recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langt hdmi kabel på 15 meter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langt hdmi kabel på 15 meter?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 01:41
Nu koster det kabel, jeg selv kører med jo kun 159 kr., og der er ingen problemer, selv ved blu rays. At de skriver andet ved lange længder, er jo kun fordi, de ikke garanterer mere, så lad det komme an på en prøve. Hvis det virker, virker det!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 02:11
Jeg gad ikke have noget pis med mit 12m HDMI-kabel, så jeg smed altså 1400,- for et fra AudioQuest. Det virker selvfølgelig som det skal
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 12:58
Jeg havde også problemer med de billige kabler til min projektor, så jeg forstår ikke folk siger de billige er gode nok og hdmi er hdmi, mit virket først da jeg købte et Clicktronic kabel som ikke er de helt dyre,men et godt blødt kabel , f.eks købte jeg engang et könig kabel og de er alt for stive.

Jeg vil anbefale et kvalitet kabel, hvorfor også måske have en flaskehals, hvis f.eks du har en god projektor, et godt lærred, anlæg osv. Skal kablet så være flaskehalsen ? Ikke i min verden.   

Hilsen Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:00
Glemte lige at sige at jeg mener det betyder noget over lange træk, hvis f.eks kun 1 meter tror jeg næppe det har stor betydning.
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Jeg havde også problemer med de billige kabler til min projektor, så jeg forstår ikke folk siger de billige er gode nok og hdmi er hdmi (...)

Sådan er det med HDMI. Nogle virker ved lange træk, og andre gør ikke. Skal man mure kablet inde, eller lavet noget andet permanent med det, så bør det selvfølgelig være af den dyrere variant, og testet med op til 1080p/60 personligt. Man kan ikke bare gå efter hvad fabrikanten påstår.

Om kablet koster 400,- eller 1400,- gør ikke den store forskel i mit setup. Jeg skal kun have det op i en kabelbakke, men jeg er glad for at det bare virker.

Det er i øvrigt det førnævnte AudioQuest Pearl, bare i hvid.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Jeg havde også problemer med de billige kabler til min projektor, så jeg forstår ikke folk siger de billige er gode nok og hdmi er hdmi (...)

Sådan er det med HDMI. Nogle virker ved lange træk, og andre gør ikke. Skal man mure kablet inde, eller lavet noget andet permanent med det, så bør det selvfølgelig være af den dyrere variant, og testet med op til 1080p/60 personligt. Man kan ikke bare gå efter hvad fabrikanten påstår.

Om kablet koster 400,- eller 1400,- gør ikke den store forskel i mit setup. Jeg skal kun have det op i en kabelbakke, men jeg er glad for at det bare virker.

Det er i øvrigt det førnævnte AudioQuest Pearl, bare i hvid.

Nu kan man jo teste det inden man mure det inde ?

Køb dog det nævnte fra Harald Nyborg, sæt det til virker det, så træk kablet hvor det skal være ellers returner kablet.

Men hvis man føler sig mere sikker ved at købe et kabel som koster mere, så køb sådan et.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nu kan man jo teste det inden man mure det inde?

Det kan man jo, men hvis det er noget billigt lort, så er der ingen garanti for at det holder. Det kan man nok meget bedre regne med, når det koster lidt mere end en tier per meter.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:46
Nu er kabler jo der, hvor der er absolut mest avance, så mange af de dyrere kabler er blot navnet, du betaler for...
Jeg kender selv en importør af et af de store kendte navne. Hvad de giver for dem, er en lille brøkdel af, hvad de sælges for i butikken...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 13:57
Mit Pearl er i hvert fald bygget bedre end alle de, mange, andre HDMI-kabler jeg har. Det er utroligt kraftigt, men alligevel er det til at arbejde med, ulig f.eks. det Supra jeg har, som er utroligt stift og ville give anledning til hovedpine, hvis det skulle trækkes over 10-15m.

AudioQuest ér dyrt, og det er også fint med mig at butikken tjener nogle penge på mine indkøb et eller andet sted i kæden

Redigeret af Naiera - 23-December-2012 kl. 13:59
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 17:24
Efter flere installationer ved jeg, at Supra HDMI-kabler ALTID fungerer, i 10, 12 og 15 meter installationer! Der er ingen pis der.

M.h.t. Aydioquest, så er de seriøse i den henseende, at jo længere kablet er, desto tykkere (bedre skærmet) er det også! Det gælder uanset prisen.

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 08:26
Logikken i at fordi avancen er høj på kabler så betaler man bare for navnet, holder ikke. Det vil sige, ikke altid i hvert fald. Den procentvise avance på billige kabler er som regel mindst lige så høj som på dyre kabler. Det er ikke avancen der er forskellen, der ER væsentlige forskelle i kvaliteten af kablerne. Men høj pris er ikke i sig selv en garanti. Der findes dyre kabler der er endnu ringere end de billigste, men der findes ikke discount kabler af samme kvalitet som de bedste mærkevarer.

Om man så får noget ud af den højere kvalitet i praksis, afhænger af omstændighederne. Men det er ikke så enkelt som folk gør det til, jeg har ofte haft kunder med periodiske fejl, som har skyldtes kablet (også på 1 meters kabler). Det kan koste mange timers fejlsøgning, hvis man tror det ikke kan være kablet. Og jeg har f.eks. Oplevet en med et kabel der virkede når det lå på gulvet, men ikke når det var trukket hen over loftet (ved siden af strømkabler). Noget af det man betaler ekstra for på mærkevarer, er for at slippe for tvivlen.

En anden ting er at det man betaler for i et mærke, er konsistens. Mange af de billige mærker er såkaldte handelsmærker, som sættes på det kabel der tilfældigvis var billigst i Kina i dén måned. Dvs hvis du har en god oplevelse med det, så kan du ikke regne med at du får samme kvalitet næste gang. Igen, der findes desværre også dyre mærker der arbejder ligesådan, så hvis man vil købe en mærkevare, må man sætte sig ind i hvad mærket står for, og ikke bare stole på prisen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 08:36
Jeg er iøvrigt ikke enig med Naiera i at Audioquest er dyrt (jeg arbejder for importøren, hvis nogen er i tvivl). I de fleste butikker i dag finder man "lakridskabler" forklædt som "mærkevarer" (jeg vil ikke nævne navne), til ca samme pris som Audioquest Pearl. Det er dér vi kan tale om ublu avancer. De avancer vi tilbydes på den slags, er ofte på niveau med det vi som importør har på Audioquest - og på de andre har der været et ekstra led imellem. Det kan vi desværre ikke konkurrere med når vi gerne vil sælge Audioquest til andre butikker.

Når det er sagt, så har Audioquest bestemt også kabler i sortimentet som enhver vil betegne som dyre.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu