recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLangsom NAS

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 18:57
Og hvorfor alverden er der overhoved raid 0 på sådan et skod produkt?, harddiskene kan jo køre dobbelt så hurtigt som dens maximale ydeevne uden raid.. haha dam det er sku næsten til at dø af grin af.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 19:03
Du kan vel få den byttet til en 259'er?  Mener 459'er :)

Redigeret af justrace - 15-Januar-2010 kl. 19:06
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Du kan vel få den byttet til en 259'er?  Mener 459'er :)
Smed æsken ud forleden dag, så kan nok ikke returnere den.. men selvom jeg kunne, så ville jeg ikke købe en 439 eller 459, det er priserne for høje til. Nææ hvis jeg kan komme af med den her klods bliver det selvbyg istedet, Sjældent har jeg været mere skuffet over et produkt Cry
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Kære Pizzabager,

Du har fået hvad du har betalt for. Jeg forstår ikke at du kan gå så galt i byen, da du var med i debatten om hvilken NAs man skulle vælge.... Hvis ydelse er så vigtig for dig, hvorfor pokker købte du så ikke en 219P som testet her på sitet? den står i 2200,- Du skriver jo at du alligevel kun bruger 2 drev. Og nej, tror mig, det er IKKE muligt at bygge en DIY NAS med samme performance og features som QNAP, sig til når du har banket noget sammen der slår en x59'er i samme strømforbrug, så kommer jeg med balloner og sodavand LOL

Har betalt 2800 kr for den, så Nej mener bestemt ikke jeg har fået hvad jeg har betalt for, min 4 år gamle HTPC, overføre med 80MB/sek uden problemer, hvis jeg skulle sælge den idag kunne jeg næppe få mere end 1000 kr for den. men den kan sjovt nok en masse ting en NAS ikke kan..

Jeg havde ikke regnet med at et produkt som primært er beregnet som filserver, og til overførsel kunne være så LANGSOM.

Fejlen er uden tvivl min egen, men det her havde jeg godt nok ikke regnet med..

Strømforbrug er ikke alt, Min gamle HTPC bruger 3 watt i standby, en 459 bruger 19W???? en almindelig HTPC bruger måske 50Watt ved normalt brug, hvor en 459 bruger 38??, og det er ikke en ION htpc jeg taler om, der kommer forbruget sikkert ned på det samme som den 459. men bygger man den selv koster den under det halve..

problemet ligger nok i at jeg slet ikke skal bruge alle de ting en færdig NAS kan, den skal være Filserver, og det er stort set det hele..
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 20:40

En 459'er bruger under 1W og kan vækkes via WOL, den bruger ikke 19W, det er i idle, dvs. full power men med diskene i suspend/sleep. Lær lige at adskil tingene fra hinanden.

Synes også 19W lød mystisk, kan dog ikke forstå hvorfor man ikke bare Bruger WOL, når jeg trykker på NAS, til jeg kan komme ind i den går der ca 5 sek, og Min HTPC bruger også ca 5 sek på at starte fra standby.

Synes det er underligt de ikke har valgt WOL istedet, altså på 410, ved godt det er en billigere model end de dyrere, men for 2800 kr, kan man få en færdig HTPC med ION chipsæt, trådløst lan, harddisk, DVDdrev og remote.. så at kalde 410 for "billigt" ved jeg nu ikke helt..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 21:55
Sammenlignet med andre NAS i samme kvalitetsopbygning og features osv. så er den billig.
En 459 koster altså det dobbelte, og havde jeg dem lige i baglommen, varede det ikke længe før de var kastet efter en, ok måske en 659'r.

Måske strømforbruget kunne betale den?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:23

En 459'er bruger under 1W og kan vækkes via WOL, den bruger ikke 19W, det er i idle, dvs. full power men med diskene i suspend/sleep. Lær lige at adskil tingene fra hinanden.

Kræver WOL noget specielt eller skal man blot forsøge at læse/skrive på et drev på NAS'en ?
Hvis det kræver anden aktivitet at få den igang, er det da noget forfærdeligt skrammel og i praksis ikke brugbart...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:33
WOL er en forkortelse af "Wake On Lan". :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:53
Andre end mig der mistænker leverandørerne af test-materiel for at efterlade lidt blå tobak, for at få en positiv test?

Censored
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:56
Det er det her Mobo der sidder i 459.. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=716288
Så mangler man bare et kabinet, ram, psu og raid controller. det kan vel ikke blive mere end 2000-2500 kr ialt.. det er fristende og prøve Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 01:03
Det var pokkers, er der lydkort i 459?
Mangler der ikke et netkort?

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 01:11
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det var pokkers, er der lydkort i 459?
Mangler der ikke et netkort?

hehe siger ikke det er nøjagtig magen til, Qnap har jo nok fået lavet noget specielt til dem, men CPU og chipsæt kan du godt regne med er det samme :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu