|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Og hvorfor alverden er der overhoved raid 0 på sådan et skod produkt?, harddiskene kan jo køre dobbelt så hurtigt som dens maximale ydeevne uden raid.. haha dam det er sku næsten til at dø af grin af.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Du kan vel få den byttet til en 259'er? Mener 459'er :)
Redigeret af justrace - 15-Januar-2010 kl. 19:06 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde ikke regnet med at et produkt som primært er beregnet som filserver, og til overførsel kunne være så LANGSOM.
Fejlen er uden tvivl min egen, men det her havde jeg godt nok ikke regnet med..
Strømforbrug er ikke alt, Min gamle HTPC bruger 3 watt i standby, en 459 bruger 19W???? en almindelig HTPC bruger måske 50Watt ved normalt brug, hvor en 459 bruger 38??, og det er ikke en ION htpc jeg taler om, der kommer forbruget sikkert ned på det samme som den 459. men bygger man den selv koster den under det halve..
problemet ligger nok i at jeg slet ikke skal bruge alle de ting en færdig NAS kan, den skal være Filserver, og det er stort set det hele..
|
|
![]() |
|
![]() |
Synes det er underligt de ikke har valgt WOL istedet, altså på 410, ved godt det er en billigere model end de dyrere, men for 2800 kr, kan man få en færdig HTPC med ION chipsæt, trådløst lan, harddisk, DVDdrev og remote.. så at kalde 410 for "billigt" ved jeg nu ikke helt..
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Sammenlignet med andre NAS i samme kvalitetsopbygning og features osv. så er den billig.
En 459 koster altså det dobbelte, og havde jeg dem lige i baglommen, varede det ikke længe før de var kastet efter en, ok måske en 659'r.
Måske strømforbruget kunne betale den?
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() |
Kræver WOL noget specielt eller skal man blot forsøge at læse/skrive på et drev på NAS'en ? Hvis det kræver anden aktivitet at få den igang, er det da noget forfærdeligt skrammel og i praksis ikke brugbart... |
|
![]() |
|
![]() |
WOL er en forkortelse af "Wake On Lan". :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Andre end mig der mistænker leverandørerne af test-materiel for at efterlade lidt blå tobak, for at få en positiv test?
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er det her Mobo der sidder i 459.. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=716288
Så mangler man bare et kabinet, ram, psu og raid controller. det kan vel ikke blive mere end 2000-2500 kr ialt.. det er fristende og prøve
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det var pokkers, er der lydkort i 459?
Mangler der ikke et netkort?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |