech elle lacie m.fl.Smile
G Tech og Lacie, laver ikke SSD enheder, de tager et andet kendt eller ukendt mærke og smækker i en pæn kasse med Thunderbolt. Wink
Det er der vel ikke noget nyt i.......Wink er det ikke også sådan med maskinerneSmile


Redigeret af Potter - 12-September-2020 kl. 20:27
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Long gob filer er bare noget snot.




Næ.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Skulle en Intel 660 ssd ikke kunne afvikle f.eks. 150Mbps selvom den næsten skulle være fyldt?

150Mbps 4K H264 er i den lidt højre ende, typisk er det 100mbps. eller laver.

Men 150Mbps er kun jo knap 19MB/s hvilket er ingen ting selv for en lidt ældre disk. Jeg har dog ingen erfaring med Intel ssd 660, men det lyder mærkeligt
Jeg er helt sikker på at den video som hives ind fra flere spor og som skal eksporteres vil presse Intel P660 til mere end hvad den kan levere.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis det er på eksterne diske f.eks. på farten der arbejdes på, så er det lidt forskelligt men det er typisk TB3 med NVME f.eks fra G Tech elle lacie m.fl.Smile
G Tech og Lacie, laver ikke SSD enheder, de tager et andet kendt eller ukendt mærke og smækker i en pæn kasse med Thunderbolt. Wink
Det er der vel ikke noget nyt i.......Wink er det ikke også sådan med maskinerneSmile
Ikke i min verden... - Hvis jeg vælger en Samsung eller Intel enhed, så ved jeg hvad som er inden i.

Som trådstarter også skriver, så har han MSI GTX 2070 grafikkort, Intel P660 enhed osv. Han ved præcis hvad der er i maskinen, som han har samlet.

Hvis jeg vælger en eksempelvis en 2 TB Lacie Mobile SSD, så kommer den med 3 års garanti. Men enheden indeni er ofte en tilpasset Seagate Barracuda SSD, som normalt tilbyder 5 års garanti.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 13:00
I de sorte Lacie Rugged Pro jeg benytter sidder der firecuda i
I de Lacie Big Dock Pro jeg benytter sidder der ligeledes firecuda i
Om der er 3 eller 5 fem år garanti går jeg ikke op i, men jeg er nu ret sikker på at der faktisk var 5 års garanti på Lacie Dock Pro. 
På mine G Drive Pro er der i hverfald 5 års garanti, og der vist nok WD i.

Jeg går mere op i selve supporten bag hvis det fejlerWink

Det fede ved Lacie Rugged Pro, er at de er bagud kompatible med USB-CBig smile


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 13:27
Potter - Det er der en årsag til. Lacie ejes af Seagate som jo laver Firecuda diske. - Der er i dag et ekstremt begrænset antal producenter af SSD'ere og alm HDD. - næsten alle er købt op men brandnames er bibeholdt for at sikre "diversitet" i udvalget - selvom det på ingen måde er diverst. Fx ejes Hitachi storage af WD. (hgst.com går bare direkte til WD.com nu) og WD ejer også Sandisk.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Potter - Det er der en årsag til. Lacie ejes af Seagate som jo laver Firecuda diske. - Der er i dag et ekstremt begrænset antal producenter af SSD'ere og alm HDD. - næsten alle er købt op men brandnames er bibeholdt for at sikre "diversitet" i udvalget - selvom det på ingen måde er diverst. Fx ejes Hitachi storage af WD. (hgst.com går bare direkte til WD.com nu) og WD ejer også Sandisk.
Takker for info Claus, så meget havde jeg enlig ikke fuldt med.

Det skal bare virke, og det gør med Lacie og G-Tech og et par stykker mereSmile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Potter - Det er der en årsag til. Lacie ejes af Seagate som jo laver Firecuda diske. - Der er i dag et ekstremt begrænset antal producenter af SSD'ere og alm HDD. - næsten alle er købt op men brandnames er bibeholdt for at sikre "diversitet" i udvalget - selvom det på ingen måde er diverst. Fx ejes Hitachi storage af WD. (hgst.com går bare direkte til WD.com nu) og WD ejer også Sandisk.
Jeg mener nu det er lidt mere af en gråzone.

LaCie sætter en disk fra et "andet" mærke i deres kabinetter og fjerner 2 af de 5 års produktgaranti imod fabrikationsfejl. Det kan godt være at Seagate købte LaCie 2012, men det er ikke noget man lægger mærke til. Det er stadig det franske d2 firma under hjelmen, som laver den samme slags ting.
De har altid været et mærkeligt firma, som fra dag 1 lukrere på uvidenhed blandt deres købere.
I Macintosh dagene solgte de interne Quantum SCSI harddiske til overpriser, fordi man ikke vidste at en SCSI disk er en SCSI disk, selvom den skulle sættes i en Apple maskine.

Tager men en masse af de andre producenter, så er det rigtigt at Hitachi storage eksempelvis er købt af WD. Men der er stadig forskel på Hitachi drev og WD drev, som om det var 2 forskellige firmaer.

Ved introduktionen af SSD har hele harddisk branchen fået trukket tæppet væk under sig og lagt det under chip-producenterne.
Det er lidt ligesom telefonbogs trykkerierne, som ikke kan gøre meget andet end at lægge sig på rygge og dø. Om 10 år er der måske slet ikke nogen harddiske tilbage som vi kender dem og alt deres teknologi lagt i graven.

Forhåbentligt går det endnu hurtigere med forbrændingsmotoren på bilerne, da det vil gavne miljøet meget. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu