recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lars von Trier: Gal eller genial!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLars von Trier: Gal eller genial!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 16:01
Angående Antichrist....et absolut MUST SEE for mig

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 16:08
jeg har ikke set alle hans film, så kan ikke udtale mig om ham som instruktør, men det er vist åbenlyst for de fleste at manden udviser temmeligt mange træk man normalt kun ser hos psykisk syge, om det så blot er storhedsvanvid eller direkte nærmer sig psykopatiske tendenser må vist være op til en fagmand at vurderer.
Crown - there is no substitute.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 19:59
Lukke den mand (Lars von Trier) ind på den lukke afd. og smide nøgle væk, den mand er mere Gal eller genial!, håber at Antichrist bliver Lars von Trier sidste film.

Antichrist er kun prod. for at Zentropa kunne få dække deres stor underskud, så Antichrist er ikke lavet for film skyld, men kun få at redde Zentropa for at gå konkurs.

Lade vær med at gå ind og se Antichris, for hvis du gør det så griner Ålen hele vejen til banken.

Måske et hardt indlæg, men der er desværre der vi er nået til med Lars von Trier´s film, og mon ikke dette indspark virklig kan sætte gang i debate, helt i Lars von Trier ånd og stil.

Tro skam ikke at det var et uheld at strøme gik til den sidst visnig (dette ville nok sket igen og igen, hver gange at denne film skal vises), og at
Lars von Trier har værre nød til at tage flugte fra Cannes, bare en tanke.

Redigeret af Startrek - 19-Maj-2009 kl. 23:52
Til top
Ziggy Starman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 20:10
All I know is this: Dancer in the Dark var et mesterværk. 
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 23:46

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Antichrist er kun prod. for at centropa kunne få dække deres stor underskud, så Antichrist er ikke lavet for film skyld, men kun få at redde centropa for at gå konkurs.

Lade vær med at gå ind og se Antichris, for hvis du gør det så griner Ålen hele vejen til banken.

Måske et hardt indlæg, men der er desværre der vi er nået til med Lars von Trier´s film, og mon ikke dette indspark virklig kan sætte gang i debate, helt i Lars von Trier ånd og stil.

Tror du virkelig, at Zentropa hænger deres økonomiske hat på en så smal og kompromisløs film som Antichrist? Og siden hvornår har Von Trier lavet film for at please nogen som helst og kun for økonomisk vinding? Det er jo helt ude i hampen at skrive sådan noget.

Der er faktisk ikke ret mange af Von Triers film der har lavet noget der ligner penge, så det var nok ikke lige Ålens tanke, at en omgang ultravoldeligt, psykisk kammerspil skal redde selskabet.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 23:58
Zentropa lever vel at prod. pono film, nu når Von Triers film ikke giver penge, sjovet nok så er Antichrist, næste solgt til hele verden, da der er penge i film der er omgivet at skandaler, og ja det er en syg verden vi lever i, når en film som Antichrist kan sælge så stort.

Om mon ikke at Von Triers film sælger meget god, for alle skal vel se hvad der mærklig syg mand fra Danmark nu har lavet.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 05:56

Jeg har ikke set meget af Trier, men har intet i mod ham. At sige han er gal og at han derfor burde lukkes inde, er i mine øjne idioti. Jeg har det fint med at han måske ikke er helt rask; har haft en depression og har angstanfald. Iflg. div. undersøgelser vil op mod 20-25% af den danske befolkning på et eller andet tidspunkt fejle noget i den øverste etage. Så hvad er der galt i det?!

Så længe han ikke gør noget galt eller nogen fortræd (og lad nu være med at sige at han gør dig fortræd ved at lave film du ikke kan lide), er det ingen skade til.

Der er masser af film der ikke har min interesse, men jeg lader bare være med at se dem. Så nemt er det.

I mine øjne er han et stort plus for dansk film og Danmark. Vi får masser af fokus på vores filmindustri, og var det ikke for ham og andre pionerer, havde vi sikkert ikke set danske instruktører boltre sig på det udenlandske marked.

Der er ikke noget galt i at lave en film der dele vandene. Det er netop det det gør det bare lidt mere interessant. Der er ikke noget i vejen med mainstream film, men det gør ikke noget er grænserne bliver (forsøgt) flyttet, ej heller at provokere folk.

Jeg tvivler stærkt på at det bliver Triers sidste film, og hvis det gør er det fordi manden selv ønsker det.

Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:05
Det er en fremragende film.De første minutter, som er prologen i historien er noget af det smukkeste, der nogensinde er blevet vist og intet mindre end mesterligt. Det er stor filmkunst og Lars Von Trier er vel nok den bedste i øjeblikket.

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 11:19

Jeg har også fået den set nu. Det er virkelig noget, der rykker rundt på hjerne, hjerte og maveregion. For første gang aner jeg faktisk ikke, hvordan jeg skal kategorisere en film. Den er alt for dyb og intens til blot at være en psykologisk horrorfilm. Jeg vil i lighed med Naim fremhæve billedsiden. Både intro'en og især de drømmeagtige sekvenser i skoven. Noget af det flotteste, jeg nogensinde har set.

At LVT er helt og aldeles kompromisløs og småperfid behøver vi ikke diskutere. Der venter dog en helt usædvanlig filmoplevelse til de mennesker, der kan lade fordommene blive hjemme og kan se den med et nogenlunde åbent sind. Har man selv mistet nogen, der var meget tæt på eller har man selv børn, får man en uafrystelig oplevelse.

Redigeret af Shiva - 29-Maj-2009 kl. 13:27

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:38
Så undrer det mig at Lars ikke rendte med De Gyldne Palmer
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 13:23

Filmen er for kontroversiel og for hård til at vinde DGP.

Desuden behøver det ikke være et kvalitetsstempel i sig selv at vinde palmerne. Tjek lige alle tiders vindere. Jeg har set stort set alle fra 80'erne og frem. Nogle gigantiske stinkere iblandt.

http://da.wikipedia.org/wiki/Den_Gyldne_Palme#2000.27erne

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 13:40
Jo men det er jo netop kendetegnende ved DGP at de ikke går efter mainstream film, men sætter særkende og eksperimenteren i højsædet ved vurderingen.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu