recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLangsom NAS

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Uha, samlet er jeg vel oppe på +80TB datakapacitet.

Shocked
Til sammenligning kan jeg fortælle, at data i KMD for alle kommuner i forbindelse med strukturreformen blev opgjort til 50 TB.
Det er sgu noget af et lager, du harLOL
Venligst
Søren

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:02
KMD gav os endda nogle kopper med påskriften "Jeg har været med til at flytte 50 TeraByte.
Jeg kan i øvrigt huske, at min søster lavede noget datawarehouse for TDC for nogle år tilbage. Der talte hun med i ærefrygt i stemmen om, at de havde 14-15 TB teledata gemt.
Som tiden dog går Sleepy

Venligst
Søren
Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 18:29
Interessant tråd !
Jeg har lige aflivet min gamle "Athlon" server med Raid, jeg "kom til" at se hvor meget strøm den egentlig sluger, jesus!

Så nu er der en QNAP TS459 Pro Turbo klar til mig i morgen fra shg, glæder mig ;)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 18:41
Hvordan har du gjort det, når de ikke har haft dem på lager endnu?
Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 19:17
De bestilles først når de får en bestilling, jeg bestilte et Samsung 58B855 samtidig, det fungerer på samme måde.
Jeg bestilte i forgårs, idag fik jeg melding om at begge dele var klar til afhentning
(jeg vil ikke tiltro postvæsenet et 58" plasma Wink )

Redigeret af cgroen - 21-Januar-2010 kl. 19:17
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 19:26

Helt ok, det burde jeg have tænk på selv, da jeg er storkunde da de nærmes ligger i "baghaven".

PostDK og UPS skal heller ikke have med mine ting at gøre hvis der er andre muligheder.
Kender desværre alt for godt til deres behandling af pakker.
Til top
phazeone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Februar-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 16:18
Hej, 

Jeg har læst tråden med spænding. Jeg er stor Qnap fan - men samtidig indehaver af en Areca Raid-controller, som er baseret på PCIExpress. 

Jeg vil gerne afdække om jeg skal købe en ready-to-run Qnap 4x9 - eller om jeg skal købe et Atom baseret bundkort med PCIExpress og prøve at skrue en NAS-like PC sammen selv i et gammelt kabinet jeg har stående. Lav støj eller størrelse er ikke relevant hos mig pga fysiske forhold. Kun etableringsomkostninger i forhold til bedste løsning og løbende omkostninger til strøm.

Strømforbruget af bundkortet er omtrent 20 watt, controlleren bruger iflg. en teknisk spec jeg har fundet 6 watt - dertil kommer der evt. energitab i en strømforsyning og et par stænger ram.

Okay, der er kun 1 gbps port - men jeg betragter mig heller ikke som deltager i konkurrencen om en DIY løsning der kan slå Qnap. Blot endnu een med et storage behov som går op i watt-forbrug ved 24 timers drift. Og så er jeg jyde, og da jeg allerede har en raid controller til 2-3.000+ DKK i værdi er jeg af økonimske spørgsmål nødt til at afklare om en DIY løsning inkl. min controller kan matche en Qnap hvor raid-kortet istedet sælges eller pakkes væk.

Nogen kommentarer? :-)

Hilsen
P

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu