recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 22:14
Godt spørgsmål. Det ved jeg faktisk ikke. Det må jeg prøve i morgen.

Har undersøgt nærmere med jumbo frames. Der er ikke en sådan setting under AP mode, som jeg har den i.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 23:33
Hvordan er de to routere koblet sammen (hvilke porte)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan er de to routere koblet sammen (hvilke porte)?

Klaus

De er koblet sammen via LAN -> LAN port.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 12:53
Nu benytter du ikke et af de der billige netkabler, et sted i din installation, hvor der kun er 4 kommertråde (2par)? For så er du kun på 100 mbit, som giver ca 11 MB/sek.

Til gigabit-forbindelser skal man benytte "cat 6" kabler, men cat5e kan i nødstilfælde benyttes.

Jeg har selv oplevet 20 MB/sek forskel ved skift fra billigt Cat5e til Cat6, på et 20 meters patchkabel...
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 12:57
Er med på en lytter ( har fået byttet CG3000 til en Netgear C6250 - mere liv på WiFi efterfølgende )
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af brafi brafi skrev:

Til gigabit-forbindelser skal man benytte "cat 6" kabler, men cat5e kan i nødstilfælde benyttes.

VÅS Angry

Cat5e overholder 1000BASE-T specifikationen og kan derfor uden problemer benyttes til Gigabit Ethernet og IKKE kun i nødstilfælde som brafi beskriver.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 13:28
Kablerne er ikke problemet, som skrevet tidligere i tråden.

Alle kabler er testet uden om Asus routeren direkte i CG3000 og giver en overførelses hastighed på 70 - 80 MB/s.

Men når jeg kommer hjem i dag, vil jeg prøve med bærbar og NAS begge i Asus routeren og se hvad det giver.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 19:44
Okay, så fik jeg prøvet med NAS og mediacenter i Asus routeren. Det giver så en overførelses hastighed på cirka 80 MB/s.

Samlet sammen:

Synology -> Kabel -> YouSee Netgear CG3000 -> Kabel -> Asus RT-AC66U -> Kabel -> Bærbar PC (Mediacenter) = Cirka 11 MB/s

Synology -> Kabel -> YouSee Netgear CG3000 -> Kabel -> Mediacenter = Cirka 80 MB/s

Synology -> Kabel -> Asus RT-AC66U -> Kabel -> Mediacenter = Cirka 80 MB/s

Alle kabler kontrolleret og er okay.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Det kan ikke passe, at NAS og klient/mediacenter absolut skal være i samme router for at det fungere optimalt. Det fjerner en del af pointen med en NAS. Så kunne jeg næsten lige så godt bruge en USB harddisk.


In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 20:35
Lyder mystisk. Når du kobler routerne sammen lan-lan, lyser link-lysdioden på CG3000 for den brugte port så orange (100Mbit/s) eller grøn (1Gbit/s)?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 21:08
Den brugte port på CG3000 hvor Asus routeren er sat i lyser orange. Det må jo så betyde 100 Mbit/s.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 22:11
af ren og skær nysgerrighed. Hvorfor i himlens navn 2 routere? hvis det er for at få flere porte så køb dog en billig 5/8-ports gigabit switch. Man er dømt til at få problemer når man kobler 2 routere sammen. der må generelt kun være 1 fungerende router i et netværk. Alle de funktioner der er tændt må kun komme 1 sted fra.

Hvis det er for at få en bedre kvalitetsrouter end ISP'ens egen router, så må den anden kun bruges til en ting, nemlig at fungere som bro til asus'en, der må ikke sidde noget andet på den. (gør jeg selv for at undgå den absolutte crap zyxel router som fullrate stiller til rådighed.

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Den brugte port på CG3000 hvor Asus routeren er sat i lyser orange. Det må jo så betyde 100 Mbit/s.


Yep, det er problemet. Switchene i de to routere forhandler ikke korrekt hastighed mellem sig. Har du prøvet forskellige kabler mellem routerne og prøvet forskellige porte? Du skal ha' grønt lys i stedet, det si'r næsten sig selv

Redigeret af huntiedk - 11-Juni-2015 kl. 23:27
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu