|
Lav popcorn som i biografen |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2020 kl. 16:27 |
Jeg vil gerne kunne lave gode popcorn herhjemme. Hvilken popcornmaskine skal jeg købe, og hvilken opskrift skal bruge?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer jo an på flere ting.
1 hvor mange skal du lave ad gangen? 2 smagen - hvordan bliver de lavet. 3 hvor meget plads har du. Der er et pænt udvalg. smagsmæssigt kommer de nok tæt på hinanden hvis du bruger samme korn/olie i dem alle. (lige på nær dem der kun bruger varmluft og ikke olie - der er selvfølgelig mulighed for at sætte sit eget præg ved valg af olie) |
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Nu er jeg ikke den, som køber popcorn i biograffen, men er vild med popcorn (poppet i en sstor gryde) i stuen til en film.
Så jeg kender ikke sagsforskellen på de måder. Hvad kan en popcornmaskine som en gryde ikke kan, med hensyn til snag og konsistens?
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Jeg har altid drømt om en stor hjemme biograf med en gruekedel til at lave popcorn i
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
man må gå ud fra en oplevelse - hvis man køber sådan en stor fætter på hjul? :-)
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6294 |
https://forbruger-test.dk/popcornmaskine-test/
Interessant... når nu popcorn er biografen er så tosset dyre
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
Det mest interessante er da at læse testen. Hold da op en gang øregas, de har ikke testet noget som helst og teksten er fuld af fejl! Klaus
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Her hjemme har vi den der OBH ting, den er konen meget glad for Har prøvet et par stykker af de der varmluft popper, det er imho noget elendigt lort, popcorn bliver alt for tørre Personligt er min anbefaling at finde en popper der kan bruges olie i, det går dem bare mere lækker
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5038 |
Brugte tidligere microovn til popcorn, det var hurtigt og nemt. Men fik så at vide de bruger svinefedt til at poppe majsen, og det er mættet fedtsyre, så totalt usundt. Har også forsøgt med varmluft pop, og er enig med at popcorn er for tørre. Så goe gamle metode med en tykbundet gryde med låg, olie i bunden og popcorn majs i gryden og tænd for varmen. Så lyder det bare sjovt når det popper mod låget, og de smager ligesom dem i biografen.
|
|
![]() |
|
Ja husk for guds skyld at lægge låg på
![]() |
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
hemmeligheden og den helt rigtige metode er efter min erfaring at poppe majsene i kokos olie! 1 DL majs til 2 spsk olie og 1 tsk salt som er Kværner til fint fint pulver morter.
Lugten fra biografen er det lige med det samme og smagen er simpelthen så genial! Den sidder lige i skabet! Jeg har prøvet både denne opskrift på maskine og i gryde. Det bliver perfekt
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
Ja, kokosolie og meget fint salt.
Hvis man har mulighed for at handle i Inco, Dagrofa Food Service eller andre engrosbutikker, kan man måske finde rigtig popcorn-salt. Og så skal gryden ikke have fuld knald, og låget bør heller ikke være helt på, da dampen gerne skal kunne slippe ud, så popcornene ikke bliver seje. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |