recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langkilde Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langkilde Bio

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 09:26
Opdatering til indstilling af Peak Limiter på Behringer DSP:

I følge post på avsforum, så bruges load settting ikke til andet end at vise limit (rms) og har ikke noget at gøre med hvad der forgår i limit kredsløbet. Derfor kan man sætte load til hvad man vil, så længe at man manuelt beregner og sætter PV rigtigt.

Eksemplet viser 3 stk 4 ohm shakers i serie (12 ohm total). Hver shaker har en limit på 50W rms (Toalt limit 150W rms)

PV er peak voltage og det omregnes til Vrms. Limit er derfor W rms.




Redigeret af Eeyore - 24-September-2020 kl. 09:43
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Og så et tillægsspørgsmål.
Kunne man fx. bruge den her https://www.dba.dk/effektforstaerker-nad-2100/id-1070309924/ til at ryste mås med?
Teknisk set skal den drive det der ryster måsen, men I forstå hvad jeg mener Embarrassed

Desværre har den ikke mulighed for at sætte low pass filter og den er simpelthen nødvendig for ellers vil shakeren ryste vil alle frekvenser - også når folk snakker. 

Der vil sandsynligvis være mulighed for deling/lowpass filter/crossover i din receiver men jeg tror at det vil give problemer for sætter du f.eks dit crossover ved 40hz så tror receiver at shakerne spiller lyd fra 40hz og ned og så vil den tvinge dine fronter til at spille ned til 40hz. Og det er ikke sikkert de kan det eller det vil måske ikke være optimalt for din lyd.

Nu skal jeg snart selv til at eksperimentere, så jeg finder ud af hvor jeg vil sætte min. Men det bliver nok omkring 40hz antager jeg så den kun vibrerer når de helt subsoniske frekvenser bliver afspillet.

Alternativt kan du sætte en minidsp efter en forstærker som denne. Men så er du også oppe i en pris som den Eeyore forslår så den ville jeg også gå efter. Faktisk er det stort set samme forstærker jeg har, min er bare den gamle model og et nummer større. Jeg har skiftet blæseren ud med en computerblæser af god kvalitet så jeg hører den ikke.

Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Opdatering til indstilling af Peak Limiter på Behringer DSP:

I følge post på avsforum, så bruges load settting ikke til andet end at vise limit (rms) og har ikke noget at gøre med hvad der forgår i limit kredsløbet. Derfor kan man sætte load til hvad man vil, så længe at man manuelt beregner og sætter PV rigtigt.

Eksemplet viser 3 stk 4 ohm shakers i serie (12 ohm total). Hver shaker har en limit på 50W rms (Toalt limit 150W rms)

PV er peak voltage og det omregnes til Vrms. Limit er derfor W rms.



DU er en guttermandClap


Redigeret af Berdel - 24-September-2020 kl. 10:23
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 18:13
Uha det bliver teknisk.
Jeg er god til Ikea møbler. Men der er jo heller ikke så meget elektronik i Embarrassed
Men der kommer nok en vejledning med tegninger og billeder - hvis jeg venter længe nok Thumbs Up
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 10:08
Så fik jeg mine installeret.

Jeg har opdateret min tråd med erfaringer herom


Jeg endte med at have en tilovers så hvis du kan bruge den så giv lyd



Redigeret af Berdel - 28-September-2020 kl. 10:13
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 21:39
Nå men vi skal også videre med lidt anden Bio opgradering.

Shakers er lagt lidt på hylden mens vi gør klar til UHD.

Har lige erhvervet mig et nyt Elite Saker tab-tension 110” (16:9) lærred.
Det var simpelt hen det største der kunne være i biffen.

Det er lige at den “gamle” benQ kan fylde det i den afstand den hænger.
Men holdda fast en forskel. Det er vel ca. 40cm bredere end det gamle. 
Så fra ca. 85” til 105” sådan ca. Det kan mærkes. 
Det giver på en eller anden måde mere bio følelse Embarrassed

So - Size do matter LOL

Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2020 kl. 11:21
Godt så. Jeg faldt i og købte et par shakers.
Det er så netop 4ohms.

Har jeg forstået det rigtigt når jeg "læser" at to i serie giver 8ohm som er bedre end 2 parallel som giver 2ohm?
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 11:05
Ved at planlægge opgraderingen af min projektor.
Den skal lidt længere tilbage og monteres anderledes.
Og kom så i tanke om at jeg her på forum så byggeriet af en "projektor støj/støv kasse".
Men om jeg kan finde det igen Cry
Nogen der vil vedkende sig byggeriet eller ved hvor det kan findes?
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 11:41
KENDER IKKE NOGET TIL DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

KENDER IKKE NOGET TIL DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Man må ikke lyve på nettet Angry Det har jeg selv læst på en hjæmmesiden engang Embarrassed

Men tak alligevel Clap Vil straks nærstudere Tongue
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 12:05
God fornøjelse. Den er langt fra perfekt, og jeg leger faktisk med tanken om at lave en ny i nær fremtid - måske et vinterprojekt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu