recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lars von Trier: Gal eller genial!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLars von Trier: Gal eller genial!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 01:33
Filmen får topkarakter på Filmz.dk

Mesterværk, skriver han
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 10:50
Manden er gal genial, mere sigende kan det vist ikke siges. Det er tydeligt at Lars har store problemer og nok ikke er helt rask, men manden er sgu genial til at lave film og det kan ingen tage fra ham. Jeg bære den dybeste respekt for manden.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 11:19
Synes egentlig bare manden er dybt tosset. kan intet ginialt se over ham. Dogme var da noget af det værste fis med et pænt ord ever.
Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 11:54
En jounalist fra Dailymail.uk  beder Trier forklarer og retfærdiggøre filmen, fordi journalisten føler sig krænket
politiken.dk

Redigeret af arcona - 19-Maj-2009 kl. 11:54
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:02
alle føler sig snart krænket over et eller andet. Men hvis ingen skulle blive krænket på et eller andet tidspunkt. så kan man hverken skrive, lave film eller lave tegninger.

Redigeret af xcardman - 19-Maj-2009 kl. 12:02
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af arcona arcona skrev:

En jounalist fra Dailymail.uk  beder Trier forklarer og retfærdiggøre filmen, fordi journalisten føler sig krænket
politiken.dk

Manden er jo skingerne sindssyg!

Jeg tror jeg skal se filmen, men det bliver bestemt ikke en jeg vil eje.
- Grunden til at jeg vil se den, er klart William DaFoe.

Men en eneste ting Trier har lavet der er god, efter min smag Riget. Alt andet er bare en omgang lort på film.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
arcona Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:42
Det er da godt han har lagt Dogme stilen på hylden.

Fra Filmz anmeldelse:
"Billederne i Antichrist er filmet af Anthony Dod Mantle (der vandt en Oscar for "Slumdog Millionaire") med digitale kameraer, der giver filmen en total unik fremtoning. Skoven ser uvirkelig og urovækkende kunstig ud, og takket være et fuldstændig betagende poetisk billedsprog overvældes man gentagne gange."

Han har også brugt et nyt Red kamera, der tager 1000 billeder i sekundet, så jeg i TV-avisen et par dage siden. Andre filmmagere har været forundret over hvordan man kan lagre og bruge så mange billeder.

Det er da helt sikkert en film jeg skal se.

Billeder fra filmen

Redigeret af arcona - 19-Maj-2009 kl. 12:43
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:51
Anthony Dod Mantle er super dygtig, og levere bare varen på billedesiden. Al respekt til ham, og det var super fortjent at han fik den oscar.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 13:30
Manden er sindsyg, og det er hvad der gør ham genial. Hvis han havde været normal var han aldrig kommet så langt, fået de rygter han nu har, og aldrig fået lavet de film der skaber så store samtaler.. Et held for ham han er som han er.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 15:23

Ja, det er nok en kombination af både det ene og det andet. At Trier selv er 200% overbevist om sit eget geni er der til gengæld nok ikke megen tvivl om.

Jeg må også tilslutte mig den holdning, at "Riget" klart er det bedste, han er kommet op med. Måske også "Breaking the Waves", som jeg endnu ikke selv har set - men som har fået mange rosende ord.

"Dogville" og "Manderlay" er i mine øjne bare en fis i en hornlyge, med alle Triers kridtstreger på gulvet.

Redigeret af musicus - 19-Maj-2009 kl. 15:24
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
red_martians Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 15:40
Hehe.. Manden er syg. Han lider af panikangst/generaliseret angst. bl.a. derfor han stak af efter premieren, da han er bange for kritikken og har socialangst.

Det han laver er sygt nok kognitiv terapi. Han udfordre sin angst, ved at skrive den ned og udføre den som spillefilm. For folk med angst gør det at udfordre ens angst det at man ikke finder den så skræmmende. Selvom det lyder åndsvagt betyder den metode at de har lettere ved at leve med det.

Det I ser er hvad der foregår i hans hoved. Manden er syg, tror konstant han har kræft, får depression, og laver så en film om de tanker han har.

Så selvom filmen måske er langt ude, så er en stor del af pointen at vise folk hvilke tanker folk med generaliseret angst og panikangst går rundt med, og hvad de er bange for at opleve.

Redigeret af red_martians - 19-Maj-2009 kl. 15:40
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Generelt har jeg respekt for alle instruktører der tør udfordre sit publikum!

Det er da fint med med alle de mainstream film der vises i biograferne, det er da udemærket underholdning, men de betyder bare intet! Når du forlader biografens mørke er oplevelsen forbi og du får intet med derfra, andet en at dit liv er blevet 2 timer kortere.

Kald mig bare en tudeprins, men hvis en film ikke kan vække nogle tanker og/eller følelser i mig, er som ofte ikke en særlig god film. Enkelt film er dog så fantastiske i deres udførsel (filmkunst), at disse med fornøjelse kan ses flere gange.

Det der for mig gør en film til noget fantastisk er, at forfatteren har et budskab (hele filmen behøves ikke omhandle dette budskab) og at instruktøren har benyttet filmkunstens muligheder til at påvirke mig til at forstå dette budskab.

Fuldstændig enig. Jeg føler mig også bedst underholdt, hvis 1. salen også har fået lov at arbejde lidt under og efter filmen og/eller hvis filmen har 'presset' mig ud i en bestemt sindsstemning eller moralsk dilemma. Der findes dog masser af mainstream-film, der også formår dette.

LVT er svær størrelse at blive klog på, men han er helt kompromisløs i sin grænsesøgende natur og det har jeg respekt for. Man bliver simpelthen tvunget til at tage stilling til budskaberne, når man ser hans film. Hvad enten man elsker eller hader Dogme, kridtstregerne, muterede dværge, osv. så er det tiltag, der har flyttet grænserne for andre filminstruktører, hvad enten de vil være ved det eller ej.

Bindegal eller ej...manden har cojones.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu