recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Nej, det gør de ikke.

Jeg synes ikke jeg kan se Oled nævnt i reklamen.

Reklamen kan vel lige så godt henvende sig til potentielle købere der pt. har et plasma.

Håber ikke du er seriøs....
Tror man skal være ualmindelig blå-øjet for ikke at se hvad Samsung forsøger at gøre her. 

Det har intet med seriøsitet eller blåøjethed at gøre.

Det jeg kan se, er at Oled ikke er nævnt. Der findes vel andre typer tv der kan få fastbrænding. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Der findes vel andre typer tv der kan få fastbrænding. 


LCD, billedrør, plasma - ja.
Når det kommer til skykket kan QLED nok også....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Der findes vel andre typer tv der kan få fastbrænding. 


LCD, billedrør, plasma - ja.
Når det kommer til skykket kan QLED nok også....


Klaus

Ergo behøver det ikke at være Oled der skydes efter. Det kan være så meget andet.

Måske også QLED, men der går måske 10 år før det sker, når producenten nu tilbyder 10 års garanti. 


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 21:03
Det er indiskutabelt konkurrentens LG’s Oled der hentydes til. Over for alle andre skærmteknologier er Qled i forvejen overlegent.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

<t></t><table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" ="brd-blue"="" style="color: rgb0, 0, 0; border: 7px solid rgb43, 171, 227; font-family: UICTFontTextStyleTall; font-size: 17px;"><t><tr><td align="center">QLED fra Samsung</td></tr></t></table>

Nej
De viser en Samsung reklame

Og jeg tvivler på at største delen at Bilkas kunder har samme anstrengte forhold til QLED som visse personer har herinde
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 09:30
Tak for underholdende læsning til morgenkaffen
Men altså havde det været Oled de hentydede til så ville de da også ha nævnt de andre ting der kan  Gå galt med Oled.
Så den er  lidt svær at greje?

Mvh Michael 


Redigeret af Basto - 15-Juni-2019 kl. 09:38
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

<t></t><table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" ="brd-blue"="" style="color: rgb0, 0, 0; border: 7px solid rgb43, 171, 227; font-family: UICTFontTextStyleTall; font-size: 17px;"><t><tr><td align="center">QLED fra Samsung</td></tr></t></table>

Nej
De viser en Samsung reklame

Og jeg tvivler på at største delen at Bilkas kunder har samme anstrengte forhold til QLED som visse personer har herinde
Du misforstår min hensigt. Jeg har intet imod Samsung og Qled. Men jeg har noget imod vildledende reklamer. Og det er den her reklame et klart bevis på.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 11:52
Hvis man skal komme med en seriøs kritik af annoncen, er det nu engang nødvendigt at tage udgangspunkt i, hvad der rent faktisk oplyses i annoncen, og der står fx intet om oled-tv!
Hvis der er tale om vildledning, kan der altså kun være tale de oplysninger, der vedrører QLED, som er garanteret fri for fastbrænding.
Hvori består det vildledende? Har man set fastbrænding på det nye QLED 2019?

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Gad vide om det også sækker slidte QLED paneler og døde pixels?
Klaus

Arh,- Nu tror jeg ikke lige pixel pålideligheds argumentet falder ud til Oleds fordel..
Dermed ikke sagt et den ikke er god nok.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hvis man skal komme med en seriøs kritik af annoncen, er det nu engang nødvendigt at tage udgangspunkt i, hvad der rent faktisk oplyses i annoncen, og der står fx intet om oled-tv!
Hvis der er tale om vildledning, kan der altså kun være tale de oplysninger, der vedrører QLED, som er garanteret fri for fastbrænding.
Hvori består det vildledende? Har man set fastbrænding på det nye QLED 2019?


Seriøs kritik af annoncen kan lige så godt omhandle formålet - ikke kun det der står. Og formålet her er alt andet end en trade-in kampagne, med en håndsrækning til burn-in ramte plasma ejere.

Formålet med kampagnen er at så tvivl om OLED teknologien, og få folk i markedet for et nyt tv til at fravælge OLED ved at løfte det "gode" gamle FUD begreb: "OLED kan rammes af burn-in. Tør DU virkelig købe OLED, og risikere at stå med et ubrugeligt tv til 8-10.000 kr? Ville det ikke være en bedre ide med QLED ?"

Jeg håber ikke at du mener at den form for markedsføring er helt i orden. 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 16:15
Det er en uskreven regl i ALLE brancher at man ikke taler kollegaers produkter ned, uden at det er med en humoristisk vinkel. (Tidligere Samsung/ iPhone reklamer)

Ud over at være plat/ useriøs, virker det også desperat.
Finder det utroligt at Bilka og i særdeleshed HFK vil deltage.... Der må være nogen kanon gode avancer på Samsung.

OLED nævnes ikke, men prøv at læse mellem linjerne, det kræver ikke den store ledvogter-eksamen.


Redigeret af Pede8000 - 15-Juni-2019 kl. 19:27
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 16:55
Det er rigtigt at man ikke taler andre producenters produkter ned, men det er også rigtigt at mange butikker får penge og materiale til at fremhæve en producents produkter og fx laver stor udstilling i butikken, reklamer i tilbuds avisen mv.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu