recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Langsom" Google Wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Langsom" Google Wifi

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 09:03
+1 til forslaget om kabling mellem enhederne, såfremt det er muligt.

Det har helt sikkert noget med huset at gøre, at det er fuldmuret. At rykke lidt rundt på enhederne er nok det bedste du kan gøre, såfremt kabling ikke er muligt. 

Dog, hvis du har 90 m/bit stabilt på de fleste af dine enheder, også når der er flere på, så vil jeg mene, at G-wifi leverer optimalt. 
Skal selvfølgelig ikke gøre mig til dommer over jeres behov, kan blot sige, at jeg ikke har behov for mere data på min mobile enheder, så her er stabiliteten vigtigere.

Go' fornøjelse med fintuningen :-)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Per S Per S skrev:

ja nu bliver det vist lidt pinligt…
For det viser sig at hvis jeg stiller mig i bryggerset hvor den kablede enhed er, kan jeg faktisk trække 300mbit igennem til telefonen. Går jeg bare ud i køkkenet, med 1 væg imellem, er hastigheden knap 90. Så jeg skal ud og eksperimentere med placeringen af den 2 andre punkter, for det må være fordelingen i huset det er galt med. Evt et eller to ekstra enheder. Synes bare 3 burde være nok til 144 m2. 

Måske spiller det ind at huset er fuldmuret?

Jeg prøver at flytte på dem i morgen  
Tak for inputs 👍


Tro mere at du skal eksperimentere med placeringen af den kablede enhed.
Til top
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 20:54
nu har jeg fået kablet en mere, så der er 2 kablede enheder og en der er trådløs. 
Det har hjulpet en del og jeg kommer tæt på Max hastighed når jeg er tæt på de to enheder. 
Når det er den sidste og trådløse enhed der er tættest på, kan jeg ikke trække mere end de ca 90 mbit, så der er i hvert fald stor forskel på hvad de yder, om de er kablet eller ej. Jeg har ikke mulighed for at få kabel på andre steder end de to. 

Prøvede faktisk at nøjes med kun to enheder, det er lige før det præsterer bedre, fordi den sidste enhed ikke bliver en begrænsning. Dog lidt tynd dækning i den ene ende af huset. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 23:00
Dette er faktisk en spændene tråd.

Mange tror at bare man køber et mesh system så får man godt wifi. Selv mange nybyggere dropper de fysiske kabler for mesh løser jo problemet.

Nej et par fysiske kabler løser problemet, så kan man tilføje et mesh system eller et alm setup med accesspunkter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Per S Per S skrev:

jSynes bare 3 burde være nok til 144 m2.


Ja, det burde det.

Jeg har et enkelt accesspunkt i vores 120 m2 hus (80 i underetagen og 40 ovenpå), hvilket giver fin dækning i hele huset. Alle vægge er af mursten.

I vaskehuset i bagenden af (træ) garagen hænger Accesspunkt nummer to og til sammen dækker de 600 m2 grund!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu