|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() Sendt: 08-Januar-2010 kl. 17:15 |
Hej
Når jeg kopierer mine film til min NAS kan jeg vælge Landekode, men er der nogle film hvor det vil være en fordel at vælge eks. USA frem for Europa?
Har ladet mig fortælle at Gladiator har bedre lyd hvis man har en landekode 1?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Regionskoder er opfundet af producenterne, således, at man i teorien ikke skal kunne købe film i andre regioner og bruge filmene i den Region man bor i, men det kan man jo som bekendt godt. Så det er det eneste de koder er til.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg mener i øvrigt ikke at der kan være virksomme regionskoder på en DVD [ISO] når CSS fjernes (DVDen "rippes").
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er der nødvendigvis heller ikke, bruges Any DVD til at fjerne kopieringssikringen så kan man med den pålægge en anden Regionskode, eller som oftest (Default) er den på 0 (Alle).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Når jeg sætter skiven i, kan jeg vælge hvilken kode jeg vil bruge, og med oplysningen om at på Gladiator f.eks. med en Region 1 DVD ville der være noget han kaldte eminent DTS-ES lyd, hvad det så går ud på?
Forøvrigt også Terminator 2 i region 1.
Er der forresten også nogen der kan fortælle fordelene ved at lave ISO af film i stedet for bare at have dem i VIDEO_TS foldere? Redigeret af justrace - 09-Januar-2010 kl. 00:16 |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
fordi man få eny DVD til af lave ragion om så bliver filmen jo ikke lige pluslig en anden film med anet lydsport der kan dog være forskel på filmne biletkvalitet og lyd fra forkslige udgaver ![]() og fordlen med mape og iso er af iso er der en fil vilket mig bekent er nåvendig for af tilføre den til en movie juckbox iverfal YAMJ |
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke softwaren der laver filmen om, jeg bliver i starten spurgt om hvilken Region filmen er.
Jo, men jeg syntes bare der er flere herinde der bruger ISO selvom deres afspillere understøtter mappestruktur? Derfor kunne der jo godt ske at være en fordel ved ISO som jeg ikke har fundet endnu?
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
ja jeg kan afspile både iso og foler af både blu ray og dvd jo ![]() ![]() men fatter ikke lige det du spøre til med region koden der er forksle som du selv er inde på fra de forsklile film da selskaberne nolge gange vælger det men vis din film er ragion 1 så afspiler du den vil bare som ragion 1 eller laver ragion koden om / fjerner eller hvad er det du spøre til ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det var fordi jeg har ladet mig fortælle at der er bedre lyd på nogle film med anden region end eks. 2 - Europa.
|
|
![]() |
|
![]() |
det er ikke kun lyd det er også billedet prøv af gå ind på www.dahf.dk og læs lidt der inde der er en mase debat om film også vilke udgaver man skal købe ![]() Redigeret af tobiasl - 09-Januar-2010 kl. 07:56 |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen så havde han jo ret, men hvad er forskellen på DTS og DTS-ES som han kaldte det?
|
|
![]() |
|
![]() |
er ikke inde i alt det lyd noget faktis ser jeg enu mine film kun med DTS ![]() ![]() Redigeret af tobiasl - 09-Januar-2010 kl. 12:09 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |