recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:



Så disse 10 års garenti på burnin vil jeg nok tage med et gran salt.
Hvilket også er understreget af at samsung ikke selv mener garentien skal gælde for deres dyreste 8K tv.



Enten har du eller også har jeg misforstået noget. Jeg mener nemlig det kun er rabatten der ikke gælder for deres dyreste TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[QUOTE=kenneth85]Enten har du eller også har jeg misforstået noget. Jeg mener nemlig det kun er rabatten der ikke gælder for deres dyreste TV.


Her er der intet nævnt om rabatten på nye tv, men kun garantien:

https://www.samsung.com/dk/offer/offline/screen-burn-warranty/

"Registrer dig og få 10 års skærmfast- brændingsgaranti

Gyldig fra 07 sep. 2018 til 31 jan. 2020

* Når du køber et 2018/2019 QLED 4K TV, The Frame eller 2019 The Serif, tilbyder vi 10 års skærmfastbrændingsgaranti. Garantien gælder i 10 år fra købsdato.
* For at garantien skal gælde kræves der en kopi af indkøbskvitteringen samt registrering på Samsungs hjemmeside senest 90 dage efter køb.
* Garantien gælder ikke for QLED 8K TV."

Jeg noterer mig sidste linje....


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:



Så disse 10 års garenti på burnin vil jeg nok tage med et gran salt.
Hvilket også er understreget af at samsung ikke selv mener garentien skal gælde for deres dyreste 8K tv.



Enten har du eller også har jeg misforstået noget. Jeg mener nemlig det kun er rabatten der ikke gælder for deres dyreste TV.

Flemming

“Garantien gælder ikke for QLED 8K TV.”
Der ville jeg gætte på at de snakker om garantien ikke rabatten
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Det er netop det Samsung også gør. QLED = ingen burn-in. Og OLED er overhovedet ikke nævnt.


Kig på:
https://www.samsung.com/dk/offer/offline/screen-burn-warranty/

Specielt billedet her


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Uha - jeg har altid syntes det er skidt for dit eget budskab, når du ser dig nødtvungen til at bringe andres budskab/produkt i miskredit.

Så istedet for at Samsung kører på der deres qled kan, kører de på potentielle fejl på oled.
Helt almen reklame retorik, men jeg syntes det er skidt for Samsung selv.
Med det sagt, så har Samsung som oftest held med deres promovering.
Kan godt lide at eks lg kører på forcerne ved oled og ikke skavankerne ved lcd - det er bare mere troværdigt

Det ville være ret dumt af LG at fremhæve fordelene ved OLED ved at kritisere LCD, al den stund de selv sælger det produkt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at LG havde gjort det samme, hvis der eksisterede et konkurrende produkt, som de ikke selv solgte. Samsungs reklame giver mig hverken mere eller mindre lyst til at købe deres produkter.

Reklamer er naturligvis komplet upålidelige, og det ved enhver, så at forvente nogen særlig brugbar information fra dem, er fjollet.


Redigeret af Brian E - 17-Juni-2019 kl. 12:55
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Uha - jeg har altid syntes det er skidt for dit eget budskab, når du ser dig nødtvungen til at bringe andres budskab/produkt i miskredit.

Så istedet for at Samsung kører på der deres qled kan, kører de på potentielle fejl på oled.
Helt almen reklame retorik, men jeg syntes det er skidt for Samsung selv.
Med det sagt, så har Samsung som oftest held med deres promovering.
Kan godt lide at eks lg kører på forcerne ved oled og ikke skavankerne ved lcd - det er bare mere troværdigt

Det ville være ret dumt af LG at fremhæve fordelene ved OLED ved at kritisere LCD, al den stund de selv sælger det produkt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at LG havde gjort det samme, hvis der eksisterede et konkurrende produkt, som de ikke selv solgte. Samsungs reklame giver mig hverken mere eller mindre lyst til at købe deres produkter.

Reklamer er naturligvis komplet upålidelige, og det ved enhver, så at forvente nogen særlig brugbar information fra dem, er fjollet.

Samsung er verdens suverænt største producent af OLED-skærme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Det ville være ret dumt af LG at fremhæve fordelene ved OLED ved at kritisere LCD, al den stund de selv sælger det produkt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at LG havde gjort det samme, hvis der eksisterede et konkurrende produkt, som de ikke selv solgte.


Laver LG QLED?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Så disse 10 års garenti på burnin vil jeg nok tage med et gran salt.
Hvilket også er understreget af at samsung ikke selv mener garentien skal gælde for deres dyreste 8K tv.

Samsungs 8K-tv kan trække op imod en halv kilowatt i effektforbrug og lysdioderne er ekstremt intense for at kompensere for det store lystab, der sker i løbet af gennemstrømningen i LCD-panelet. Måske de endnu ikke tør udstede garanti fordi der rent bogstaveligt er fare for "burn-in"? Ouch

I øvrigt har jeg, hvad der ligner netop sådan en type indbrænding på en Dell LCD-monitor foran mig. Det ser ud som om, at bagbelysningen på et tidspunkt er blevet så varm, at den har brændt en plamage fast et sted i LCD-panelet sammen med teksten 'flatpanels' i lange baner. Og ja, jeg er klar over det komiske i, at det er lige netop den tekst, der er brændt fast, men det skyldes, at der fast er placeret en stifinder med en mappeliste på Dell-skærmen, der bruges som sekundær PC-skærm.

Den aldrende iPad 2, som svigermor har fået foræret, har en fastbrændt Safari-ikonlinje øverst. Det skete efter en nat, hvor skærmen ikke slukkede da vi havde slået skærmsluk fra ifbm. madlavning i køkkenet.

Pudsigt nok har ingen af mine plasma eller OLED-skærme herhjemme burn-in selvom der ingen hensyn tages.






Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:40
[/QUOTE]

Samsung er verdens suverænt største producent af OLED-skærme.
[/QUOTE]

Ja, men ikke til TV, og jeg kan ikke se, hvad det har med pointen i min kommentar at gøre.

Edit: Jeg kan åbenbart ikke finde ud af kun at citere en lille del af et indlæg.


Redigeret af Brian E - 17-Juni-2019 kl. 13:41
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Det ville være ret dumt af LG at fremhæve fordelene ved OLED ved at kritisere LCD, al den stund de selv sælger det produkt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at LG havde gjort det samme, hvis der eksisterede et konkurrende produkt, som de ikke selv solgte.


Laver LG QLED?


Klaus

Seriøst?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:48
Samsung laver OLED-skærme i små til mellemstore formater og forsker i teknologien til tv-skærme. Risikoen for burn-in er heller ikke isoleret til tv-formater, så hvorfor skulle det ikke vedrøre pointen i din kommentar? Kampagnen er som at tisse i bukserne for at holde varmen. Jeg ved fra dem jeg selv har talt med hos Samsung Display, at de ikke er begejstrede over Samsung Electronics fremfærd på området. Deres FUD flyver jo tilbage i andre grene af organisationen som en boomerang.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Det ville være ret dumt af LG at fremhæve fordelene ved OLED ved at kritisere LCD, al den stund de selv sælger det produkt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at LG havde gjort det samme, hvis der eksisterede et konkurrende produkt, som de ikke selv solgte.


Laver LG QLED?


Klaus

Seriøst?

Ja, seriøst.
Laver LG QLED tv?

Ja = nå okay, så er det derfor de ikke laver specifikke kampagner der kritiserer QLED.
Nej = hvorfor gør LG så ikke det samme (kritiserer QLED), det er du jo ikke et sekund i tvivl om at de ville.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu